SATKS ja äitipoli/kokemuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
p***aa puhuvathyvää kohtelua olen itse ainakin saanut ja kuitenkin siellä käynyt 6 kertaa.mieslääkäri miköä siellä on niin ei aina oikein mieti miten puhelee mutta tuskin tahalleen sellainen on.mene ihan rauhaisin mielin vaan =)

Alkuperäinen kirjoittaja älä kaikkee usko;22666687:
p***aa puhuvathyvää kohtelua olen itse ainakin saanut ja kuitenkin siellä käynyt 6 kertaa.mieslääkäri miköä siellä on niin ei aina oikein mieti miten puhelee mutta tuskin tahalleen sellainen on.mene ihan rauhaisin mielin vaan =)

No entäs synnytys, saako siellä edes epiduraalia?

Minulla on äitipolilla ollut tosi hyvä palvelu. Molemmissa synnytyksissä ihan vittu kätilöt.
Mulla on käynyt maailman huonoin tuuri noiden synnytysten kanssa :(.

synnärillä nainakin 1 kätilö minkä toivon ettei minun kohdalleni tule osumaan.epiduraalin saa ellei lääkäri satu olemaan juuri silloin esim.jossain leikkauksessa.esim.illalla ei ole montaa lääkäriä paikalla.

Mulla on kyllä kahdesta synnyyksestä hyvät kokemukset.
epiduraalista en osaa sanoa, kun en sitä ottanut, mutta varmasti olisin saanut jos olisin pyytänyt ja olisvat ehtineet laittaa. Ainakin kaikki ketä tiedän niin ovat saaneet joko sen tai spinaalin.

Mulla ei pahaa sanottavaa. Ekassa lapsessa oli Helena Väkiparta kätilö ja todella mukava,toisessa nuorempi noin 30v nainen ja oli tehokas ja mukava.

Ekassa sain epiduraalin, toisessa en ehtinyt, muttei johtunut lääkäristä.

Eräs tuttavani sai siellä akupunktiota istukan irtoamista varten, aika edistyksellistä.

Ihan hyvin kaikki mennyt. Ainut, että olin kesällä synnyttämässä ja siellä hirvee ruuhka, joten olin oikeastaan yksin ( n. 10 h ) huoneessa siihen asti, kun piti ruveta laittamaan epiduraalia. Ja siitä nimenomaan hyvät kokemukset, eli se laitetiin jo "ennen aikojaan", koska kivut oli niin julmetut. Eikä tuo yksinäisyyskään haitannut tippaakaan.

Äitipolista pelkkää hyvää sanottavaa - olin jopa opetuspolin puolella opiskelijoiden ronkittavana, eikä se niin kamalaa ollut. Naistentautien ylilääkäri, se mies, on ihan huipputyyppi, oikein kunnon professoori :D Tuli laittamaan mulle kohdunkaulanpuudutteen synnytyksessä, kopsutteli saliin värikkäissä Marimekon puukengissä ja lauleskeli jotain kun kaivoi tavaroita kaapista ja meikä nauroi vedet silmissä kaameessa ilokaasukännissä :D

Mä jouduin siis tarkempiin tutkimuksiin äitipolille runsaan lapsiveden takia. Ekalla kerralla olin opetuspolilla, jossa opettaja tutki tavallisella ultralla opiskelijoiden kanssa ja kun sillä ei saatu tarpeeksi tarkkoja mittauksia, pääsin saman tien toiselle lääkärille 4D-ultraan ja yhdessä lääkärit sitten millintarkasti tutkivat sikiön. Viikottain kävin seurannassa kunnes rv38 käynnistettiin, kun oma olo alkoi olemaan aika kurja. Lapsivettä olikin vaatimattomat 5 litraa, onneksi muksu on terve!

Poika syntyi 2009,

Äiiyspolilla yhden kerran ultrassa Pösö, ikinä enää sitä tyyppiä missään muodossa! Tavattoman töykeä.

Synnytyksen lopussa kätilönä Väkiparta - aivan ihana kultainen ihminen!

Lastenhoitajia oli vauvalassa myös laidasta laitaan.... se eräs kampurajalka oli ihan pihalla, neuvoi väärin (luotin toiseen mielipiteeseen kokeneelta hoitsulta!) , ja kunhan hengasi.... Oli paikalla mutta ei läsnä.

Onneksi selvittiin kaikki hengissä.
Jos tulee toinen lapsi, osaapa synnärin metkut... jos muistaa

Yhteistyössä