säpsähtely nukahtaessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maikkuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maikkuli

Vieras
meillä on 3 kk ikäinen vauva, ja muuten kiltti, mutta ei tahdo haluta nukahtaa. Syynä voi olla myös tuo holtiton säpsähtely jonka olen havainnut kun vauva on tavallaan unen rajamaillanukahtamassa, niin ykskaks kädet säpsähtelee monta kertaa lyhyen ajan sisällä (ei peräkkäin mutta esim. puolen min sisällä tulee taas uusi säpsähdys...) Tähän säpsähtämiseen vauva sitten ""herää"" ja unista ei tuu mitään

Onko kukaan muu havainnut samoja ongelmia? Onko tää säpsähtely vakavaa?

Säpsähtely on täysin normaalia (säpsähtelen itse juuri, kun olen vaipumassa uneen).
Kokeile vauvasi kapaloimista tai nukuttamista vatsallaan, laitoin oman 2kk tyttöni nukkumaan vatsalleen juuri tuon säpsähtelyn vuoksi, hän myös heräsi siihen. Se tepsi ainakin meillä :)

Joo, ei tuo säpsähtely ole vakavaa. Meilläkin poika oli nuorempana kova säpsähteleen. Lastenlääkäri sanoi, että se johtuu siitä kun yliväsynyt vauva alkaa vaipua uneen, niin silloin hän rentoutuu ja siksi säpsähtelee. Meilläkin poika heräsi itse säpsähtelyihin ja tuota kapalointia todellakin kannattaa kokeilla. Meillä se auttoi.

Minä itse säpsähtelen usein uneen vaipumaisillani ja mies naureskeleekin, että koko sänky tärähtää, kun minä säpsähdän juuri ennen nukahtamista!
ei ole vakavaa, kuten edellä on mainittukin!

Yhteistyössä