Se kumpi on vanhempi määrää

  • Viestiketjun aloittaja Vepasto
  • Ensimmäinen viesti
Vepasto
Puhuttiin tänään pojan kanssa siitä, kuka saa määrätä ja ketä. Mä sanoin pojalle, että äiti ja isi sekä tarvittaessa muutkin aikuiset määräävät häntä. Poika sanoi sitten, että mummo määrää sitten sua, kun se on sun äiti. Selitin, että vaikka mummo onkin mun äiti, niin ei se mua määrää, koska olen aikuinen. Sanoin vielä, että sitten kun sä (siis poika) olet aikuinen, niin säkin määräät itse itseäsi. Poika vastasi, että hänestä tulee mies ja sitten hän ottaa vaimon ja vaimo synnyttää lapsen ja sitten hän (poika) määrää. Sanoin, että et sä sitä vaimoasi voi määrätä. Poika sanoi, että se määrää kumpi on vanhempi. Jos minä olen vanhempi, niin minä määrään, jos vaimo on vanhempi niin se määrää. :snotty:
 
vieras
Meillä jutellaan samanlailla :D Ja kuulemma mummi kuitenkin saa määrätä mua, koska mä olen sen lapsi! Ja pointti on siis, että jos mummi antaa herkkuja niin se saa antaa koska se saa määrätä mua :D
 
kinuski
Meidän 8v on ihan samaa mieltä, että mummi määrää mua kun on mun äiti. Ei mee jakeluun että mä saan määrätä, kun olen äiti ja aikuinen. Häntä ei kuulemma määrää kukaan. Ja ollessaan vajaa 7v, poika ilmoitti, ettei aio tehdä lapsia, ja jos joku nainen hänelle lapsen tekee, niin hän muuttaa pois ja käy ehkä joskus katsomassa :eek:. Että tälläset tulevaisuuden suunnitelmat meidän lapsukaisella...
 

Yhteistyössä