Sappisaippua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nata
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nata

Vieras
Täällä on paljon kehuttu kyseistä saippuaa ja että sillä lähtee kaikki niin tuoreena kuin vanhanakin. No ostinpa sitten minäkin sellaisen ja ajattelin kysyä että oletteko jotain tahraa koittaneet tuolla poistaa mutta ei ole lähtenyt..? Kaikki ruokatahrat ovat tähän asti lähteneet meillä tuoreeltaan vedellä ja saippualla ja sitten normaalipesu (siis tavan saippualla) ruusunmarja sitten ei lähtenyt tavan pesussa kun en sitä tuoreeltaan pessyt, ja nyt harmittaa, joten se on ensimmäinen kokeilu kohde. Mutta siis uskaltaako jättää vaatteet päälle sotkuineen ja pestä vasta sitten myöhemmin, voiko luottaa että tahrat sitten tuolla lähteevät...? Eli siis onko teillä ollut tahraa joka ei ole tuolla lähtenyt?

Minä en ole onnistunut irroittamaan sappisaippualla montaakaan tahraa. Vien pyykit kuivumaan aurinkoon, joka hävittää tahrat varmemmin (ainakin keltaiset tahrat). Ehkä en vaan osaa kyseistä saippuaa käyttää.

Olen saanut kaikki tahrat sappisaippualla puhtaaksi, myös jo vanhat ja kuivuneet, jotka eivät pesussa ole lähteneet. Ensin kastelen tahrakohdan ja hieron siihen hyvin sappisaippuaa. Sitten jätän sen esim. pyykkikorin reunalle kuivumaan ja heitän koneeseen muun pyykin sekaan, kun seuraavan kerran pesen. Näin on meillä toiminut!

Olen saanut kaikki tahrat sappisaippualla pois! Ensin kastelen tahrakohdan läpimäräksi, sitten hieron sappisaippuaa kunnolla tahrakohtaan, jätän vaatteen sellaisenaan max puoleksi tunniksi ""hautumaan"", sitten rapsuttelen tahran siitä ja ei muuta kuin pesukoneeseen, mutta voi ja olen sen jättänyt myös pyykkikorin reunalle kuivumaan ja odottelemaan pesua, kunnes koneessa on sellaista vaatetta eli useammaksi päiväksikin. Eli ennen kuin jätän sen takaisin pyykkikoriin niin huuhtelen vaatteesta huolellisesti sen sappisaippuan pois.

Tuolla konstilla lähtee kaikki tahrat, vanhat ja pinttyneetkin.

Yhteistyössä