Sarjassamme erittäin tymä kysymys...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuleva täti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
62, sanoisin. Meidän 54 cm pitkänä syntyneelle meni kyllä 50 ja 56 cm vaatteetkin, mutta mun mielestä lahjaksi on parempi viedä hieman isompaa. Ehkä jopa 68...

Itse aion esittää toiveen, että 68-74 cm vaatetta jos joku jotain haluaa tuoda. Pienempiä kokoja on pari isoa pahvilootallista jo valmiina.

totean että sentit ei välttämättä kerro paljoakaan :) Osa vauvoista on tosi hentoja ja kippuraisia, meidän 51 senttisenä syntynyt tyttö käytti 45 ja 50 senttisiä keskosvaatteita ekan kuukauden :) 52 senttisenä syntynyt tyttöei mahtunut 50 senttisiin edes laitoksella. 56 ja 62 on aika hyvät koot, jos haluat että vaate tulee käyttöön heti, ihan pikkuiselle, sitten se 56.

hyytis on hiukan pihalla. Mitään noita maianitsemiasi kokoja ei ole edes olemassa. :D kyl 52cm vayvalle mahtuu 50cm vaatteet, mut muutenkin niidenkäyttöaika on 2-4viikkoa. 56 cm on hyvä koko vastasyntyneelle. Äitiyspakkauksessa on myös kokoa 60 cm. Se on aika pina vauvalle sopiva mut vastasyntneelle ehkä hiukan reilu.

Kokoa 56 ostaisin muutamia sisävaatteita... Onhan ne vähän reiluja, mutta vastasyntynyt ei paljon liiku (=pitkät hihat yms. ei häntä häiritse) ja on helpompi pukea liian isoja vaatteita kuin just ja just sopivia :D

Mutta enemmän panostaisin kokoon 62.. aivan vastasyntynyt khyl hukkuu niihin, mutta kuukauden-parin ikäisenä alkavat olla OK... ja esim. fleecehaalarit ostaisin nyt koossa 62 (niissä ei haittaa, vaikka ovat julmetun isoja jonkin aikaa..)

50-56 cm menee muutaman viikon. Riippuu paljon vaatemerkistä, esim. Tutan (reilu mitoitus) 50 cm vaatteita käytettiin monta viikkoa pojalla (52 cm/4kg). Jostain ulkomaisesta merkistä 50 cm ei mahdu edes laitoksella. Ja Lindexin 62 cm vastaa muita 56 cm vaatteita jne.

[QUOTE="Neljän äiti";25615404]hyytis on hiukan pihalla. Mitään noita maianitsemiasi kokoja ei ole edes olemassa. :D kyl 52cm vayvalle mahtuu 50cm vaatteet, mut muutenkin niidenkäyttöaika on 2-4viikkoa. 56 cm on hyvä koko vastasyntyneelle. Äitiyspakkauksessa on myös kokoa 60 cm. Se on aika pina vauvalle sopiva mut vastasyntneelle ehkä hiukan reilu.[/QUOTE]

Näkkyy olevan, just aamusta kävin läpi vauvanvaatelootan joka tuli naapurista... :whistle:

Kannattaa kysyä lapsen äidiltä minkä kokoisia kannattaa ostaa. Mun yksi kaveri sai niitä pienimpiä vaatteita laatikkotolkulla, kaikki eivät ehtineet kertaakaan käymään päällä edes kun vauva kasvoi niistä yli. itse vein hänelle muistaakseni 70-senttisiä vaatteita kun niitä hänellä ei ollut juuri lainkaan.

Yhteistyössä