Sattuuko kyyn purema aina?

Kotilohikäärme

Aktiivinen jäsen
20.07.2009
7 181
1
36
korpimännikkö Uudellamaalla
Kun mun jalka on tuntunut oudolta pari päivää. Vetää ikäänkuin suonta ja tuntuu varpaissa oudolta ja reidessäkin. Nyt kun sitten oikein kerkesin kattoa niin pohkeessahan on mustelma minkä keskellä on kaks pikku pistettä...
Jos se olis kyy ollut niin olisko se voinut jäädä huomaamatta? Tietääkseni en ole lyönyt kinttuani mihinkään mistä olis mustelman voinut saada. Jalkaa kihelmöi tavallaa. Mutta mä oon vaan aatellut että lihakset on jumissa ja että siks vähän kramppaa ja vetää suonta. Tai sitten oon vaan huitonut menemään niin etten oo huomannut hoiperrelleeni jotakin päin.

[QUOTE="vieras";23997978]En tiedä, mutta luulis nyt ainakin että tulis kauheet allergiset reaktiot, kun kyypakkauskin on keksitty..[/QUOTE]

Eläimillä ainakin vaihtelee. Jotkut koiratkin, mutta etenkin kissat voi olla lähes immuuneja kyyn myrkylle ja toiset heittää veivinsä vaikka kaikki konstit kokeiltais. Mun koira selvis nesteytyksellä ja kissaa en saanut edes lääkäriin asti kun alkoi tu tassu ohenemaan

Enpä tiedä, kun ei ole kyy koskaan purrut.

Erästä ystävääni puri kyy aikanaan, kun hän oli lapsi. Ei hän ollut koko puremaa edes huomannut. Hän huomasi pureman vasta pitkän ajan kuluttua saunassa. Ei saanut puremasta mitään kipua kummempia oireita ja puremakohta parani melko nopeasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;23998026:
Eläimillä ainakin vaihtelee. Jotkut koiratkin, mutta etenkin kissat voi olla lähes immuuneja kyyn myrkylle ja toiset heittää veivinsä vaikka kaikki konstit kokeiltais. Mun koira selvis nesteytyksellä ja kissaa en saanut edes lääkäriin asti kun alkoi tu tassu ohenemaan

tassu ohenemaan? voi :(

[QUOTE="vieras";23998039]tassu ohenemaan? voi :([/QUOTE]

Joo se oli hirveen turvoksissa ja lääkäri käski mitata tassunympäryksen kun soitin. Sillä kesti pari tuntia kun sattui olemaan navetassa justiinsa. Sitten parin tunnin jälkeen se oli ohuempi ja misu söi ja joi ja purisi normaalisti niin en edes vienyt sitä lekurille. Seuraavana aamuna se käveli sillä ihan tavallisesti.

Olinpa epäselvä =)

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;23998066:
Joo se oli hirveen turvoksissa ja lääkäri käski mitata tassunympäryksen kun soitin. Sillä kesti pari tuntia kun sattui olemaan navetassa justiinsa. Sitten parin tunnin jälkeen se oli ohuempi ja misu söi ja joi ja purisi normaalisti niin en edes vienyt sitä lekurille. Seuraavana aamuna se käveli sillä ihan tavallisesti.

Olinpa epäselvä =)

Onneksi päättyi noinkin hyvin tuo juttu! :)

Mulla tuore kokemus toissapäivältä. Kyy puras lenkkareiden lävitte,kun olin mettälenkillä. Luulin ensin,että joku havunneula pisti,mutta sitten alkoi hetken päästä nilkassa tuntua,ja katsoin,vain nähdäkseni kaksi pistettä vierekkäin. Eli itse purema tuntui aika mitättömältä. Onni onnettomuudessa,purema oli vain "hipaisu",joten selvisin 3h tk:n tarkkailulla,lääkkeillä,rokotuksella,lievästi turvonneella sinimustalla nilkalla :)

Onneksi. Mäkin jo luulin, että kissa ei selvinnyt.

Selvis siis paremmin kuin hyvin. Ilmeisesti munuaisetkaan ei kovin kärsineet kun ihan hyvin se vieläkin voi. Joi silloin ihan kauheasti, mikä huuhtoo kivasti kissin sisuskalut... Eipä eläinlääkärikään kuin tuikkaa ihon alle sitä nestettä vaan jos kummempaa ongelmaa ei ilmene.

Mutta kyllä tuntuu kinttu oudolta. Ei tuu unikaan...

[QUOTE="milli";23998092]Mulla tuore kokemus toissapäivältä. Kyy puras lenkkareiden lävitte,kun olin mettälenkillä. Luulin ensin,että joku havunneula pisti,mutta sitten alkoi hetken päästä nilkassa tuntua,ja katsoin,vain nähdäkseni kaksi pistettä vierekkäin. Eli itse purema tuntui aika mitättömältä. Onni onnettomuudessa,purema oli vain "hipaisu",joten selvisin 3h tk:n tarkkailulla,lääkkeillä,rokotuksella,lievästi turvonneella sinimustalla nilkalla :)[/QUOTE]

Siihen tuli siis mustelma? Sattuiko paljon?

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;23998108:
Siihen tuli siis mustelma? Sattuiko paljon?

Nilkka tuntui sellaiselta kiristävältä,ja sitä "jomotti". Kipua lähinnä tuntui vain kävellessä,varsinkin,jos puremakohta hankasi. Nyt on puremakohdan ympärillä mustelmaa vieläkin,turvotus lähes laskenut,ja oikeastaan vain puremakohta on kipeä painaessa/osuessa johonkin.

Tosin,sanoivat tk:ssa,että myrkkyä ei ole päässyt paljon,koska oireet noinkin lievät.

NIIN,ja nilkkaan tuli punoitusta,mutta sekin katosi eilisen aikana.

Ellei puremakohta olisi alkanut hiertämään kengässä,en varmaan olisi tajunnut mitään,koska itse purema oli niin mitättömän tuntuinen.

http://aijaa.com/v.php?i=005068199590.jpg Tuollainen se oli tk:sta kotiin tullessa (toissapäivänä), eli turvonnu,ja mustelmaa ei vielä ollut muodostunut paljoakaan. Eli aika mitätön.

[QUOTE="milli";23998126]http://aijaa.com/v.php?i=005068199590.jpg Tuollainen se oli tk:sta kotiin tullessa (toissapäivänä), eli turvonnu,ja mustelmaa ei vielä ollut muodostunut paljoakaan. Eli aika mitätön.[/QUOTE]

Pahoittelen epäselvää kuvaa,en aio laittaa sitä mihinkään albumiin,joten laatu on mitä on.

Ei sitä välttämättä huomaa. Siskoani puri lapsena kyy kesäleirillä lonkan yläpuolelle. Vasta illalla asia huomattiin, kun rupesi vähän turpoamaan ja kaksi punaista pistettä näkyi.

Minun noitalapseni kantoi kyynpoikasen makuuhuoneeseeni, kämmenellään. "Ei se mua pure."

Ei purrut.

Ja sitten asiaan: kuulemma joku on saanut kyynpuremasta "vain" päänsäryn ja vähän huonoa oloa. Jos ei ole allerginen, ei välttämättä käy kuinkaan.

Hanki seuraavaksi kunnon kahluusaappaat. ;)

Laitanko konsultointipyynnön käärmenoidalle? :D

Minun noitalapseni kantoi kyynpoikasen makuuhuoneeseeni, kämmenellään. "Ei se mua pure."

Ei purrut.

Ja sitten asiaan: kuulemma joku on saanut kyynpuremasta "vain" päänsäryn ja vähän huonoa oloa. Jos ei ole allerginen, ei välttämättä käy kuinkaan.

Hanki seuraavaksi kunnon kahluusaappaat. ;)

Laitanko konsultointipyynnön käärmenoidalle? :D

Laita vaan! Mäkin tulen käärmeiden kanssa kyllä hyvin toimeen muuten. Ainakin kuningasboan kanssa, mutta epäilisin astuneeni päälle ehkä...

Nuorena jannuna kerran juhannusörvellyksen ohessa mua puri kyykäärme. Mulle siitä ei tullut kuin sellainen punoittava läimiskä mutta käärmeparka kyllä taisi kuolla alkoholimyrkytykseen :D

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;24022827:
Nuorena jannuna kerran juhannusörvellyksen ohessa mua puri kyykäärme. Mulle siitä ei tullut kuin sellainen punoittava läimiskä mutta käärmeparka kyllä taisi kuolla alkoholimyrkytykseen :D

Eläinrääkkääjä!! :laugh:

Nilkkaani sattuu kun sitä vääntelee siinö on kaksi
näppylää vierekkäin. Ei melkern huomaa ei kai kyy? Pelottaa vaan ihan helvetisti
kun oon vielä anafylaatikko(lievä)

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä