sanokaa nyt oikeesti mitä mä teen!!

• Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
äiti
minulla 6v poika, miehellä ei vielä lapsia. yhdessä ollaan oltu 2,5v. mies menettää hermot joka pikku asiasta poikaan. mies ei saa poikaa etes pukemaan vaatteita päälle, ilman et mies alkaa syyttelemään poikaa jostain. hirmu huuto voi alkaa siitä jos poika haluaa auttaa kahvin keitossa tai ruuan laitossa, mies ei tahdo poikaa siihen viereen pyörimään ja poika pahoittaa mielensä kun ei saa auttaa, ja huuto on hirvee, niin miehellä kun pojalla.

poika jos leikkii vähän äänekkäämmin mies komentaa poikaa olemaan hiljempaa tai komentaa omaan huoneeseen. hyvä kun välillä saa ees leikkii olohuoneen puolella.

olen koittanu miehelle sanoa asiasta montakertaa. mut mies ei vaan tajua. hetken se muistaa yrittää mut sitten sillä palaa hermot. eli yleensä jos poika ei tee heti niinkun mies haluaa.

ja ärsyttää kun mies ei voi mitään puuhata pojan kanssa, vaikka poika haluaisi. ja jos poika selittää miehelle innoissaan jotain, mies ei välttämättä edes kuuntele tai toteaa vaan ohimennen joo......

rakastan miestä mutta en vaan enää jaksa, tää hiertää välejä pahasti.....

Rahina
Taitaa käyttäytyä kuin isoveljet, eikä niin kuin isäpuolet. Perheneuvolassa voi käydä perheen rakenteita pohtimassa. Ja joku isä-poika kerho missä näkee isien mallia voisi olla ihan hyvä. Jos ei miestä kiinnosta, niin itse en kyllä jatkaisi perheleikkiä vaikka itse rakastaisinkin. Kyllä perheen pitää tuntua lapsestakin perheeltä. Eihän tollasen kanssa voisi ajatella yhteisiäkään lapsia, sillä silloin poika jäisi täysin pihalle siitä perhemuodostelmasta jossa miehes toimii.

Kyllä tie naisen sydämeen käy lasten kautta.

v
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hmmm. Miten paljon moni nainen kattelisi miehen lapsia ja touhuaisi heidän kanssaan?
No esmes meillä toimii puolin ja toisin, molempien lapset on edellisistä liitoista ja asuu meillä, biologisesti yhteisiä ei ole.

Tässä tietyti vaikeuttaa tilannetta se, ettei miehellä ole omia lapsia. JOstain äkkiä tosiaan mallia siihen, miten lasten kanssa ollaan ja toimitaan ja mitä voi minkäkin ikäiseltä ipanalta odottaa. Jos ei silti toimi nii mies vaihtoon, koska lapslle on aivan kestämätön tilanne kasvaa ympäristössä, jossa hän kokee koko ajan olevansi häiriöksi, liikaa, ei-toivottua seuraa jne.

Rahina
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hmmm. Miten paljon moni nainen kattelisi miehen lapsia ja touhuaisi heidän kanssaan?
Mä en naisista tiedä, mutta kun itselläni on lapsia kolmen isän kanssa, joiden yhdenkään kanssa en itse enää ole yhdessä, niin kaikkien isät on kaikkien lasten kanssa, paitsi vanhimmaisen isä ei ole kuopuksen kanssa, koska ne eivät tunne toisiaan ja ollaan aina eri paikoissa, eli mitään suhdetta näiden välille ei ole muodostunut. Ja kuopus on niin pienikin vielä.

Mun mielestä on paskapuhetta että miehet ei hoitaisi toisen uroksen lasta, miehet tajuaa kyllä, että on myös oman lapsen tai mahdollisen tulevan lapsen etu, että sisarukset on tasa-arvoisia emotionaalisesti vaikka ravinnon suhteen (taloudellisesti) jokainen vastaisi omistaan. Näin omastakin lapsesta kasvaa "oikeanlainen". Jos tämä ei toimi, on itse isyydessä ts. hoivaamis- ja suojeluvietissä jotain vinksallaan.

nnn
Veljeni tutustui naiseen jolla oli silloin 3,5 vuotias lapsi edellisestä liitosta. Nyt veljeni ja tämä nainen ovat olleet yhdessä 4 vuotta ja alusta asti on ollut selvää että veljeni pitää kasvattaa naisen lasta kuin omaansa (vaikka lapsen elämässä on läsnä myös biologinen isä). Nyt heille on syntynyt toinenkin poika, eikä veljeni tee heidän välilleen eroa kohtelussa tms.
Se on miehesi epäkypsymättömyyttä jos ei pysty kohtelemaan lasta niinkuin lasta kuuluu kohdella. Jos miehen käytös ei muutu, hänen on poistuttava lapsen elämästä kiusaamasta tätä!
Sinulla on ennen kaikkea velvollisuus antaa lapsellesi turvallinen lapsuus häntä arvostavassa ympäristössä.

Yhteistyössä