Se olis sit RV 41+2 neuvola:mitä tapahtuu jos sanoo että voi HUONOSTI?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miuuuuskkk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miuuuuskkk

Vieras
tähän asti olen maireasti hymyillyt ja sanonut että kyllähän tän kestää... mutta nyt alkaa ahdistaa jo ihan helvetisti, sillä en saa nukuttua, ahdistaa synnytys, isompi lapsi valvottaa.. en jaksaisi enää päivääkään ja täällä saatetaan käynnistää vasta viikon kuluttua. mitä tapahtuu jos tädille sanoo, että on ihan mielettömän surkea olo niin henkisesti kuin fyysisesti?

no ei tapahdu mitään.. eipä ne neuvolatädit päätä käynnistyksistä,ja kätilöt taas ei mielellään käynnistä vain siksi,että äiti ei saa nukuttua jne..eli luulenpa että joudut vaan odotteleen

kyllä mulla käynnistettiin esikoisen synnytys jo noilla viikoilla osittain sen takia, että hermot oli tosi piukalla ja tunteet pinnassa. lisäksi oli kyllä myös lääketieteellisiä syitä; niukasti lapsivettä ja verenpaineet vähän koholla..

kannattaa mieluummin odottaa et synnytys lähtee luonnollisesti käyntiin. Käynnistäminen on kauheeta...Paljon mukavampi synnyttää jos ei tartte käynnistää.

minä aikoinaan82v sitten) soitin suoraan äitipolille.päivä tais olla ke ja perjantaina olis ollu KTG -käyrille meno.sanoin että oon tosi kipee(niin kuin olinkin),viikkoja oli vasta 38 ja niinpä vaan käynnistivät!

Hei nyt nännejä sivelemään,se erittää oksitosiinia :) sen jälkeen seksiä.Nännejä pitää sivellä pitkään ja ei mitää runnomista.Voipi auttaa synnytyksen käyntiin :)

[QUOTE="vieras";23190446]kannattaa mieluummin odottaa et synnytys lähtee luonnollisesti käyntiin. Käynnistäminen on kauheeta...Paljon mukavampi synnyttää jos ei tartte käynnistää.[/QUOTE]

Minusta taas käynnistämisessä ei ollut mitään kauheaa. Samat kivut kuin normi synnytyksessä. Tulihan se ulos vähän nopeammin kuin esikoinen tai kakkonen,mut hyvä vaan et tulikin.

Ei mitään neuvolassa. Mulla käynnistettiin kalvojen puhkaisulla (onneksi oli paikat jo auki 4cm siinä vaiheessa, sillä lääkkeelliseen käynnistykseen eivät olisi varmaankaan suostuneet) 41+3 kun menin sairaalaan ja itkin, että en lähde täältä enää tämän selän kanssa pois (mulla siis iskias oli niin kipeä ettei kävely onnistunut, enkä ollut nukkunut 30 min pätkiä kauempaa kahteen viikkoon).

Miä menin keskimmäistä oottaessa äitipolille tarkastukseen rv 39. Kovat selkä- ja liitoskivut, myös edellinen arpi vaivas. Sanoin etten jaksais enää niijen kipujen kanssa.
Lääkäri sanoi että otetaas osastolle ja ruvetaas käynnistelemään. Viikot kuitekii jo 39.

Että täällä ne sillon otti miunkii olon huomioon hyvin.

[QUOTE="vieras";23190446]kannattaa mieluummin odottaa et synnytys lähtee luonnollisesti käyntiin. Käynnistäminen on kauheeta...Paljon mukavampi synnyttää jos ei tartte käynnistää.[/QUOTE]

Mä olen kyllä eri mieltä. Ite oon kummassakin raskaudessa alkanut stressaamaan lasketun ajan jälkeen vauvan vointia, liikkeitä on pitänyt koko ajan laskea ym. Eka lähtikin itsestään tulemaan 41+0, toinen käynnistettiin kalvojen puhkaisulla 41+3 ja kyllä mä sanon että tää toka oli todellakin mukavampi synnyttää tuosta käynnistyksestä huolimatta.

Yhteistyössä