Sattumalta näin ja kuulin, miten yks mamma nolasi itsensä ihan totaalisesti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onks noloo häh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onks noloo häh

Vieras
Seisoskelin väkijoukossa ja vieressäni oli sellainen hiukan ylipainoinen nainen lapsensa kanssa. Se mamma tulla junttasi sieltä väen keskeltä siihen vierelle ja kysyi tältä toiselta naiselta "Onko teille tulossa vauva?" ja katsoi merkitsevästi tämän toisen naisen vatsanseutua. :D

Ikävä kyllä sieltä tuli kieltävä vastaus. Siis ihan hemmetin noloa mennä toiselta utelemaan, onko kenties pieniin päin. :D

Varmaan sillä naisella pahoittui mieli ja varmaan se katsoi tänään, että mitä suuhunsa laittaa. Ehkä miettii, että on alettava laihikselle ja lähteä muutenkin enemmän liikkumaan. Ellei sitten harrasta jo em. juttuja. Mutta kuitenkin, hirvittävän noloa mennä toiselta utelemaan tuollaisia asioita.

Multa kysyttiin lapsettomana olessani kaupungilla polttaessani siinä röökiä, että monennellako kuulla oot. Tämä oli tuplasti loukkaava kysymys, koska mielestäni raskaana ei saa polttaa, enkä voisi kuvitellakaan polttavani silloin. Olin vain ylipainoinen ihminen tupakalla isoine läskimahoineni. En raskaana oleva.

Ajattelin, että ensi kerta tämmöisetn kysymyste kohdalla vastaan vain ''pontevasti'', että en ole raskaana, olen vain (isomahainen) lihava!

Myöhemmin olin sitten laihtunut. Tulin myös joskus raskaaksi ja lopetin polttamisen plussatestin jälkeen kuin seinään.

En ymmärrä, miksi vieraiden ihmisten ylipäänsä tarvitsee tulla sanomaan yhtään mitään, vaikka joku raskaana olisikin. Raskaus ei muuta naisen vartaloa mitenkään yleiseksi ihmetykseksi jota saa tuijottaa ja koskea ja josta saa kysellä henkilökohtaisia kysymyksiä.. Ihan samalla tavalla raskaana olevalla naisella on oikeus henkilökohtaiseen tilaan ja koskemattomuuteen ja omiin asioihinsa.

Siis erityisesti kaikki nämä "monennellako kuulla olet?"-kyselijät (etenkin, kun kohde ei välttämättä ollenkaan raskaana ole) ja kysymättä vatsaan koskevat ihmiset.

Yhteistyössä