Sanokaapa viisaammat, että..

miksi tuosa ohjeesa 5 kohdassa lukee et sulata suklaa ja lisää kerma vaik ohjeesa kuorrutteessa lukee valkosuklaa ja tomusokeri.? Aattelin vaan et teenkö mä niin et sulatan suklaan ja lisään tuon tomusokerin 2tl vai kuuluuko siihen oikeestikki kerma.? En oo ikinä tehny suklaapäällistä niin en tiiä laitetaanko siihen yleensä kermaa vai mitä. :ashamed:

http://www.kotiliesi.fi/ruokaohjeet/valkosuklaakakku

Minä tulkkaisin niin että siinä on painovirhe, että pitäisi olla 2 tl tai rkl kermaa notkistamaan se valkosuklaa, eikä siihen tuollaista määrää tomusokeria (2 tl) tarvittaisi. Mutta tämä on vain arvaus. =)

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Minä tulkkaisin niin että siinä on painovirhe, että pitäisi olla 2 tl tai rkl kermaa notkistamaan se valkosuklaa, eikä siihen tuollaista määrää tomusokeria (2 tl) tarvittaisi. Mutta tämä on vain arvaus. =)
Samaa arvelen minäkin. Ei kuorrutukseen enää sokeria välttämättä tarvitse, kun suklaa on muutenkin makeaa, mutta kerma notkistaa suklaan, että se ei sitten kakun päällä kovetu liikaa ja on helpompi levittää.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaunokki:
Ok. Kiitos ystävät. Kuulostaa järkevältä. :hug: Tosi vähä kyllä tulee kermaa. :)
Oliko siinä ohjeessa muutenkaan sitä kuorrutuskermaa mainittu, sitä mikä siihen kylkiin pursotetaan? usein suklaaseen laitetaan vähän rasvaa notkistamaan, mutta tuo kerma tekee saman asian, sulkaa kovettuu kakun päällä, muttei liikaa, ettei kakun pinta tule vaikeaksi leikata. =)

Yhteistyössä