Sanokaa nyt vaan typeräksi, mutta kyllä mua silti vähän ketuttaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä on kolme lasta, joille äitini on tuonut lahjaksi näiden syntyessä aina jonkun vaatteen. Vaatteet olleet hinnaltaan noin 15-20e.

Nyt kun siskolleni syntyi ensimmäinen niin äitini vei tälle 50 euroa.

Joo ihan turha ja paska ja naurettava ämmä olen, mutta jotenkin silti ketuttaa että teki noin.

Alkuperäinen kirjoittaja mami:
joo kyllä ymmärrän, että tietyllä tavalla veetuttaa!! olisiko äitilläsi ollut huono raha tillanne tuolloin ja nyt olisi enemmän rahaa..

No senkin takia just ottaa päähän, kun nyt hänellä nimenomaan on huono rahatilanne. Omien lasteni syntyessä ei ole todellakaan ollut huono rahatilanne. Ja meillä oli juuri kuopuksen 1v synttärit 1kk sitten ja hän sai lahjaksi 25e ja sitä ennen vielä vuolaat selitykset siitä miten tiukkaa on.

Mutta niinhän se aina on. Jos antaa rahaa niin jostain syystä sitä aina antaa enemmän kuin mitä lahjan arvo olisi, jos jotain ostaisi. Mulle ainakin käy aina niin.

Mitä väliä, oikeesti. Josku joku halvempi vaate näyttää paljon paremmalta kun se kalliimpi. Mä ainakin katon vaatteen näkö, enkä hintaa ja niin ehkä äistisikin. Ehkä siskosi on niin vaativa, ettei ostanut edes itse vaan antoi rahana.
Toisaalta musta on kivempi saada joku asia joka on ostettu kun saada vaan rahaa.
Summalla ei ole merkitystä, ainakaan mulle.