Saunaolut

Jos juo yhden oluen tai esim. jouluna lasin viiniä, niin kauanko pitää odotella, että voi imettää seuraavan kerran turvallisesti? Täytyykö seuraava maitosatsi lypsää ja heittää pois vai voiko vaavi sen imeä?

muistaakseni joku puhu et imetystukilistan sivuilla, tai mikä sit onkaan, oli että voi juoda ihan hyvin vaikka siiderin ja imettää samantien, ja jossain oli et 60-kilosella ihmisellä 1 annos alkoholia palaa 2h20min, eli sit voi ainakin turvallisesti imettää. eikä tarvi lypsää maitoo pois, alkoholi haihtuu maidosta rinnoissa. :)

Shaina
Eipä siinä juuri tartte odotella mitään aikoja... Vaikka maidon alkoholipitoisuus on saman kuin äidin veren, niin vauva juo sitä sen verran vähän että alkoholipitoisuudet ovat ihan miniminimaalisia.

Itse join saunaolueni iltaimetyksen jälkeen. Ja silloinkin vaan ykköstä =) Siitä oon oppinut ihan tykkäämään...

Imetystukikeskus on vastannut, että äidin ollessa yhden promillen humalassa, lapsi saa rintamaidon mukana niin minimaalisen määrän alkoholia,ettei sillä ole merkitystä. Kyse on ennemminkin siitä, että jos äiti humaltuu on hän holtiton hoitamaan lastaan.Eli saunaoluen tai kaksi on aivan turvallista nauttia! Niin tein itsekin ja imetin saunaoluen jälkeen kyllä!Eikä ollut ykköstä. :)

a-k79
kyllä olen minäkin juonut pari siideriä saunan jälkeen enkä koe sitä pahana.. just ku luin ton promillen humala jutun kaksplussast.. mut raskausaikana en juonu pisaraakaan..

Yhteistyössä