Sanokaa nyt mulle, että huono idea

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Annuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Annuska

Jäsen
20.05.2004
178
0
16
Mies ja lapset lähtee viikon päästä viikoksi reissuun.

Aattelin, että josko kokeilisin, osaisinko tapiseerata iltapuhteina tuon eteisen. Vuotia ei tarvitse kauheasti osata laittaa suoraan vieri viereen, kun eteinen on puolipaneloitu, ja joka seinällä on ikkunoita, palapeiliä, kaappia jne.

Eli kysymys on vanhan tapetin palojen poistaminen ja uusien palojen värkkääminen ja kiinnittäminen. Sitten pääsisi ostelemaan vielä koristeita (epäonnistuneimpien kohtien päälle esim.).

Voi sanokaa nyt, että HUONO IDEA! En ole koskaan tehnyt mitään remppahommaa.

Ihmiset! Te yllytätte hullua tomppelia!

Ootte tietysti itsekin samanlaisen mielenhäiriön saaneena seisseet yltäpäältä liisterissä jossakin huoneessa, epätoivoista parkua vääntäen, raivohalvauksessa kiereskellen, onnettomat kipsilevynkappaleet ja tapettiriekaleet seinistä roikkuen....

Siis voikohan ihminen selviytyä tuommoisesta hommasta ihan oikeasti?

Ei ole ollenkaan huono idea. Ja siitä selviää hengissä, miltei kiroamatta kunhan tekee työn rauhallisesti ja tarkkaan.
Sitten saakin ihailla kättensä työtä =)
Jep, olen tapetoinut ja tulen varmaan vielä sen tekemään.

Alkuperäinen kirjoittaja Annuska:

Ootte tietysti itsekin samanlaisen mielenhäiriön saaneena seisseet yltäpäältä liisterissä jossakin huoneessa, epätoivoista parkua vääntäen, raivohalvauksessa kiereskellen, onnettomat kipsilevynkappaleet ja tapettiriekaleet seinistä roikkuen....

Ehehee
:D

Mä en oo mitään sitte sanonu.

Se en ollu MÄ, se oli ihan joku muu...

Joku MUN nimimerkillä! :o :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:

Ehehee
:D

Mä en oo mitään sitte sanonu.

Se en ollu MÄ, se oli ihan joku muu...

Joku MUN nimimerkillä! :o :D

Arvasin. Sulla lukee oikein profiilissa, että kiero huumorintaju. |O :D

jos et oo koskaan tapetoinut niin ei ehkä kannata lähteä tohon leikkiin =) Muista mitata seinät vatupassilla ja teet aloitus viivan seinään niin menee suoraan.ja muista jättää sinne tapetin kattorajaan sitten "ylimmääräistä" ja vedät ne sitten vaikka mattoveitsellä pois niin ei "kaadu" tapetit seinästä =)

Siittä vaan!!!
Itekkin remppaan kaikkea pientä vakkei kokemusta löydykään... Tosin en tapeteeraamista ole kokeillu kun vanhan tapetin poisto tuntuu toivottamalta. Ja tylsältä. Olen siis vaan maalaillut päälle, sekä tapetin että tapetittoman :whistle: :D

ei taitaisi mieheni hyväksyä kun hän vatupassin kanssa niin monet asiat tarkistaa kun rempataan tai rakennetaan. Mutta jos ei väliä jos tapetit vinksottaa ja sauman niin ja näin ja koristeita voi läiskiä peitteeksi sinne ja tänne, niin siitä vaan. Mutta jos haluat siistin lopputuloksen niin...

Alkuperäinen kirjoittaja maalari:
jos et oo koskaan tapetoinut niin ei ehkä kannata lähteä tohon leikkiin =) Muista mitata seinät vatupassilla ja teet aloitus viivan seinään niin menee suoraan.ja muista jättää sinne tapetin kattorajaan sitten "ylimmääräistä" ja vedät ne sitten vaikka mattoveitsellä pois niin ei "kaadu" tapetit seinästä =)

Asiaa, vihdoinkin asiaa eikä hurmosta! Seinät ovat viturallaan joka suuntaan. Tämä on ahkeran puuha-peten rakentama talo. Heppu oli kova touhuamaan, mutta vauhdissa tarkkuus kärsi ja viimeistely unohtui.

Huolettaa varsinkin se, että tapetin alla on kipsilevy. 10 v sitten vanhoja tapetteja poistaessamme saatiin aikaan mahtavia reikiä kipsilevyihin. Enkä totisesti ymmärrä, miten lattialistat kiinnitetään kipsilevyyn. Meillä listat on lähinnä kosmeettisesti paikallaan, ja irtoilevat silloin tällöin...

Sitten mies tapetoi ekan kerran eläissään. Jos meillä sytyttää esim. makkarin yövalon ja katsoo päätyseinää, näkee mahtavia matoja. Olkkarin vuodanreunat repsottavat *huoh* ja alta näkyy ihmeellisiä rakennelmia ja muotoja. Kai tää pitäisi uudestaan levyttää koko huusholli. Hirveä show.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
ei taitaisi mieheni hyväksyä kun hän vatupassin kanssa niin monet asiat tarkistaa kun rempataan tai rakennetaan. Mutta jos ei väliä jos tapetit vinksottaa ja sauman niin ja näin ja koristeita voi läiskiä peitteeksi sinne ja tänne, niin siitä vaan. Mutta jos haluat siistin lopputuloksen niin...

Jos haluan siistin lopputuloksen niin mitä? Ammattimiehiä ei saa edes rahalla. Huonoa en halua eikä hyviä saa (vessan kaakeloinnissa kokeilin yhtä huonoa, hyvä tuli vasta vakuutusyhtiön kautta yhden vedenpaisumuksen jälkeen).

Huono idea, huono idea- vaikka saitkin sen kuulostamaan varsin houkuttavalta ;)

Itse en ehkä ryhtyisi moiseen, minä olisin takuuvarmasti se, joka makaa lattialla sotkeutuneena tapettikaistaleisiin hiukset liisterissä.. B)

Täällä toinen hullu. Mies on mökillä ja minä ajattelin jäädä kotio maalaamaan yhtä huonetta. Mutta ensin pitäisi irrottaa karmeat, rumat tapeetit. Miehen mielestä ne on ihan hyvät... joojoo, ei kun vuodelta 86 ja täynnä rasvatahroja :0!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Kentia harmaana:
Täällä toinen hullu. Mies on mökillä ja minä ajattelin jäädä kotio maalaamaan yhtä huonetta. Mutta ensin pitäisi irrottaa karmeat, rumat tapeetit. Miehen mielestä ne on ihan hyvät... joojoo, ei kun vuodelta 86 ja täynnä rasvatahroja :0!!!

Hullu - huono idea, huono idea. Loistava idea! =)

Niin, mutta se tapeetin irrottaminen on h.elvetillistä! Eilen revin vielä klo kaksi yöllä, kaljan voimalla...:D

Remonttireiskan neuvoja muistellen: älä laita tapettivuodan reunaa nurkkaan. pistä se menemään vähän matkaa toiselle seinää ja sitten loput sille josta meinasit alottaa..

no eipä mulla muuta tuu mieleen. eti jostain hyvät ohjeet. mie en oo ikinä. enkä ala! joku kaunis päivä revin kaikki tapetit seinistä ja laitan maalia tilalle. sitäkään en ole ikinä tehny mutta on se varmasti helpompaa kuin tapetointi! :D

Niin, mutta se tapeetin irrottaminen on h.elvetillistä! Eilen revin vielä klo kaksi yöllä, kaljan voimalla...:D

Mikä materiaali siellä tapetin alla on? Kostutitko tapetin ensin?

Tapetointi ei ole oikeesti vaikeeta,kunhan malttaa käyttää harkintaa. Pyydä tapettikaupasta ohjeet, itse sain ainakin niin selkeän oppaan ilmaiseksi, että homma oli ekakertalaisellekin mahdollista ja jopa kivaa. Ja lopputulos on nätti, olen tapetoinut innoissani jo useamman huoneen.Ja osta valmista liisteriä, ei tarvi turvotella ja sekoitella. Ja kittiä ja levityslasta, niillä saa reiät peittoon. Ja siellä tapettikaupassa ne tietää varmasti kipsilevyistäkin.

Yhteistyössä