sattuu vaikka synnytyksestä on puolivuotta :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rengas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rengas

Vieras
Yhdyntä sattuu vaikka synnytyksestä on kulunut jo puolivuotta, tuntuu että se ei tule ikinä onnistumaan :(
Ei edes tee mieli kokeilla sen takia vaikka haluja saattais ollakin, koska uskon jo valmiiksi että se sattuu joka kerta.
Tuntuu sellanen niinku kiristävä "rengas" olis tuolla alapäässä. Ei nyt hirvittävän järkyttäävää kipua, mutta ei se hyvältäkään tunnu. Miehen mieliksi suostun joskus.
Ehkä pitäiskin vaan antaa mennä kivusta huolimaata jos "rengas" antais periksi pikkuhiljaa..?

Onko muita joilla on tosi pitkää tehnyt yhdyntä kipeää? Kuinka pitkään? Milloin on alkanut helpottaa?

Tuntuu että puolenvuoden aikana pitäis jo olla paratunut kaikki paikat, tätäkö tämä nyt sitte on aina :(

Tiedän joo et synnytyksestä ei välttämättä palaudu ennalleen, mut aika masentavaa..

tuttua touhua... pari kertaa meni varmaan itkua tuhertaessa, mut kyllä se siitä lähti luistamaan sit, uskon et otti niin kipeetä kun olin aika rikki sieltä alapäästä, arvet varmaan kiristi ja menee vähän aikaa harjotellessa et ne venyy "käyttökuntoon".
rentoutunut tilanne, runsaasti liukkaria ja hellät otteet ja aikaa :) tsemppiä!

Tuli, mutta ei mun mielestä niin syvälle. Aika "pintaan" vaan.
Mulla kävi kyllä mielessä et olisko ommeltu niin et kiristää, saakohan sairaalsta tietää tarkemmin noit ompeluksista?

jos on ollut paljon tikkejä saattaa mennä kauankin ennen kun paranee täysin, mulla meni vuosi ennen kuin olin kivuton, eli kyllä joskus menee aikaa ja tosissaan liukastetta peliin kyllä se siitä vetristyy. on kyllä hyvä käydä näyttämässä lääkärillä, mutta joskus ne vaan vaatii aikaa.

ota puheeksi neuvolassa, tai varaa aika gynekologille, sillä se selviää. ei kannata jäädä murehtimaan et meneekö loppuelämä ilman seksiä. kyllä ne siel kattoo mikä siel on vikana.

voin kertoa,et mulla sattuu vieläkin vaiks siitä jo vuosi kohta..Ei kaikilla käy samoin nää toipumiset..Mä en pystynyt ees kusemaan kunnolla pariin viikkoon sen pommin jälkeen..saatikka kävelemään ku tuntu et jotain "tippuu" jalkovälistä.Eikä mullekaan tullu ku 4-5 tikkiä emättimeen..Koita kestää..Ajan kanssa varmaan sit helpottelee.liukkaria kehiin!

Ensimmäiset kerrat yhdyntä sattui synnytyksen jälkeen. Mulla limakalvot kärsi aika tavalla ja olimme ilman seksiä jälkitarkastukseen asti ja sen jälkeenkin vielä kun sain lääkekuurin jälkitarkastuksesta. Parisen kuukautta siis ehti kulua synnytyksen jälkeen ekaan yhdyntään. En silti muista kauanko sitä hankalaa touhua oli, kolmisen kertaa ehkä.. muistan vain että sitten yhden kerran mieheni halusi antaa suuseksiä ja meinasin lentää kuuhun kun havaitsin, että orgasmit on kymmenen kertaa parempia kuin ennen synnytystä. Kannattaisko teidänkin kokeilla jotain muuta kuin pelkkää yhdyntää?

Minulle sanottiin, että puoli vuotta kannattaa katsoa ja jos ei sitten vielä ala helpottaa, niin sitten tutkituttamaan tilanne. Me ei olla harrastettu seksiä kuin ihan muutama kerta minun väsymykseni takia (synnytyksestä 4 kk), mutta tilanne on parantunut pikku hiljaa, vaikka minullakin alussa yhdyntä sattui niin paljon, että pyysin miestä keskeyttämään. Olisi varmaan hyvä treenata mahdollisimman useasti, mutta ei tosiaankaan huvita, kun koko ajan jännittää, että pystyykö jatkamaan:o Uskon kuitenkin että vielä pääsen näistä kivuista. Tikkejä minulla tuli 10 ja vaikka tikit olivatkin ihan alhaalla välilihassa, niin kipu on tuntunut ylempänä. Tiedä sitten mistä voi johtua.

Alkuperäinen kirjoittaja nykäne:
Minulle sanottiin, että puoli vuotta kannattaa katsoa ja jos ei sitten vielä ala helpottaa, niin sitten tutkituttamaan tilanne. Me ei olla harrastettu seksiä kuin ihan muutama kerta minun väsymykseni takia (synnytyksestä 4 kk), mutta tilanne on parantunut pikku hiljaa, vaikka minullakin alussa yhdyntä sattui niin paljon, että pyysin miestä keskeyttämään. Olisi varmaan hyvä treenata mahdollisimman useasti, mutta ei tosiaankaan huvita, kun koko ajan jännittää, että pystyykö jatkamaan:o Uskon kuitenkin että vielä pääsen näistä kivuista. Tikkejä minulla tuli 10 ja vaikka tikit olivatkin ihan alhaalla välilihassa, niin kipu on tuntunut ylempänä. Tiedä sitten mistä voi johtua.

Sama tuo ettei huvita alkaa yrittäämään koska tietää etta sattuu, ehkä vähän tyhmää mutta ei sille voi mitään :( Jännitän myös tosi paljon, en pysty olla rentona.
Ollaan kokeiltu muitakin tapoja ku ihan vaan yhdyntää ja niistä nautin kyllä :) ..mutta kun tiedän et mies halusi enemmän vaikka on ihana ja sanoo et sit vasta ku mä oon valmis.. :/ :)

Jälkitarkastuksessa sanoi kivusta mutten lääkäri nähnyt mitää siinä kohtaa, enkä edes toisaalta siinä tuntenut samaa kipua. Liekö sitte se asento ollu hyvä siinä "pöydällä"..

Tosi lohduttavaa kuulla näitä teidä juttuja, etten ole ainoa :) Siltä tässä alkaa tuntua, vaikka onhan se luonnollista ettei paikat oo ihan kunnossa jos alapäästä putkahtaa vauva!

Yhteistyössä