Sattuu, supistelee ja pelottaa.. :( MITEN RENTOUTUA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jänskättää ja pelottaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jänskättää ja pelottaa

Vieras
Nyt viikolla 36 +6 ja ilm. harjooitussupareita ollu monta päivää aina välillä.

Vähän nipistelee sattua, mutta ei vielä ihan ylitsepääsemätöntä tuo kipuiluvaan ole kuitenkaan ole ole. Yön aikana oli vuotanut vähän jotain "värillistä" valkovuotoa, mutta miehestä se ei ole verta.
Mua pelottaa ihan tosi paljon, miten saan itseni rauhoittumaan ja rentoutumaan, -kun meinaa paniikkikohtaus iskeä ihan koko ajan..
Jostakin lukiin että ensisynnyttäjillä (minä) saattaa mennä tälläisillä kipuiluilla parikin viikkoa ennen sen lapsen syntymää, mutta uudelleensynnyttäjillä se voi olla merkki synnytyksestä/synnytyksen lähestymisestä..

Kun, vielä ei tunnu ihan niin kovilta että pitäisi sairaalaan lähteä, muta tämä panikoiminen tuntuu lisäävän kipua. APua.. :( Apua.. Apua.. Apua.. :(

Niin siis semmoista kuukautiskipuilun kaltaista kipua. Ja tuskaa. Mutta ei niin kova ettenkö olisi ennen kokenut mitään täll'istä, edes kuukautisten kanssa.

Vaan mulla on menkkojen aikaan usein vielä mooonta moooooonta 100% kovemmat kivut.

Älä ihmeessä mene paniikkiin, pelko saa lihakset jännittymään ja lisää kivuntuntemusta. Ennen kaikkea rentoudu, älä hauko henkeä äläkä taistele kipua vastaan. Onnea synnytykseen sitten kun sen aika on :) Älä pelkää.

[QUOTE="vieras";28840559]hengitä[/QUOTE]

Niin, mää yritänki, mieski yrittää rauhoitella. Mutta jotenkin menen shokkiin ja silmissä sumenee kohta ihan.

Pitää mennä hetkeksi sänkyyn makaamaan. Palan myöhemmin.. :( Toivottavasti se ei nyt syntyisi vielä ainakaan 2 viikkoon,, ;( ...Mua niin pelottaa kaikki. Ei ole kotikaan vielä valmis vauvaa varten, ja mieheen en luota että se saisi kaiken sillä aikaa täällä valmiiksi kun olen siellä sairaalassa sitten ja palaan. :D

Ääh.. Pakko rentoutua NYT. :(

Kuulostaa mun synnytyssupisteluilta (ekat 18h). Ei se tuon kummempaa ollut, ja sitten kun alkoi olemaan epiduraali auttoi. Minäkin panikoin, mutta ihan turhaan. Synnytys oli positiivinen kokemus. Siitä on naiset selvinneet ihan kohtuudella kautta aikojen! Sinäkin selviät!

Lapsi syntyy sitten kun on syntyäkseen. Panikoit tai et. Joten jos et voi estää paniikkia niin anna itsellesi lupa panikoida. :hug:

Tee jotain mukavaa mistä pidät, vuokraa leffa ja osta mässyä?

Minä kärvistelin vuorokauden Kivuliaiden supistuksien takia kun ei paikat ruvenneetkaan aukeamaan koska pelotti niin kauheasti, kun sain pitkän harkinnan jälkeen epiduraalin, rentouduin ja nukahdin ja kun heräsin niin lapsivedet olivat tulleet ja pää jo "ovella". Joten yritä olla panikoimatta!!

Yhteistyössä