se bussikuski kenen kimppuun käytiin.. tuttu on sitä mieltä että kasvatuksessa vaan vika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "madame"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"madame"

Vieras
että he ovat olleet ihania nuoria, kunnes heitä ei ole enään jaksettu.

pah sanon minä,heidän lapsuutensa ja nuoruutensa on saattanut olla onneton,tai sitten parasta mahdollista,se ei takaa lopputulosta. minusta he kyllä ovat ITSE vastuussa teoistaan, eikä näiden nuorien aikuisten vanhempien syytä.

mulla oli hankala nuoruus kestin vuosia sukulaisen ahdisteluita, enkä oo ikinä kiusannut ketään/satuttanut, enkä edes juonut kännejä koskaan. minusta ihminen on aikuistuttuaan itse vastuussa valinnoistaan(ja rikosoikeudellisestihan se on vissiin 15vuodesta eteen päin niin).

Osittain olen samaa mieltä tuttusi kanssa...voihan tavallisen ns.hyvän perheen vesastakin tulla huumeiden käyttäjä esim. mutta todennäköisempää lienee päätyä hakkaajaksi huonosta kodista.

Jos lapselle opetetaan oikean ja väärän rajat jo pienestä, en jaksa uskoa sellaisesta kasvavan juoppo-hakkaajaa. No, viina voi tieysti imaista kenet vaan jos seuraksi valikoituu väärää porukkaa...

Mutta aikuisiässä jokainen on vastuussa itsestään ja teoistaan kuitenkin. Turha siinä on selitellä, lapsuuttaan ei muuttaa voi kukaan.

No en lähtis sitä sen enempää analysoimaan et onko syy kasvattajissa, kaveripiirissä, heitä ympäröivässä maailmassa vai poikien pään sisällä..Oli mitä tahansa, teko oli kamala ja anteeksi antamaton.

Vika on siinä, että nykyään ketään ei tarvitse kunnioittaa, eikä ketään vanhempaa mielletä olevan itsensä "yläpuolella". Tätähän sitä toitotetaan ihan sylivauvoille, että me ei ainakaan aiota olla auktoriteetti meidän "Jamille". No mitäpä sitä voi sitten muuta lukea lehdistä, kuin että pennut hakkaa bussikuljettajaa, joka käy kieltämässä.

Yhteistyössä