Sanokaa nyt mitä te ajattelette.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NeitiNasu

Aktiivinen jäsen
01.04.2004
15 255
0
36
Siis vuoden päästä tää talo joko menee a) myyntiin tai b) vuokralle, se on fakta.

Mielummin tietysti vuokralle, sehän on selvä. Mutta mä oon nyt miettinyt pääni puhki, miksi kukaan maksaisi vuokraakin jo niin paljon ett sillä lyhentäisi jo omaakin.. Eli siis ajatuksena, ett eihän me voida tästä niin paljon pyytää/saada, ett kuukausittaiset menot tulisi katetuksi. Vai voidaanko? Haluaisko joku asua vuokralla vanhassa paritalossa, vaikea kuvitella. Toisaalta mä itse kyllä voisin, ellei olisi syystä tai toisesta mahdollisuutta ostaa omaksi... Vaikeaa. :/

Minä voisin kuvitella asuvani vuokratalossa tällä hetkellä. Tulojen puolesta ei ole mahdollista ottaa asuntolainaa, jotta saisimme ikioman talon. Tai no riippuu tietysti siitä vuokran suuruudesta.

Kyllä varmaan löytyy vuokralainen, tai riippuu tietenkin missä päin asutte. Mekin vuokraamme omakotitalon piakkoin, vuokraa maksamme 1350e, ihan vain sen takia kun lainaa ei saatais... Ja varaa on kuitenkin ihan hyvin maksaa tuo vuokra.

Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Miksi menee myyntiin tai vuokralle?

Me toivotaan ett miehen ois mahdollisuus jäädä opiskelujen ajaksi (tai siis osaksi aikaa ) ansiosidonnaiselle.. Eikä se oo mahdollista jos tän huushollin lainat jää meidän omaksi maksettavaksi. Kuulostaa varmaan karulta, mutt niin se vaan on. Sen lisäksi muutetaan lähemmäs opiskelupaikkaa, ainakin toistaiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Kyllä varmaan löytyy vuokralainen, tai riippuu tietenkin missä päin asutte. Mekin vuokraamme omakotitalon piakkoin, vuokraa maksamme 1350e, ihan vain sen takia kun lainaa ei saatais... Ja varaa on kuitenkin ihan hyvin maksaa tuo vuokra.

Ai, ihan totta? No oishan se sitt ehkä mahdollista. Kuuluuko teillä tohon vesi, sähkö..??

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:

Me toivotaan ett miehen ois mahdollisuus jäädä opiskelujen ajaksi (tai siis osaksi aikaa ) ansiosidonnaiselle.. Eikä se oo mahdollista jos tän huushollin lainat jää meidän omaksi maksettavaksi. Kuulostaa varmaan karulta, mutt niin se vaan on. Sen lisäksi muutetaan lähemmäs opiskelupaikkaa, ainakin toistaiseksi.

Eikö hän saisi aikuisopintotukea?

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:

Ei jos saa ansiosidonnaista. Ja taas opintotuki ois pienempi kuin sidonnainen, eli ei siitä ole hyötyä niinkään että vaihtais ansiosidonnaisen siihen, mun käsittääkseni.

Ei jos saa ansiosidonnaista. Ja taas opintotuki ois pienempi kuin sidonnainen, eli ei siitä ole hyötyä niinkään että vaihtais ansiosidonnaisen siihen, mun käsittääkseni.

Mutta eikö se mene jotenkin niin, että jos opiskelee tutkintoon tähtäävässä koulutuksessa, ei ansiosidonnaista saa, vaan pitää nostaa sitä opintotukea. Näin minä ainakin olen ymmärtänyt. Tietysti riippuu mitä miehesi alkaa opiskella.

Siis vuoden päästä tää talo joko menee a) myyntiin tai b) vuokralle, se on fakta.

Mielummin tietysti vuokralle, sehän on selvä. Mutta mä oon nyt miettinyt pääni puhki, miksi kukaan maksaisi vuokraakin jo niin paljon ett sillä lyhentäisi jo omaakin.. Eli siis ajatuksena, ett eihän me voida tästä niin paljon pyytää/saada, ett kuukausittaiset menot tulisi katetuksi. Vai voidaanko? Haluaisko joku asua vuokralla vanhassa paritalossa, vaikea kuvitella. Toisaalta mä itse kyllä voisin, ellei olisi syystä tai toisesta mahdollisuutta ostaa omaksi... Vaikeaa. :/

klä onikin haluaa vuokrata omakotitalon. Me esim.mutta kunluottotietojen takai ei saada vaika AIAN vuokrat amksamme ajalalan, jopa kaksiksinkuukautta etujajassa.

Ennenkuin ostin tämän talon jossa nyt asumme, tähän olisi ollut useampikin perhe tulossa vuokralle, veikkei oltu ilmoitettu edes vuokrattavaksi. Ja vuokrat joita olivat tarjoutuneet maksamaan, olivat kyllä huomattavasti suurempia mitä itse lainaa lyhennän kuukaudessa.

Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:

klä onikin haluaa vuokrata omakotitalon. Me esim.mutta kunluottotietojen takai ei saada vaika AIAN vuokrat amksamme ajalalan, jopa kaksiksinkuukautta etujajassa.

mulla on niin ollut ikvä niätä hellanltteaksen veistejä aj kirjotusvhreitä =)

Mutta eikö se mene jotenkin niin, että jos opiskelee tutkintoon tähtäävässä koulutuksessa, ei ansiosidonnaista saa, vaan pitää nostaa sitä opintotukea. Näin minä ainakin olen ymmärtänyt. Tietysti riippuu mitä miehesi alkaa opiskella.

Joo mutt lukioohan ei lasketa tutkintoon tähtääväksi... :D Me ollaan laskettu, että säästää sen ansiosinnaisen sinne lukion vikavuodelle, niin saa kirjotukset ja kaikki sitt hoidettua sen aikana.

klä onikin haluaa vuokrata omakotitalon. Me esim.mutta kunluottotietojen takai ei saada vaika AIAN vuokrat amksamme ajalalan, jopa kaksiksinkuukautta etujajassa.[/quote]

:D :D

Minun aikanani ei saanut työttömyyskorvauta lukio-opintojen aikana. Mutta ajathan ovat voineet muutamassa vuodessa muuttua. Ylipäätään kokopäiväopiskelu ei oikeuta automaattisesti työttömyyskorvaukseen.

Yhteistyössä