Sattuu sattuu :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "marraskuinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"marraskuinen"

Vieras
En tiedä onko fyysinen kipu kovempaa kuin henkinen. Viime keskiviikkon piti olla yksi ikimuistoisimmista päivistä. Kolmas lapsi tulossa keskenmenon ja vuoden yrittämisen jälkeen, miehen synttäripäivä ja ensimmäinen ultra. Pitikin sanoa ääneen, että jännittää onko siellä sittenkään mitään. No ei ollut. Tai oli, tyhjä pussi mutta ei vauvanalkua, ei sydämensykettä.
Perjantaina sain kohtua tyhjentävät lääkkeet. Eli suomeksi tehtiin raskaudenkeskeytys. Minulle!? Tänään kävin polilla uudelleen ultrassa. Piti varmistaa, että kohtu on tyhjä. Lääkäriä kiinnosti vain vuoto ja oliko raskaus toivottu. Ei kysynyt miten voin. Ehkä se ei kuulu hänelle, ehkä sitä ei kuulu kysyä raskaudenkeskeytyspotilaalta.
Kohtu ei ollut täysin tyhjä, eli sain uudet lääkkeet. Aloitan siis taas saman alusta. Me halusimme sen lapsen. Surraan nyt sitä mitä ei ollutkaan, tullutkaan. Anoppi lohdutti, että on teillä sentään kaksi lasta. Äiti sanoi, ettei sano mitään koska tiedämme hänen mielipiteensä.

Kaikesta huolimatta toivomme, että joskus meille suotaisiin vielä kolmas lapsi. Enää se ei ole itsestäänselvyys.

:hug: :hug: jaksamisia tiedän kuinka vaikeita noi keskenmenot ovat kun itsellä niitä on takana 4kpl mutta 3 lastakin löytyy .Mulla on noi ekskenmenot olleet niin että 2 ennen esikoista ja 2 ennen toista lasta mutta kakkosen ja kolmosen välissä ei ollut keskenmenoja vaikka olikin verenvuotoa ja kipua ajoittain mutta tuolla se pikkumies tepsuttelee pitkin kämppää ja siittä lääkärit tosiaan käski varautuun keskenmenoon.

Otan osaa ja toivotaan, että se kolmas lapsi teille vielä suodaan. Itsellänikin kolmas antoi odottaa itseään ja keskenmenojakin siinä välissä oli, mutta niin se vaan nyt tuhisee tuossa tuo melkein 7vkoa vanha tyttö =)

Tosi kurja juttu :( Jaksamista teille.

Muista kuitenkin, ettei sinulle raskaudenkeskeytystä varsinaisesti tehty vaan kohtu tyhjennettiin/tyhjennetään lääkkeellisesti. Olet siis saanut keskeytyneen keskenmenon.

Oli keskenmeno millä viikolla tahansa ja vaikka olisi liuta lapsia jo ennestään, niin keskenmeno on aina rankka paikka. Eihän siinä menetetä vain lasta, vaan toiveet ja haaveet myös.

Mulla oli varhainen keskenmeno huhtikuussa ja heti seuraavassa kierrossa raskausduin uudestaan. Meillä olis lapsettomuushoidot alkaneet ja naisenpolilla sanottiin et tuu vaan niin ultrataan. Olin viikolla 6 ja näkyi et jotain on, sydämen sykettä ei ollut. No, annettiin uus aika 2 viikon päähän ja sit ku mä menin sinne niin lääkäri sanoi et jaaha, varmistetaan tuulimunaraskaus (eikä mulle oltu mitään semmosta puhuttu! Meinasin kuolla siihen paikkaan) Ja sikiöhän siellä oli ja nyt rv 32.
Jaksuja hirveesti, ja toivottavasti toiveenne pian täyttyy!

Yhteistyössä