Sanoutuako irti töistä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen puolivälissä raskautta. Olen kärsinyt todella kovista selkäkivuista jo ennen raskautta (on mm jalkojen puutumista, johtuu synnynnäisestä viasta). Töitä olisi vielä jokunen kuukausi ennen mammalomaa. Olen töissä ruokakaupassa. Joten tietänette mitä työnkuvaan kuuluu. Selkäni ei kestä enää laatikoiden nostelua ja 8h jaloilla oloa (vaikka välistä kassatuolilla istuukin). En kehtaisi saikulle jäädä koska pomo sanoo että raskaus ei ole sairaus. Olen ajatellut kärvistellä muutamat kuukaudet vielä vaikka töiden jälkeen olen melkein täysin kykenemätön tekemään enää kotiaskareita. Olen kummiskin miettinyt irtisanomisen vaihtoehtoa. En ole kuitenkaan jäämässä kyseiseen paikkaan töihin (ilmapiiri ym asiat ovat todella suuri taakka). Mutta miten kävisi äitiysrahojen ym jos irtisanoudun ennen mammalomaa?

Järkeviä kommentteja kiitos! :)

Ei raskaus olekaan sairaus mutta silti tila joka voi tehdä kykenemättömäksi töihin. Elä ap tässä kohtaa lähe lätkimään, haet saikkua jos sille tuntuu välittämättä pomon mielipiteestä.

Jos ei kykene töihin, silloin haetaan sairaslomaa. Irtisanoutuminen olisi tyhmää , joutuisit kuitenkin menemään työkkäriin , saisit lisäksi karenssia , menettäisit äitiysloman aikana kertyvät lomapäivät , ehkä joutuisit vielä pahempaan työpaikkaan.
Lääkäriin Lomps!

ehdottomasti sairauslomaa. Vauvan hyvinvointi on nyt tärkeintä eikä se mitä pomo sanoo. itse jäin toisessa raskaudessa sairaslomalla jo viikolla 21, sillä kyseessä oli riskiraskaus.

Sairauslomalle vaan, ei tuo ole mikään syy irtisanoutua. Sitten kun olet äitiysvapaasi pitänyt, voit miettiä uudestaan, jatkatko typaikassasi vai vaihdatko sitä. En ihmettelisi yhtään, jos työnantajasi yrittäisi tällä tavoin savustaa sinua ulos raskautesi takia, joten älä vahingossakaan irtisanoudu, muuten teet karhunpalveluksen kaikille raskaanaoleville kanssasisarillesi.

Älä usko kusipäistä työnantajaasi. Raskaus voi todellakin olla sairaus. Jos mies olisi selkä sökönä, eikä pystyisi tekemään töitä, niin tasan tarkkaan olisi saikulla. Sitäpaitsi vauva on nyt tärkein. Ei kannata uhrata vauvasi hyvinvointia idioottimaisen työnantajan takia. Hopohopi vain lääkäriin hakemaan sairauslomaa.

Älä missään nimessä irtisano itseäsi.

Kuule. Älä välitä työnantajasta äläkä muistakaan työpaikalla olevista, vaan nyt jäät saikulle. Älä irtisanoudu, vaan se saikku. Ihan ajattelet nyt itseäsi ja lastasi, et tee siinä mitään väärää.

Yhteistyössä