Sanokaapa ihan tosissaan, rauhallisesti ja provosoitumatta, mikä maahanmuuttajissa ärsyttää?!

  • Viestiketjun aloittaja leppis
  • Ensimmäinen viesti
hanna
Eli on eriarvoista, kun ei ole samanarvoista :) Tasa-arvo se on Suomessakiin, vaikka eri värkit jalkojen välistä löytyy. Mutta, hurahtaneiden kanssa on turha vängätä :D[/quote]


Islamissa nainen ja mies ovat tasa-arvoisia,vaikka heillä onkin eri oikeudet ja velvollisuudet ...GET IT?
[/quote]

Mitenhän se tasa-arvoisuus islamissa sitten mielestäsi ilmenee, voisitko ystävällisesti antaa muutaman käytännön esimerkin?
 
ja
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sinun tietämys faktoista on tällä "taida" tasolla. :D
Ensimmäistä kertaa joku osasi nimetä koulun, jossa on ko. asioista luovuttu.

Vaikka aiheesta on kohistu tälläkin palstalla jo...ainakin 7 vuotta.

Minusta on suomalaisen häpeä, jos suostuu tulijoiden kaikkiin vaatimuksiin. Osa osaa vaatia, se on varmaa, mutta pitäisi uskaltaa sanoa EI.
Tuohon ei sanaan voisin sanoa että hyvin useasti olen itse henk. kohtaisesti törmännyt tapauksiin joissa sanotaan ei ulkomaalaiselle (asiat jotka ovat rikollisia/suomessa ei hyväkyttäviä) niin sieltä tulee hyvin äkkiä vihat päälle ja saat rasistin leiman otsaan. :( surullista mutta totta osa näistä mamuista osaavat kääntää kaiken rasistisuudeksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hanna:
Mitenhän se tasa-arvoisuus islamissa sitten mielestäsi ilmenee, voisitko ystävällisesti antaa muutaman käytännön esimerkin?
Miehen tehtävä on elättää perhe, jos nainen käy töissä niin hän saa käyttää palkan itseensä, naisen palkasta ei kuulu maksaa laskuja tai asumiskustannuksia tms :D

Se on yksi loistava piirre jonka voisin ottaa omaan arkeeni :xmas:, en tosin oo muslimi mutta tuon verran voisin joustaa.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja hanna:
Eli on eriarvoista, kun ei ole samanarvoista :) Tasa-arvo se on Suomessakiin, vaikka eri värkit jalkojen välistä löytyy. Mutta, hurahtaneiden kanssa on turha vängätä :D

Islamissa nainen ja mies ovat tasa-arvoisia,vaikka heillä onkin eri oikeudet ja velvollisuudet ...GET IT?
[/quote]

Mitenhän se tasa-arvoisuus islamissa sitten mielestäsi ilmenee, voisitko ystävällisesti antaa muutaman käytännön esimerkin? [/quote]

No esim siten että molemmille on määrätty tasapulisesti omat velvollisuudet...:)
 
hanna
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja hanna:
Mitenhän se tasa-arvoisuus islamissa sitten mielestäsi ilmenee, voisitko ystävällisesti antaa muutaman käytännön esimerkin?
Miehen tehtävä on elättää perhe, jos nainen käy töissä niin hän saa käyttää palkan itseensä, naisen palkasta ei kuulu maksaa laskuja tai asumiskustannuksia tms :D

Se on yksi loistava piirre jonka voisin ottaa omaan arkeeni :xmas:, en tosin oo muslimi mutta tuon verran voisin joustaa.
No mutta luulisi että kaikki islaminuskoiset naiset eivät olisi noin materialisteja, että tuohon tyytyisivät. Mikäli tuo on ainut hyvä asia naisena olossa islamissa?
 
:)
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Sellaisissa maahanmuuttajissa, jotka tulevat tekemään rehellistä työtä, ja kunnioittavat suomalaisia lakeja ja tapoja, ei ärsytä mikään. Semmoinen ärsyttää, että tullaan elämään kuin lomahotelliin yhteiskunnan varoilla, eikä viitsitä nähdä yhtään itse vaivaa sopeutua. Sama ärsyttää kaikissa vähemmistöjen niissä edustajissa, jotka toitottavat oikeuksiaan ilman velvollisuuksia ja etsimällä etsivät rasismia ympäriltään.
Samaa mieltä!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eiks turkkilaiset ole hienoja ihmisiä Åbo?
Mä itken nyt krokotiilinkyyneliä sen vuoksi mitä jotkut osmaanit teki liki sata vuotta sitten :'( :'( :'(
Valutatko kyyneliä näiden naisten takia?

http://blogs.tampabay.com/photo/2009/11/terrorism-thats-personal.html
 
Alkuperäinen kirjoittaja hanna:
No mutta luulisi että kaikki islaminuskoiset naiset eivät olisi noin materialisteja, että tuohon tyytyisivät. Mikäli tuo on ainut hyvä asia naisena olossa islamissa?
Mä en ole muslimi, enkä ole järin perehtynyt islamiin.

Mutta tuo asia jäi mieleen heti kun sen kuulin :)
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja hanna:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja hanna:
Mitenhän se tasa-arvoisuus islamissa sitten mielestäsi ilmenee, voisitko ystävällisesti antaa muutaman käytännön esimerkin?
Miehen tehtävä on elättää perhe, jos nainen käy töissä niin hän saa käyttää palkan itseensä, naisen palkasta ei kuulu maksaa laskuja tai asumiskustannuksia tms :D

Se on yksi loistava piirre jonka voisin ottaa omaan arkeeni :xmas:, en tosin oo muslimi mutta tuon verran voisin joustaa.
No mutta luulisi että kaikki islaminuskoiset naiset eivät olisi noin materialisteja, että tuohon tyytyisivät. Mikäli tuo on ainut hyvä asia naisena olossa islamissa?

No sinä niitä esimerkkejä kysyit...ja mitä materialistista tuossa on???
Hyviä asioita on paljon....kuule paljon enemmän kun naisena olossa kristinuskossa tai ateistina:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja hanna:
Mitenhän se tasa-arvoisuus islamissa sitten mielestäsi ilmenee, voisitko ystävällisesti antaa muutaman käytännön esimerkin?
Miehen tehtävä on elättää perhe, jos nainen käy töissä niin hän saa käyttää palkan itseensä, naisen palkasta ei kuulu maksaa laskuja tai asumiskustannuksia tms :D

Se on yksi loistava piirre jonka voisin ottaa omaan arkeeni :xmas:, en tosin oo muslimi mutta tuon verran voisin joustaa.
Mun mielestäni tuo ei ole tasa-arvoa, eikä hyväksi kummallekaan puolisolle. Mutta kuten aiemmin kirjoitin, tasa-arvon voi käsittää niin monilla tavoilla; tärkeintähän kai on, että puolisot itse kokevat olevansa tasavertaisia ja arvostettuja.

Toisekseen tuo ei taida kovin usein ainakaan Suomessa toteutua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletpas kylmä ihminen :$
Joo, ihminen on kylmä jos ei paru kaikelle maailman pahuudelle.

Eihän tässä hittovie ehtisi muuta kuin vollottaa.

Eikä parkumisesta olisi mitään hyötyä edes.

Kivasti poistit sen kohdan, jossa kerroin pitäväni tuollaista kaameana ;)
 
mun mielipide
mua ärsyttää se et heille annetaan kaikki ilman, että he joutuvat tekemään mitään sen eteen.asunnot kalustettuna yms.. heille on jopa rakennettu taloja jotka he oavt omaksi saaneet..kun tavan suomalainen työssäkäyvä raataa niskalimassa että saa talonsa maksettua..( ei siis kaikille mut näin on suomessa käynyt)
on se surullista että heillä on kotimaassa asiat huonosti..mutta he ovat kaikki siihen syypäitä..se uskonto mitä he edustaa ja tapa kuinka he asioita hoitaa siellä on syy siihen miksi heillä on asiat niin kuin ovat..si theidät pitäisi avo sylin ottaa vastaan ja he saavat samat edut kuin suomalaiset ja jopa paljon paremmat.musta se on väärin varsinkin kun tiedossa kaikilla on että jos meidän maassa sota syttyy ja pakolaisiksi joudutaan..auttavatko he?? tai jos me sinne päästään tilapäisesti asumaan meidät varmaan ammuttais ja raiskattais saman tien..
tämän takia en hyväksy sitä että suomeen otetaan heitä yhtään kappaletta..tai jos he tänne tulevat niin maassa maan tavalla.peruskoulu täytyy käydä ja sit ammattitutkinto jotta voivat töitä hakea..minimirahaa saavat eikä mitää ylimäärästä.
 
X
Alkuperäinen kirjoittaja mun mielipide:
mua ärsyttää se et heille annetaan kaikki ilman, että he joutuvat tekemään mitään sen eteen.asunnot kalustettuna yms.. heille on jopa rakennettu taloja jotka he oavt omaksi saaneet..kun tavan suomalainen työssäkäyvä raataa niskalimassa että saa talonsa maksettua..( ei siis kaikille mut näin on suomessa käynyt)
on se surullista että heillä on kotimaassa asiat huonosti..mutta he ovat kaikki siihen syypäitä..se uskonto mitä he edustaa ja tapa kuinka he asioita hoitaa siellä on syy siihen miksi heillä on asiat niin kuin ovat..si theidät pitäisi avo sylin ottaa vastaan ja he saavat samat edut kuin suomalaiset ja jopa paljon paremmat.musta se on väärin varsinkin kun tiedossa kaikilla on että jos meidän maassa sota syttyy ja pakolaisiksi joudutaan..auttavatko he?? tai jos me sinne päästään tilapäisesti asumaan meidät varmaan ammuttais ja raiskattais saman tien..
tämän takia en hyväksy sitä että suomeen otetaan heitä yhtään kappaletta..tai jos he tänne tulevat niin maassa maan tavalla.peruskoulu täytyy käydä ja sit ammattitutkinto jotta voivat töitä hakea..minimirahaa saavat eikä mitää ylimäärästä.
Oho! Missäs päin rakennetaan taloja, jotka annetaan mamuille omaksi?!?! Meille myös!!!! :D Mitäs muita etuja meiltä on jäänyt saamatta?!? :D

Ketkä "me ja he"?!?! Ketä et hyväksy Suomeen otettavaksi enää??
 
ja
Muistelisin että hesarissa oli taannoin juttua siintä että joitain mamuja oli haastateltu kun oli rakennettu kertsejä että mitäs "vaatimuksia" heillä olisi ja mm taisi olla sellaisia toiveita että erilliset grillauspaikat kasvis syöjille ja lihansyöjille :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja X:
Alkuperäinen kirjoittaja mun mielipide:
mua ärsyttää se et heille annetaan kaikki ilman, että he joutuvat tekemään mitään sen eteen.asunnot kalustettuna yms.. heille on jopa rakennettu taloja jotka he oavt omaksi saaneet..kun tavan suomalainen työssäkäyvä raataa niskalimassa että saa talonsa maksettua..( ei siis kaikille mut näin on suomessa käynyt)
on se surullista että heillä on kotimaassa asiat huonosti..mutta he ovat kaikki siihen syypäitä..se uskonto mitä he edustaa ja tapa kuinka he asioita hoitaa siellä on syy siihen miksi heillä on asiat niin kuin ovat..si theidät pitäisi avo sylin ottaa vastaan ja he saavat samat edut kuin suomalaiset ja jopa paljon paremmat.musta se on väärin varsinkin kun tiedossa kaikilla on että jos meidän maassa sota syttyy ja pakolaisiksi joudutaan..auttavatko he?? tai jos me sinne päästään tilapäisesti asumaan meidät varmaan ammuttais ja raiskattais saman tien..
tämän takia en hyväksy sitä että suomeen otetaan heitä yhtään kappaletta..tai jos he tänne tulevat niin maassa maan tavalla.peruskoulu täytyy käydä ja sit ammattitutkinto jotta voivat töitä hakea..minimirahaa saavat eikä mitää ylimäärästä.
Oho! Missäs päin rakennetaan taloja, jotka annetaan mamuille omaksi?!?! Meille myös!!!! :D Mitäs muita etuja meiltä on jäänyt saamatta?!? :D

Ketkä "me ja he"?!?! Ketä et hyväksy Suomeen otettavaksi enää??
Meillekin talo :D

Minusta on sekä huvittavaa että raivostuttavaa, kun jotkut uskoo kaiken kuulemansa huhupuheen ja levittää sitä eteenpäin totuutena.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja hanna:
Mitenhän se tasa-arvoisuus islamissa sitten mielestäsi ilmenee, voisitko ystävällisesti antaa muutaman käytännön esimerkin?
Miehen tehtävä on elättää perhe, jos nainen käy töissä niin hän saa käyttää palkan itseensä, naisen palkasta ei kuulu maksaa laskuja tai asumiskustannuksia tms :D

Se on yksi loistava piirre jonka voisin ottaa omaan arkeeni :xmas:, en tosin oo muslimi mutta tuon verran voisin joustaa.
Mun mielestäni tuo ei ole tasa-arvoa, eikä hyväksi kummallekaan puolisolle. Mutta kuten aiemmin kirjoitin, tasa-arvon voi käsittää niin monilla tavoilla; tärkeintähän kai on, että puolisot itse kokevat olevansa tasavertaisia ja arvostettuja.

Toisekseen tuo ei taida kovin usein ainakaan Suomessa toteutua.
Miten niin ei taida?? Mies elättää perheen( asunto,ruoka, vaatteet). Nainen SAA, siis jos haluaa osallistua edellä mainittuihin, mutta ei pakko. Eikö se ole juuri tasa-arvoa...Nainen saa siis käyttää omaisuutensa mihin tahtoo. :)
 
hanna
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Valutatko kyyneliä näiden naisten takia?

http://blogs.tampabay.com/photo/2009/11/terrorism-thats-personal.html
En, vaikkakin pidän tuollaista kaameana.
Miksi ihmeessä mun pitäisi heidän vuokseen itkeä?
Mun sydän ainakin itkee verta jokaisen naisen vuoksi maailmassa, joka on joutunut miesten brutaalin väkivallan kohteeksi. Melkein kaikki paha maailmassa on oikeastaan miesten tekemää, mistähän se mahtaa johtua?
 

Yhteistyössä