Sastamalasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "noora"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"noora"

Vieras
Ollaan varmaan muuttamassa miehen töiden perässä sastamalaan. Kertokaa jotain siitä paikasta ja minne päin kannattaa muuttaa ja minne ei? Pitäis olla lapsiperheelle hyvää seutua! :)

Jos olette lapsiperhe kummatkin ok mutta Pehulasta ajatte aina lasten harrastusten takia vammalaan. Vammalassa kaikki palvelut kuten vaatekaupat,, tk, jäähalli, urheilukeskus. Pehulan plussa on uimahalli joskin hyvin aataminaikainen sen ja ruokakaupan lisäks siellä ei juur muuta ole. Perhetuttavamme juuri miettivät muuttamista vammalaan lasten harrastusten ja jatkuvan kuskaamisen takia.

Aivan surkea käpykylä, palveluja ei ole. Lähdet esimerkiksi hammaslääkäripäivystykseen Tampereelle. Mitään kauppoja ei ole jos ostaisit jotakin muuta kuin ruokaa.

Pehulan palvelut ovat nykyään todella vähissä, K-kauppa, siwa, uimahalli, päiväkoteja, koulu, pub, pizzeria, kukkakauppa ainakin löytyy vielä.

Pankista ja kirjastosta en tiedä?

Kylä on kuihtunut todella paljon viim. 10 vuoden aikana, vielä 90luvun lopulla oli paljon yrittäjiä ja kylä kukoisti ihan eritavalla. Harmillista tämä nykytilanne.

Niinkuin tuossa jo joku sanoikin, osaa palveluista saa hakea Vammalasta/huittisista, joitain jopa tampereelta asti.

Vammala on ihan ok. Tai ainakin meidän perhe viihtyy täällä :) ollaan molemmat miehen kanssa täältä kotoisin ja aina täällä asuttu =)

Äetsään en muuttaisi. Pystyyn kuoleva tuppukylä.

[QUOTE="akka";29564008]Aivan surkea käpykylä, palveluja ei ole. Lähdet esimerkiksi hammaslääkäripäivystykseen Tampereelle. Mitään kauppoja ei ole jos ostaisit jotakin muuta kuin ruokaa.[/QUOTE]

Toisaalta täällä on rauhallista, turvallista, kaunista ja asuminen halvempaa kuin Tampereella. Silti matka Tampereelle on lyhyt eli ison kaupungin palvelut on lähellä.

Riippuu siitä, millaisia asioita arvostatte. Varsinaisesti huonoja asuinalueita ei ole, tai no Siikasuo ehkä, vaan joka alueella on hyvät ja huonot kohtansa. Pehulaan en muuttaisi itse, mutta se saattaa olla myös väärä mielikuva, kun syntyperäinen vammalalainen olen. Ainakin sieltä on tosiaan palveluihin pidempi matka, mutta toisaalta asunnot ja tontit on halvempia.

Tervetuloa kuitenkin tänne. Kiva saada uusia ihmisiä kaupunkiin.

Toisaalta täällä on rauhallista, turvallista, kaunista ja asuminen halvempaa kuin Tampereella. Silti matka Tampereelle on lyhyt eli ison kaupungin palvelut on lähellä.

Riippuu siitä, millaisia asioita arvostatte. Varsinaisesti huonoja asuinalueita ei ole, tai no Siikasuo ehkä, vaan joka alueella on hyvät ja huonot kohtansa. Pehulaan en muuttaisi itse, mutta se saattaa olla myös väärä mielikuva, kun syntyperäinen vammalalainen olen. Ainakin sieltä on tosiaan palveluihin pidempi matka, mutta toisaalta asunnot ja tontit on halvempia.

Tervetuloa kuitenkin tänne. Kiva saada uusia ihmisiä kaupunkiin.

Siikasuo on nykyään aikas siisti ja rauhallinen paikka.
Lousajasta taitaa se mätäpesäke löytyä...

Mutta joo, tervetuloa tänne =)
Rakastan näitä maisemia täällä! Kaunista =)

[QUOTE="V ieras";29564547]Siikasuo on nykyään aikas siisti ja rauhallinen paikka.
Lousajasta taitaa se mätäpesäke löytyä...

Mutta joo, tervetuloa tänne =)
Rakastan näitä maisemia täällä! Kaunista =)[/QUOTE]

Ai ne kerrostalotkin? Hyvä jos meno rauhoittunut, mutta ei ne talot kaunis näky ole vieläkään. Lousajassa tosiaan on sellainen pieni, mutta aika kyseenalainen alue tosiaan. Tosin lousaja on sen verran iso alue, että sen takia ei kannata koko aluetta karsastaa.

Mutta maisemia rakastan minäkin!

Ai ne kerrostalotkin? Hyvä jos meno rauhoittunut, mutta ei ne talot kaunis näky ole vieläkään. Lousajassa tosiaan on sellainen pieni, mutta aika kyseenalainen alue tosiaan. Tosin lousaja on sen verran iso alue, että sen takia ei kannata koko aluetta karsastaa.

Mutta maisemia rakastan minäkin!

Rumiahan ne talot on, sitä ei voi kieltää. Mutta ei siellä isommin enää häiriöitä ole.

Lousaja on mukavaa aluetta, Kannintietä lukuun ottamatta ;)

Harkitkaa ihmeessä myös Karkun kylää. Riippuu tietysti, missä päin työpaikat sijaitsevat jne. mutta Karkustahan on esim. junayhteys Tampereelle, eikä matka vie kuin puolisen tuntia. Tämä on todella ainutlaatuista niin pienessä kylässä nykyaikana. Olen itse aikoinaan opiskellut Karkussa ja ihastuin paikkaan silloin. Kaunista luontoa, järviä, koulu, päiväkoti, pankki, kyläkauppa, kirjasto, vireää kylätoimintaa, yhdistyksiä ja seurakunnan toimintaa. Tiivis ja lämminhenkinen kyläyhteisö ja tosiaan nuo kulkuyhteydet ovat hyvät. Ainoa miinus vaan, että asuntoja sieltä on aika harvoin myynnissä ja ne ovat usein suht hinnoissaan, mitä olen seurannut.

[QUOTE="V ieras";29564584]Rumiahan ne talot on, sitä ei voi kieltää. Mutta ei siellä isommin enää häiriöitä ole.

Lousaja on mukavaa aluetta, Kannintietä lukuun ottamatta ;)[/QUOTE]

Mitäs vikaa Kannintiessä on? :D

Kiitos kaikille vastanneille! Luulen, että keskustan alueelle ois kyllä sit järkevämpi muuttaa. Ollaan tosiaan muuttamassa vuokralle.

[QUOTE="noora";29565387]Mitäs vikaa Kannintiessä on? :D

Kiitos kaikille vastanneille! Luulen, että keskustan alueelle ois kyllä sit järkevämpi muuttaa. Ollaan tosiaan muuttamassa vuokralle.[/QUOTE]

No sanotaanko näin, että poliisit siellä lähes päivittäin käyvät..

Paljon mielenterveys- ja päihdeongelmaisia sekä uutuutena nyt myös seksuaalisesti aktiiviset maahanmuuttajat joten tarjolla on paljon jännitystä ja yllätysseksiä.

Jos on valmis asuun äetsässä niin kannattaa harkita huittisiin muuttoa.
Täällä uusi uimahalli ja kivat ulkoilualueet.
Lapset saa heti hoitopaikan.
Tästä lyhyt matka joka suuntaan, äetsään ajaa 10 min ja sastamalaan 20 min.

Paljon mielenterveys- ja päihdeongelmaisia sekä uutuutena nyt myös seksuaalisesti aktiiviset maahanmuuttajat joten tarjolla on paljon jännitystä ja yllätysseksiä.

Hmm, eipä näin tavallisena ihmisenä pahemmin noihin päihde-ja mielenterveysongelmaisiin törmää. Ja kai niitä nyt on joka kaupungissa ;)
Enkä kyllä ole kuullut kenenkään joutuneen yllätysrakastelluksi. Tai en tiedä kuinka Äetsän puolella on..

Yhteistyössä