Sarvikuono nenänhuuhtelu kannu, miten muilla toiminut??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 25 asti otrivinilla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv 25 asti otrivinilla

Vieras
Olen rv 26 asti nyt käyttänyt nenäsumutetta (otrivin) päivittäin, mutta kokeilin tuota Sarvikuonoa ja ei ollut yhtään mukavaa. Nielin varmaan suurimman osan suolavedestä, korvankin sain kipeäksi, paita kastui ja päätäkin alkoi särkemään. Mennään sitten sumutteella loppukin raskaus. Neuvolan mukaan ainakin on parempi käyttää sumutetta, ku hengitellä pelkästään nenän kautta. Olen ihan tukossa ollut kokoajan ja nyt varsinkin siitepölyn yms takia. Vai miten saisin ton Sarvikuonon kanssa toimittua paremmin, ilman ainakin sen veden nielemistä? Paidan kastuminen on pikku juttu, mutta toi veden nieleminen on vähän yök.

Harjoittele oikeaa asentoa... Mun mielestä sarvikouno on ihan loistava, mutta se asento ei tule ihan luonnostaan. Jos mulla valuu kurkkuun niin yleensä leuka ei ole tarpeeksi rinnassa.

Lopeta se otrivinin käyttö heti, sillä se aiheuttaa sen tukkoisuuden. Nenäkannua oikein käyttäessä ei tartte niellä vettä. Pää tarpeeksi kenoon taakse. Mut otrivinia ei saa käyttää yli 10 päivää putkeen tai se itsessään aiheuttaa sitä tukkoisuutta. Itsellä oli viime syksynä samaa ongelmaa, mut katkaisin kierteen nenäkannulla ja höyryhengityksellä. Vähennä myös maitotuotteiden käyttöä, ne aiheuttavat limaisuutta ja tukkoisuuttaa myös, siis sen siitepölyn lisäksi.

sun pitää laittaa pää reilusti eteenpäin ettei vesi pääse nieluun vaan tulee toisesta sieraimesta. Eli eteenpäin ja kallelleen.. sitä pitää harjotella, itelläkin meni reilu viis huuhtelukertaa ennenkuin onnistuin.

Harjoittelulla oppii, yritä vaan vaikka ensin tuntuu ettei tuu mitään. Sarvikuonokannu on ollu mun paras kaveri jo kohta 10 vuotta <3 ja ai sitä ihanaa tunnetta kun poskionteloista lähtee tavaraa ja pystyy taas hengittämään (mulla siis takana poskionteloleikkaus ja tulehdustaipumusta ja kystia muodostuu poskionteloon). Tsemppiä!

Kiitoksia vinkeistä! Yritetään vielä :) Taisi pää olla liian pystyssä sitten, kun nielin tuota suolavettä.

Niin ja todellakin tiedän, että Otrivin aiheuttaa juuri sen tukkoisuuden ja sitä ei saisi yli 10 päivää käyttää, mutta ilman sitä en pystyisi nukkumaan, saati syömään. Pakko olla röörit auki, että pystyy "normaaliin elämään".

Kuten tuolla edellä on jo mainittukin niin kyseessä on varsinainen taitolaji:)
Mutta kun homman oppii niin sen jälkeen ei voi kuin ihmetellä kuinka on tullut toimeen ilman ko. laitetta.
Varsinkin näin siitepölyaikaan aamu ei käynnisty ilman sarvikuonoa, menee siis ohi kahvin ja se on meikäläisen kohdalla melkoinen arvonosoitus:D

Leuka ihan rintaa vasten ja pää kallelleen..siten onnistuu..mulla menee heti nieluun, jos vähänkään nousee leuka...mulla jatkuvia poskiontelotulehduksia ja toi kyllä auttaa tosi hyvin saamaan liman pois...

Kiitoksia vinkeistä! Yritetään vielä :) Taisi pää olla liian pystyssä sitten, kun nielin tuota suolavettä.

Niin ja todellakin tiedän, että Otrivin aiheuttaa juuri sen tukkoisuuden ja sitä ei saisi yli 10 päivää käyttää, mutta ilman sitä en pystyisi nukkumaan, saati syömään. Pakko olla röörit auki, että pystyy "normaaliin elämään".

Samaa itse perustelin kun käytin sitä 5 viikkoa putkeen viime syksynä. Mulla oli siis niin tukossa sieraimet, että yhtään ilmaan ei kulkenut läpi. Sit päätin, et nyt saa riittää ja yhden illan opettelin tuon kannun käyttöä ja höyryhengittelin ja parissa päivässä nenä oli taas normaali!

Yhteistyössä