sanokaa ihan rehellisesti kumpi järkevämpi ratkasu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
erottiin miehen kanssa vuosi sitten. otettiin meen rivitaloasuntoon vuokralainen. palattiin kuitenkin yhteen melko nopeesti ja meillä ollut nyt virallisesti eri osotteet, mut ollaan silti asuttu mun veljen omistamassa asunnossa. tää laitettiin myyntiin ku päätettiin et jatketaan yhdessä n.9kk sitten. ei oo mennyt kaupaksi. meitä on 5 täällä + koira ja neliiöitä 65. eli ahdasta on.
ei saada lainaa koska edellinen asunto on myymättä mut pakko on saada lisätilaa. nyt on 2 vaihtoehtoa

A) meille tehtiin tarjous et yks mies vaihtais sen meidän asunnon sellaseen puole valmiiseen omatkotitaloon josta puuttuu sisustus. eli rakennettais se kuntoon ja asuttais sen aikaa tässä. ongelmana vaan on et siihen menis puol vuotta ainakin ja lisää lainaa.

B) vuokrattais isompi asunto ja pidettäis edelleen se meen asunto vuokralla. ainoa ongelma vaan on se et ei haluttais enää muuttaa koska siihen meidän suhde kaatu viimeksi lopullisesti (8 muuttoa kahdessa vuodessa). jjoten joko täytys löytää talo jonka saa myöhemmin ostettua tai sit maksaa vieraalle ikuisesti. ja toinen ongelma on et tää mun isoveljen asunto jäis tyhjilleen ja lupasin sille sillon et asutaan niin kauan et menee kaupaksi.

puhpah.. miltä kuulostaa, muuta kun sekavalta?

Jos suhde kaatuu muuttoon, niin mitenkä se sitten kestäis sen omakotitalon remontoinnin (tai loppuunrakentamisen), kun yleensähän toi rakentaminen on parisuhteen koetinkivi? ja miks suhde muuttoon kaatu?

Noista vaihtoehdoista mä kuitenkin suosisin vaihtoehtoa B. Vuokralle nyt, ja sitten rauhassa katselemaan ostettavaa taloa. Ja sit kun se unelmien koti löytyy, niin ehkäpä se on sit se viimeinen muuttonne ja asetutte paikoillenne.

en jaksa selittää mut tilanne on eri muutenkin kuin vuosi sitten. tuohon asuntoon emme muuta minkä vuokrasimme. eli se ei ole vaihtoehto. a houkuttelee koska pääsisimme sillon eroon tuosta omastamme

Yhteistyössä