Sanokaa nyt joku jotain mulle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 9kk ikäisen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
9

9kk ikäisen äiti

Vieras
Nousen klo6 kun lapsi herää. Puen lapselle päivävaatteet, vaihdan vaipat, annan maitoa, keitän itelle kahvia + syön leivän, katson aamutv:tä, viikkaan pyykkejä. Sitten lapselle puuroa, leikitään, viikkaan pyykit klo8 ulos vaunuihin nukkumaan. Sillä välin keitän lapsen ruokia, tiskaan. Klo10 lapsi herää. Syötän, leikitään ym... Klo12 nukahtaa taas ulos vaunuihin. Sillä välin teen aikuisten ruokaa, syön itse, tiskaan taas, käyn netissä. Klo14 lapsi taas hereillä, oleskellaan vaan ym. rutiineja. Klo16 syödään, leikitään... Klo18 ruvetaan vähitellen iltapesulle, mennään kuuntelemaan iltalauluja, lapsi nukahtaa klo19. Olin vierellä tunnin verran nukuttaessa. Nyt omaa aikaa.

Minun äitini mielestä en ole kovinkaan kummoinen äiti. Telkkarin katselu ja netti pois ja enemmän kotihommia tilalle + ulkoilua lapsen kanssa ym...

Olenko huono? Tämä vastaa aika hyvin meidän päivän askareita, tietenkin käydään kaupassa yleensä joka toinen päivä.

Äitien, tätien ja muiden hyväätarkoittavien sukulaisten ja tuttujen ohjeista noin 80 prosenttia olisi hyvä suodattaa pois ennen kuin aivot ennättävät ottaa ne vastaan. Voi olla, että prosenttiluku on joissakin tapauksissa liian pienikin.

Sinä olet oikein hyvä äiti. Tee kotihommia ja ulkoile enemmän kun vauvasi varttuu teiniksi.

Jokainen äiti tekee juuri niinkuin parhaaksi katsoo. Siihen on oltava oikeus! Aina, siis ihan aina löytyy noita, jotka oikeuttavat itsensä olemaan toisen valinnoista jotakin mieltä. AAAArgghhhh! On se kumma, miten joku muu kuin oma äiti voi olla parempi asiantuntija lapselle. Eikä kaikkien todellakaan tarvitse tehdä samalla tavalla, kuin toiset, vaikka se yleisesti hyväksikin tunnustettaisiin.

Luota itseesi! Olet juuri ihana ja hyvä äiti! :)

Yhteistyössä