Sattuukohan hakasten poisto enemmän kuin tikkien poisto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Meteli Seis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Meteli Seis

Aktiivinen jäsen
01.07.2011
2 576
0
36
Eip ole ennen hakasia ollu ,mut tikkejä sitäkin useammin ja tikkien poisto nyt ei oikeen tunnu miltään. Mietinkin,et tuntuukohan tuo hakasten poisto samalta vai tekeekö enemmän kipeet?

t. tavan jänishousu :D

Minulla oli punoitusta hakasten ympärillä(sektiohaava), ei ollut silti pahasti tulehtunut, muutama hakanen oli tosi tiukassa ja niitä jouduttiin repimään, silloin sattui. Tikkien poisti ei sattunut lainkaan lähinnä tuntui inhottavalta.

[QUOTE="vieras";26904369]Minulla oli punoitusta hakasten ympärillä(sektiohaava), ei ollut silti pahasti tulehtunut, muutama hakanen oli tosi tiukassa ja niitä jouduttiin repimään, silloin sattui. Tikkien poisti ei sattunut lainkaan lähinnä tuntui inhottavalta.[/QUOTE]

Mulla ei ainakaan toisetaiseksi näy punoituksia vaan on tosi siistin näköinen ja vaalea. Eikä edes ole kipeä. Yksi hakanen reunassa on jotenkin kaiketi irti kun siinä on vain piikki ja se pistää.

Mulla on ainakin tikit joskus jääny ns ihoon kiinni ja sit se kiskominen on tuntunut
Ensimmäisellä kerralla kun tikkejä poistettiin niin se tuntui ihan kammottavalta ku hoitajaopiskelija veti langasta ja sillä koukulla yritti katkaista sitä mut ku se koukku oli väärin päin ja tylsällä puolella hinkutti lankaa poikki.
Kysyinkin vielä,että kuuluuko tän sattua tällee niin sit vieressä oleva sairaanhoitaja sanoi opiskelijalle et käännä se koukku oikein päin niin lanka katkeaa helpommin :D

Minulla oli iso vatsan alueen leikkaus ja haava oli suljettu hakasilla. Poisto pelotti minua hirveästi ja otin etukäteen varalta särkylääkettä. Homma olikin ihan helppo juttu, tosin hoitaja taivasteli, että onpa niitä hakasia paljon :)

Mul laitettiin ekaan sektiohaavaan hakaset, sattui ihan törkeästi kun otettiin pois. Oli tosin hieman tulehtuneen oloinen noin muutenkin.

Taas tikkien poisto ei tuntunut juur missään.

Nyt on hakasia 22 kappaletta poistettu ja pelkoni oli turha. kaksi ensimmistä hieman nippasi mut muut ei tuntunut miltään ja yllätyinkin kuinka nopeasti ja kivuttomasti kaikki kävi. Koko hommaan tuhraantui 10 min

Mulla on ainakin tikit joskus jääny ns ihoon kiinni ja sit se kiskominen on tuntunut
Ensimmäisellä kerralla kun tikkejä poistettiin niin se tuntui ihan kammottavalta ku hoitajaopiskelija veti langasta ja sillä koukulla yritti katkaista sitä mut ku se koukku oli väärin päin ja tylsällä puolella hinkutti lankaa poikki.
Kysyinkin vielä,että kuuluuko tän sattua tällee niin sit vieressä oleva sairaanhoitaja sanoi opiskelijalle et käännä se koukku oikein päin niin lanka katkeaa helpommin :D
Tikkien poistamisen ei kuulu sattua yhtään jos haava on parantunut hyvin. Joskus haava parantuu nopeammin kuin on ennakoitu ja annettu poistopäivä on liian myöhään ja tikit ” kaivautuvat” ihoon, silloin voi vähän sattua. kannattaa siis tarkkailla haavaa, ja jos se vähänkin näyttää tulehtuneelta niin heti yhteys sinne missä on leikattu. itsellä operaatiota usein.
hakasten ”raksujen” poisto ei satu sen enempää kuin tikkien poisto.

Yhteistyössä