sanokaa ettei tarvitse huolestua.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
rv 28.

vauva normaalisti todella aktiivinen. liikkuu unissaankin sen verran paljon, että ei tule äidille pelkotiloja.

tänään ollut tosi tosi hiljainen aamu. Ei juurikaan liikkeitä. ehkä pari potkua.

MUTTA yleensä hikka tuntunut aina tuolla IHAN alhaalla ja tänään hikka tuntuikin tuolla ylhäällä isolla alueella. mietin oiskohan vauva kääntynyt selkä mun napaa päin ja siksi liikkeet tuntuvat niin vaimealta (istukka takaseinässä)

Hikka on myös varmaan hyvä elonmerkki right?

Asetu sängylle kylkiasentoon. Laske liikkeitä tunnin ajan. Pitäis tuntua vähintään 10 liikettä (hikkaa ei lasketa). Jos vähempi, laske toinenkin tunti ja jos ei vieläkään tule 10 liikettä/tunti niin kannattanee ottaa yhteys neuvolaan tai äitipolille. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Pauna:
Asetu sängylle kylkiasentoon. Laske liikkeitä tunnin ajan. Pitäis tuntua vähintään 10 liikettä (hikkaa ei lasketa). Jos vähempi, laske toinenkin tunti ja jos ei vieläkään tule 10 liikettä/tunti niin kannattanee ottaa yhteys neuvolaan tai äitipolille. :hug:

olen töissä nyt ei pääse maate...

jos ei vähään aikaan tunnu mitään niin hakkaa vaikka kerran kattilankansia yhteen, jos reagoi niin kaikki varmaan ok. luulen myös, että on kääntynyt niin kuin sanoit ja siksi liikeet tuntuu huonosti. älä kuitenkaan koskaan ole liian luottavainen eli lääkäriin jos ei virkisty!

Mistähän muuten luin, että jos aina laskisi 10/tunti noita liikkeitä, niin tulis todella paljon turhia hälytyksiä.
Itse huomannut, että liikkeet ovat jotenkin pehmenneet tässä muutamassa viikossa.
Tosin minun palleroinen ei liiku päivällä juuri ollenkaan. 28.rv menossa.

Itse olen huomannut että jäätelön tai jääkylmän veden juonti on "herättänyt"

Toi on just niin ärsyttävää raskaana ollessa. Mulla on nimittäin ihan sama tilanne ja jatkunut jo pari päivää eli aktiivinen liikkuja on hiljentynyt ja ne vähäiset potkut tuntuu ihan oudosti ja enemmän alaspäin. Välillä tulee paniikki mutta koitan nyt jaksaa luottaa siihen että kaikki menee hyvin.

syö suklaata tai jäätelöä.ne yleensä herättää vauvan..ja tosiaan toi liikkeiden laskeminen on aika hötöntöttöä toisinaan.mut varmasti neuvolaan voi mennä kuunteleen sydänäänet jos ei äidin huoli poistu muuten.itsekin kävin kolmosta odottaessani kerran kuuntelemassa kun oli kaks päivää todella hiljasta eloa mahassa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
syö suklaata tai jäätelöä.ne yleensä herättää vauvan..ja tosiaan toi liikkeiden laskeminen on aika hötöntöttöä toisinaan.mut varmasti neuvolaan voi mennä kuunteleen sydänäänet jos ei äidin huoli poistu muuten.itsekin kävin kolmosta odottaessani kerran kuuntelemassa kun oli kaks päivää todella hiljasta eloa mahassa.

oon syönyt suklaata koko aamun!

tosin nyt vauva tais kyllä herätä koska sain taas liikettä! joo kyllä mä nyt vaan ylireagoin taas. luotan siihen et vauva on vaan vaihtanut asentoa . katselen tämän päivän että onko aktiivinen :)

KIITOS TEILLE :)

Yhteistyössä