Se ois sitten kesä aikataulutettu....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MiMeira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MiMeira

Jäsen
15.11.2011
323
0
16
Lomatekemisten suhteen. Keväällä oltiin viikko yhdessä lomalla, koska miehellä ei oo kesällä lomaa.

Kesäkuu: esikoista puistohetkiin aamupäivisin, käydään kylässä/meillä käydään, ollaan vaan, naapurikaupungissa torilla&kaupoilla joku päivä, juhannuksena johonkin huvipuistoon jos on kelejä, mummu tulee pariksipäiväksi, kaveriperheen mökille yksi-kaksi yötä
- toiveena ois päästä vielä ongelle/veneilemään sekä lasten kanssa että ilman

Heinäkuu: esikoinen leirille, mummulle pariksi päiväksi, sukulaisen rippijuhlat, kesäteatteriin, loppukuusta miehen kanssa kahdenpäivän reissu ihan kahdestaan ja elokuun alussakin ois juhlat minne ei ole lapsia kutsuttu....
- toiveena ois päästä asuntomessuille, mutta sinne en menis lasten kanssa ja ei viitsisi olla noita koko ajan mummulle laittamassa

Lisäksi pihaa pitäis laittaa ja talossa ois ulkoa vielä maalattavaakin....miehellä ois kaksipäiväinen reissu kavereiden kanssa. Onhan tässäkin jo. Osassa noita on päivät kalenterissa, osa tehdään kelien mukaan.

Ja juu, levänneenä töihin elokuussa.

Kukaan ei ole varmaan pakottanut sua ravaamaan kaikissa kissanristiäisissä ja viemään lapsia sinne sun tänne. Saati sitten kirveen kanssa uhannut laittamaan pihaa ja maalaamaan, esimerkiksi maalarinkin voi palkata.

Jokainen on oman helvettinsä luoja, jälleen... :)

Mä ymmärrän ap:n aikatauluttamista oikeen vaan hyvin.

Meidän perheessämme on muitakin kuin vain minä, joten pakkohan asioista on sopia ja niitä pitää aikatauluttaa jotta kaikki suunnitelmat saadaan varmasti toteutettua.

Kesäkuun aikana tehdään miehen kanssa hääpäiväreissu ja sen järjestämiseen on tarvittu läheisten apua, sillä ei lapset ja koirat kyllä yksin pärjää. Melkoista aikatauluttamista se tosiaan oli, jotta saatiin monesta palasta koostunut palapeli ehyeksi.

Reissun jälkeen ollaan luvattu mennä lähipiirin mökille. Sitäkin pitää vielä aikataututella tarkemmin, jotta saadaan miehne työkuviot niille mallille, että päästään koko perhe reissuun.

Ja loppukuusta lähdetään ystävien kanssa telttailemaan. Kun tässäkin kohtaa pitää suunnitella kahden eri perheen (yht 11 hlöä) menemiset, tulemiset, työt yms. niin kyllä on kalenteria selattu tiuhaan.

Luvassa on kesän aikana vielä 3 reissua ystävien kanssa, sekä reissuja oman perheen kesken...kalenteri on siis täytetty jo hyvissä ajoin ennen, kun se kesä vielä edes oli alkanut. Ja tämä passaa meille oikeen vaan hyvin. Me tykätään juosta kesä, koska meillä on sitten koko syksy ja talvi taas aikaa kökkiä kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;26411437:
aikataulutettu = pilattu.

Väärin.

Aikataulutettu = mahdollistettu.

Jos joku meno ei onnistu, niin sitä voi sitten koittaa siirtää muualle. Mutta jos sille menolle ei olla laadittu tilaa kalenteriin lainkaan, saattaapi olla että menemiset jää enemättä.

Ehkä se aikatauluttamattomuus sujuu joiltakin varsin hyvin, mutta kun meillä niihin menemisiin vaikuttaa niin monen aikataulu, on ne menemiset pakko kalenteriin kirjata.

Mun mielestä toi suunnitelma on tosi iisi ja chefiä lainaten, joitain juttuja on pakko sopia että saa lapsille hoitajan kun niitä tarvii, rippijuhlat ja kesäteatteriesityskin on vaan tiettyinä päivinä. Ja olen sen ennenkin sanonut, olen suorituskeskeinen ihminen - jonka päivä on pilalla jos ei ole jotain saanut aikaan/tehnyt jotain. Ja kesään kuuluu joitain juttuja, se kalareissu, torilla käynti, dekkareiden luku joko aurinkotuolissa tai sateeropinaa kuunnellen....

mä lomailen ilmaan aikatauluja. on mukavaa tehdä extempore-juttuja ilman että märättynä päivänä tai kellonaikoihin pitäis olla jossain. Stessaavaa. ihan riittävästi arkena saa stressata kellonajoista kun pitää ehtiä joka paikkaan.

• Tykkää
Reactions: päätön

Yhteistyössä