sarjassamme niin tyhmä kysymys, mutta pakko kysyä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masunasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

masunasu

Vieras
Voiko nukkua mahallaa, kun täysimettää, jos ei rintoihin satu tms. Olen miettinyt, että saattaako masullaan nukkuminen altistaa esim. rintatulehduksille, kun maitotiehyet saattavat tukkeuta, vai onko vain oma päähän jäänyt väärä tieto?
Eli onko muita vatsallaan nukkujia ja kokemuksia?

Itse niin kaipasin raskausaikana mahallaan nukkumista..
Nyt vauveli on 3kk ja täysimetän. Yöllä aina imetyksen jälkeen nukun mahallani, kun rinnat ovat tyhjemmät. Kyllä se asento siitä sitten muuttuu jos alkaa tukalalta tuntua.
Uskon siis että kyllä kroppaa/rintoja kuuntelemalla :) tiedät onko masunukkuminen ok. Itsellä ei ainakaan mitään tulehduksia eikä tukoksia ole ollut.

Tottakai masulla voi nukkua vaikka imettää:) siis sitten ei muuta kun liivit yöllä käyttöön ja liivisuojia jos maito valuu. itsellä ei ainakaan mitään ongelmaa masulla nukkumisesta ja imettänyt olen nyt jo reilu 10kk..Jos rinnat kauhean täynnä,kun menee nukkumaan niin kantsii lypsätä tyhjemmäks ja laittaa vaik pakkaseen joskus,kun oma vauva oli 4kk nukkui usein koko yön heräämättä ,mutta minä heräsin siihen ,kun rinnat niin täynnä minulla maitoa tullut koko ajan TODELLA paljon niin lypäsin maitoa pakkaseen ja jatkoin unia.vauvan herättyä maitoa oli taas tullut sopivasti enkä ihan tyhjäksi lypsännyt joskus toisen rinnan lypsäsin vain 200ml ja silti siinä rinnassa oli vielä paljon maitoa.
Kesä-äidille paljon onnea tulevan vauvan kanssa ja zemppiä synnytykseen tuossa vaiheessa ite olin myös viime vuonna:)joo toi kylkiasento alkoi olla aik tympiinnyttävä loppuaikoina.

Yhteistyössä