Sanokaa nyt mulle et oon ihan vainoharhainen, raskaus asiaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolissaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huolissaan"

Vieras
Olen siis viikolla 18+ ja viimeksi neuvola oli 16+, syke löytyi pienen etsimisen jälkeen ja kaikki oli ok. Mulla on maha kasvanut aika nopeesti (4. raskaus), mutta nyt tuntuu että se on pienentynyt, kohtu ei ole sellanen napakka enää. Liikkeitä en tunne viellä ja nyt olo on kuin ei raskaana oliskaan ja ajatus vauvan kuolemasta tullut mieleen. En millään kehtais neuvolaankaan soittaa ja pyytää kuuntelemaan sykettä (onhan mulla näitä raskauksia takana), pitäisi osata ottaa ihan rauhassa.

Kiitos jos joku jaksoi lukea.

Ajattele asia niin päin, että kun sulla on raskauksia jo takana, niin tuskin neuvolassakaan ajattelevat, että olet hysteerinen turhasta huolehtija. Vaan että osaat oikeasti ottaa asiat lunkisti, ja jos joku huolestuttaa, se on oikeasti syytä ottaa vakavasti ja tsekata tilanne.

Eli nyt heti luuri käteen ja yhteys neuvolaan. Toivottavasti kaikki on kunnossa ja saat mielenrauhan!

No kyllä mä sinuna kävisin ainakin neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet jos huolettaa. Viikkoja kuitenkin sulla jo rv 18, joten eikö edes jonkinlaisia liikkeitä pitäis tossa vaiheessa tuntua, varsinkin kun sulla jo ennestään raskauksia?
Mä tunsin toisessa raskaudessa ekat liikkeet rv14.

Kävin neuvolassa viime viikolla päänsäryn vuoksi ja täti otti hemoglobiinin, se oli ok ja kiitos hei asenne. On jäämässä eläkkeelle ihan näinäpäivinä, joten ei varmaan jaksa oikein enää tehdä työtään. Vaikka olin siellä niin ei kuunneltu ääniä tms. Ei oikein huvittaisi hälle enää mennä. Mulla on reilun 2vkon päästä neuvola. Sitten mietin että jos pikkuinen on kuollut niin enhän asialle enää mitään voi jne. Onkohan mulla vaan hormoonit vähän sekasin?

Se että en tunne liikkeitä en siitä ole huolissani, aina tuntunut myöhään. Taaksepäin kallistunut kohtu ja jos istukka vaikka edessä. JA yritin myös järkeillä että on ollut turvotusta ja nyt sitten tasoittunut. Sitten on tämä panikointi puoli...

Tiedän myös sen että ei tämä rutiseminen mitään auta kun soitto neuvolaan ja ne sydänäänet...

Soita sinne neuvolaan ja käy kuuntelemassa sydänäänet, niin saat rauhan mielellesi. Sitä vartenhan ne on siellä, että auttavat. Tiedän miten ahdistavaa tuo on kun miettii ja pohtii ja on huolissaan. Kaikki on toivottavasti ihan hyvin, mutta jos nyt olet huolissasi, niin ennustan, että illalla kun käyt nukkumaan tai yöllä kun heräät, niin olet vielä enemmän huolissasi ja jäät turhaan valvomaan ja murehtimaan. Silloin on kiva kun on käynyt ne äänet kuuntelemassa tai ainakin tietää menevänsä seuraavana päivänä. :hug:

Toi keskiraskaus on just tommosta inhottavaa aikaa. : / Mä en tuntenut toisessa raskaudessa vielä noilla viikoilla liikkeitä, ja alkuun muutenkin oli pitkiäkin välejä. Ilmeisesti riippui vauvan asennosta. Varsinkin jos sulla on istukka etuseinässä liikkeitä ei tunne niin herkästi. Ota yhteys sinne neuvolaan vaan vaikka täti olisikin vähän tympeä. :hug:

Ei kenelläkään tutulla olisi kotidoppleria. Ihme kun et ole sellaista hankkinut. Se oli mun eka ostos kun tulin raskaaksi.

kotidoppleri on turha ostos..se se vasta paniikkia saakin aikaan jos ja kun et löydä sikiötä ja näin ollen et saa sydänääniä kuuluviin..ap,mene vaan neuvolaan kuunteluttamaan sydänäänet,niin mäkin tein viime viikolla..aloin stressaamaan,kun en liikkeitä tuntenut ja yksi km on takana..ja mulla nyt vkoja 18+4..:hug:

Eikö kekiraskaudessa oireiden kuulukin helpottaa? Senhän pitäisi olla juuri seesteistä aikaa. Alun kivut ja useimmilla oksentelut on ohi, eikä vielä ole liian iso vatsa, että aiheuttaisi ongelmia. Todennäköisesti kaikki on kuten kuuluukin. Jos huolestuttaa, mene neuvolaan tai yksityisellä ultraamaan.

Yhteistyössä