Sappirakon poistossa olleet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sapeton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sapeton

Vieras
Onko kellään ollut tähystyksessä tehdyn operaation jälkeen oksettavaa oloa? Itsellä tehty toimenpide viime viikolla,ja aamuisin aina huono olo,ja täyttävää oloa muulloin. Meneeköhän tämä ohi,vai jääkö pysyväksi?

Mulla oli ihan hirveet kivut ja paha olo tähystyksen jälkeen. Johtui kuulemma siitä, kun leikkkauksen aikana vatsaontelo täytetään kaasulla, että näkyisi paremmin. Kaasu poistuu vähitellen selän kautta ja sen takia minulla oli hirveät kivut yläselässä ja juuri sun kuvailemaa täyttä oloa.

ok,eli toivoa paremmasta olosta vielä on=) Mulla ei leikkauksen jälkeen ollut juurikaan kipuja,yllättävän helppo homma vaikka odotin että olisin olut kipeämpi. Sen ekan yön kyllä okentelin aika tiuhaan,nyt olo aika hyvä.
Tuleeko sulla koskaan yöllä esim. kylkeä kääntäessä sitä sappinestettä pulahduksittain ja nousee ruokatorveen? Mulla tuntui yksi yö tuollaiselta,ja jouduin sitten nukkumaan lähes istuma-asennossa?
Nostaorajoitus olisi vielä reilun viikon ajan,sen jälkeen paluu normaaliarkeen=)

Mulla on leikkauksesta jo yli vuosi mutta joskus silti tulee sellainen outo olo kun on syönyt jotain mistä ennen leikkausta tuli karmeet kivut. Tosiaankin varsinkin jos käy heti makaamaan. Toisethan joutuu olemaan rajoitetulla ruokavaliolla leikkauksenkin jälkeen. Mulla ei onneksi ole käynyt näin.

Mulla leikattu hieman yli 3 vuotta sitten enkä edelleenkään pysty syömään kurkkua enkä savukalaa.
Kaikki muut ruoka-aineet,jotka ennen operaatiota oirehti,menee jo ihan hyvin.
Samoin jos vatsa on ihan tyhjä niin alkaa hillittömät kivut jotka onneksi kyllä helpottaa melkeimpä heti kun jotakin laittaa suuhunsa.

Mulla on leikkauksesta n. 7kk ja mun vatsani ei ole tottunut siihen sappinesteen jatkuvaan valumiseen sen sijaan, etä menisi sinne "säiliöön" odottamaan käyttötarvetta. Mulla on maha melkein aina sekaisin ja se lääkärin mukaan johtuu just tosta :/

Alkuperäinen kirjoittaja auringonkukka-75:
Mulla on leikkauksesta n. 7kk ja mun vatsani ei ole tottunut siihen sappinesteen jatkuvaan valumiseen sen sijaan, etä menisi sinne "säiliöön" odottamaan käyttötarvetta. Mulla on maha melkein aina sekaisin ja se lääkärin mukaan johtuu just tosta :/

Onko sulla tuohon joku lääkitys? Joillain kuulemma tulee usein tuo sappineste aamulla ripulina pihalle,itsellä ei ole ainakaan vielä alkanut tulla,mutta röyhdittää kaiken aikaa ja maha on "outo". En tiedä sitten kumpi olisi ollut parempi,se sappikivivaiva vai tää jatkuva outo olo. Kokoeilin rennietä tuohon oloon, ja voi itku mikä polte siitä tuli,ei ilmeisesti sovi happolääkkeet yhteen sappnesteen kanssa=(
Saa nähdä mihin tämä tästä muuttuu,jotenin on vaan sellainen yleiskurjaa olo kun maha ei ole "normaali".

mulla poistettu sappirakko -04..sen jälkeen ei mitään oireilua,mutta nyt kun joku nosti ton ripulin esille niin se on kyllä usein aamuisin vaivana...voiko tosiaan johtua siitä??

Mulla oli kans paljon tuota ripulia mutta kun alotin rela-maitohappobakteerien syömisen niin on paljon parempi, vain joskus tulee ripulina yleensä normaalina. Mulla on leikattu 0107

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Apua, onko siis tuosta sappileikkausesta sittten todellisuudessa juuri mitään hyötyä?

No ainakin mulla on ollut se hyöty, ettei ole niitä synnytyskipujakin pahempia sappikohtauskipuja. Ja se on mun mielestä aika positiivinen juttu
:whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja auringonkukka-75:
Ei mulla mitään lääkkeitä ole, en ole ikinä kuulutkaan. Pitääkin kysyä lääkäriltä, koska jatkuva ripuli ei ole yhtään kivaa :/

Siihen kuulemma on joku lääke,joka tosin pitää ottaa 2 tuntia ennen muuta mahdollista lääkitystä.
Kyllä tämä leikkaus tosiaan auttoi niihin kamaliin sappikohtauksiia,mulla olikin rakko ollut aivan täynnä kiviä,eli siitä johtui nuo päivittäiset kohtaukset.
Olisin kyllä odottanut enemmän informaatioita näistä oireista joita ilmenee leikkauksen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja leikattu:
Mulla oli ihan hirveet kivut ja paha olo tähystyksen jälkeen. Johtui kuulemma siitä, kun leikkkauksen aikana vatsaontelo täytetään kaasulla, että näkyisi paremmin. Kaasu poistuu vähitellen selän kautta ja sen takia minulla oli hirveät kivut yläselässä ja juuri sun kuvailemaa täyttä oloa.

sama juttu, mut ei se muistaakseni kestänyt kauaa, päivän tai pari enintään. kipuja ei sen jälkeen enää ole ollut

Yhteistyössä