Saunan löylyhuoneen lakkaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tietääkö joku miltä Sasu saunasuoja haisee? Itse oletan että sauna on lakattu, mutta ehkä onkin käsitelty saunasuojalla. Haju on sellainen pistävä, tosi epämiellyttävä.
Kysyn vaan sillä että uskaltaako tuolla käsitellyssä saunassa enää käydä saunomassa?

Elä ihmeessä lakkaa, sasua (sauna suojaa) voit/kannattaa käyttää.
Minä en uskaltaisi lakattuun saunaa myrkkyhöyryihin enkä päästäisi ketään läheistänikään sinne, mutta olenkin vain rakennusalan ammattilainen.

Olen ap ja kysymys on meidän kerrostalosaunasta, joka oli käsitelty nyt menneellä viikolla. Kun en tiedä millä oli käsitelty, niin siksipä täällä kyselen.

Seinät olivat muuttuneet vähän tummemmiksi ja kiiltäviksi, kuin lakatuiksi. Sama käsittely mitä ilmeisemmin samalla aineella seinistä kattoihin penkkeihin ja lauteisiin.

Haju sellainen pistävän paha, en osaa tarkemmin kuvailla. Haiseeko tuo Sasu (sauna suoja) millekään?

[QUOTE="vieras";28896831]Mikä on saunan löylyhuone? Miten se eroaa muusta saunasta?[/QUOTE]
Minun mielestäni sauna/saunatilat on kokonaisuus johon kuuluu ainakin löylyhuone ja pesuhuone.

[QUOTE="Vieras";28896800]Olen ap ja kysymys on meidän kerrostalosaunasta, joka oli käsitelty nyt menneellä viikolla. Kun en tiedä millä oli käsitelty, niin siksipä täällä kyselen.

Seinät olivat muuttuneet vähän tummemmiksi ja kiiltäviksi, kuin lakatuiksi. Sama käsittely mitä ilmeisemmin samalla aineella seinistä kattoihin penkkeihin ja lauteisiin.

Haju sellainen pistävän paha, en osaa tarkemmin kuvailla. Haiseeko tuo Sasu (sauna suoja) millekään?[/QUOTE]

Tota saunasuojaa ja laudesuojaa myydään huomattavasti edullisemmin niiden oikeella nimellä parafiiniöljy. Ei, ei se haise miltään.

Idea sen käyttöön on kait siinä, et kun puu imee ittensä täyteen öljyä, niin sit se ei ime vettä, likaa tai hikeä.

Silti parhaat saunat on niitä, jotka on kauempana sähköistä kuin mihin pisin roikka riittää, eikä niis koskaan ole käytetty mäntysuopaa kummempaa kemikaalia.

[QUOTE="vieras";28897180]Mikä vitun saunan löylyhuone?[/QUOTE]

Ei vitun vaan saunan. Meillä nääs saunassa on erikseen pesuhuone ja pukuhuone. Sitten on se löylyhuone, jossa kiuas ja lauteet. Tätä kokonaisuutta kutsutaan saunaksi.

• Tykkää
Reactions: rops
Tota saunasuojaa ja laudesuojaa myydään huomattavasti edullisemmin niiden oikeella nimellä parafiiniöljy. Ei, ei se haise miltään.

Idea sen käyttöön on kait siinä, et kun puu imee ittensä täyteen öljyä, niin sit se ei ime vettä, likaa tai hikeä.

Silti parhaat saunat on niitä, jotka on kauempana sähköistä kuin mihin pisin roikka riittää, eikä niis koskaan ole käytetty mäntysuopaa kummempaa kemikaalia.

Ainakin Tikkurilan Supi Saunasuoja on tuotekuvauksen perusteella lateksimaali.

Supi Saunasuoja - Tikkurila Oyj | Kotimaalarit | Tuotteet | Tuotetiedot aakkosjärjestyksessä | M1-tuotteet

En kyllä suosittele tuollaista.

Yhteistyössä