Sauli Niinistö haluaa riistää työläisiä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja järkky jätkä!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

järkky jätkä!!!

Vieras
AKT ja Pro arvostelevat Niinistöä
julkaistu tänään 12.1. klo 16:14, päivitetty tänään 12.1. klo 16:30
Auto- ja kuljetusalan työntekijäliitto AKT ja Ammattiliitto Pro arvostelevat voimakkaasti presidenttiehdokas Sauli Niinistöä (kok.). AKT:n mielestä Niinistö on tuonut kampanjansa aikana esille inhon palkansaajaliikettä ja ammatillista järjestäytymistä kohtaan. Ammattiliitto Pro taas katsoo Niinistön kommenttien osoittavan, ettei hän ymmärrä tavallisen työntekijän arkea.

Niinistö esitti eilen Ylen vaalitentissä TV1:ssä, että laittomista lakoista pitäisi sakottaa nykyistä rajummin. Hänen mielestään laittomien lakkojen kitkeminen on yhteiskuntarauhan vaatimus.

AKT pitää ehdotusta suorana hyökkäyksenä suomalaisia palkansaajia kohtaan. Liitto pitää Niinistön asennetta valitettavana ja valtakunnassa harjoitettua laajan yhteistyön politiikkaa hajottavana.

Ammattiliitto Pron puheenjohtaja Antti Rinne puolestaan sanoo, että Niinistön pitäisi puuttua niihin syihin, jotka johtavat työtaisteluihin. Hän huomauttaa, että laittomiin lakkoihin joudutaan monesti tilanteessa, jossa työnantaja toimii täysin yksipuolisesti, eikä suostu edes neuvottelemaan henkilöstön edustajien kanssa.

YLE Uutiset

[QUOTE="äiti";25427976]En äänestä tuollaista riistoporvaria. Onneksi on inhimillisempiäkin ehdokkaita.[/QUOTE]

Niinpä. Ei voi millään ymmärtää palstan sossumammojen kiimaa äänestää köyhiä riistävää porvaria.

[QUOTE="vieras";25428018]Niinpä. Ei voi millään ymmärtää palstan sossumammojen kiimaa äänestää köyhiä riistävää porvaria.[/QUOTE]

:laugh:

En ole muuten sitten sossumamma. :laugh:

Laittomia lakkoja minäkin vastustan.

Niinistö :heart: rules.

Laiton lakko on laiton, sanoohan sen jo nimikin. Lakkoilla saa, mutta ei laittomasti (=työehtosopimus voimassa). Laittomilla lakoilla saadaan aikaan yrityksille merkittävää taloudellista haittaa ja teollisuuden edellytykset toimia Suomessa heikkenevät edelleen. Kannattaa muistella, miten kävi paperimiehille. Niinistön kanssa täysin samaa mieltä.

Vaikka olen itse ihan vaan työläinen, niin olen ihan samaa mieltä Niinistön kanssa, nuo laittomat lakot pitää saada kuriin. AKT tekee koko ajan samaa mitä paperimiehetkin ja kohta käy niille hullusti, ei tuo jatkuva lakkoilu ja lakonuhka auta ketään. Minä

[QUOTE="vieras";25428047]:laugh:

En ole muuten sitten sossumamma. :laugh:

Laittomia lakkoja minäkin vastustan.

Niinistö :heart: rules.[/QUOTE]

Kaikki lakot ovat kokoomuksen ja ek:n mielestä laittomia lakkoja

Kyllä minä vastustan Niinistön lailla LAITTOMIA lakkoja.
Kertokaa myös, missä menee sen "työläisen" raja? meillä koko perhe tekee työtä, mies tienaa hyvin, itse olen yrittäjä, joka toivottavsti ensi vuonna jo tienaa hyvin, vanhempamme ovat yrittäjiä ja hyvin palkattuja, Niinistön kannattajia kaikki. Emmekö me ole työlaisiä, kun kaiken olemme omilla töillämme ansainneet? Mitä me sitten olemme?

Alkuperäinen kirjoittaja lisäksi;25430707:
Kokoomuksen Henna Virkkunen haluaa lopettaa palvelut suurimmasta osasta Suomen kuntia.

Miten tää liittyy Niinistöön, sillä presidentin puolueella ei loppujen lopuksi ole yhtään mitään merkitystä

[QUOTE="shihtzu";25430749]Miten tää liittyy Niinistöön, sillä presidentin puolueella ei loppujen lopuksi ole yhtään mitään merkitystä[/QUOTE]

On sillä merkitystä.

-
Nyt saan tietysti kauhean kasan lokaa niskaan, mutta kirjoitanpa silti.
Ensinnäkin itse en aio äänestää Niinistöä, vaan Väyrystä. Ja olen koko elämäni äänestänyt oikeistoa, yleensä Keskustaa, joskus Kokoomusta.
Mutta joka tapauksessa; yrittäjätaustaisesta perheestä kun olen kysynpä vaan, että miksi aina ajatellaan vaan työläistä, että työnantaja vaan riistää ja sortaa? Koskaan ei ajatella sitä, että kuinka paljon työnantaja kärsii näistä lakoista. Työnantaja on yrittäjä, joka mahdollistaa Suomen verotulot ja täten hyvinvointivaltion.
Ja olen kyllä itsekin näitä laittomia ja turhanpäiväisiä lakkoja vastaan. Tästä nyt ei kenenkään tarvitse loukkaantua, en ole duunareiden oikeuksia tässä polkemassa, kunhan vähän näkökulmaa laitoin.

Ap:lla alkaa olla jo iso jytky housuissa. Soinia ei kukaan äänestä, eikä myöskään kieroa Väyrystä.

Kaikki äänet menevät Niinistölle. Myös Haavisto saa ihan hyvin ääniä.

Sitähän apukoululainen ei meinaa sulattaa. :laugh:

Yhteistyössä