Sanokaa et kuukausi on ihan lyhyt aika ja se menee hyvin ja nopeesti..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sipuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sipuli

Tunnettu jäsen
31.05.2007
8 334
48
48
Ensi kuussa mä sitten olen yksin lasten kanssa.
Vauvan laskettuaika on 5.3.
Jännittää sikana et miten pärjään :ashamed:
Mies kuukauden poissa, viikonloput onneksi täällä..
Hyvä että tuli vasta nyt toi makuukäsky mulle, ois muuten perunut koko kurssinsa mihin mä taas eb ois suostunut kun tää on nyt melkein pakko käydä ja hyväksi sitten tulevaisuudessa ja ennenkaikkea ylennyksen takia..
Mut kyl mua silti jännittää, viikot sitten oon ihan itsekseni, kaupassa pitäisi käydä, neuvolassa kerran viikossa, neiti eskariin aamuisin ja poika pitää samalla herättää ja auto on miehellä joten mulla ei ole ees autoa!
Se oli paras vaihtoehto, jos tää synnytys nyt käynnistyy niin siltä menee ajaa sellainen pari tuntia ja ilman autoa joutuis tulemaan linkulla tai taksilla.

Mut kylhän mä pärjään, enkö vaan? :ashamed:

kuukausi on ihan lyhyt aika ja se menee hyvin ja nopeesti :hug:
Kyllä pärjäät" Mä en tosin ole ollut lasten kansa yksin kuin viikon, mutta sen verran nopeasti meni kun joka päivälle keksi ohjelmaa, että varmaan olisi mennyt pidempikin aika.

Alkuperäinen kirjoittaja Santtu81:
Kyllä pärjäät" Mä en tosin ole ollut lasten kansa yksin kuin viikon, mutta sen verran nopeasti meni kun joka päivälle keksi ohjelmaa, että varmaan olisi mennyt pidempikin aika.

No mä olen kyllä lastensi kanssa ollut silloin kun heidän isästään erosin että se ei tuottaisi mitään ongelmia..
Lähinnä pelottaa tää loppuraskaus ja synnytys ja kun ei sais kahvipakettia painavampaa nostella..
Mä teen kauheita numeroita taas pikkuisistakin asioista :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Santtu81:

No mä olen kyllä lastensi kanssa ollut silloin kun heidän isästään erosin että se ei tuottaisi mitään ongelmia..
Lähinnä pelottaa tää loppuraskaus ja synnytys ja kun ei sais kahvipakettia painavampaa nostella..
Mä teen kauheita numeroita taas pikkuisistakin asioista :ashamed:

no mä jouduin sairaslomalle jo ennen puoltaväliä ja en ois ees siivota saanut mutta kukapa sen ois tehnyt ois kun yksin ootin.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Saisiks sä apuja jostain sinne kotiin?
Kaveria, sukulaista?
Tai vaikka perhetyöntekijää / kodinhoitajaa auttelemaan välillä?

Kaupassa kannattaa varmaan koittaa käydä suurimmat ostokset sit viikonloppuna.

Koita lepäillä nyt vaan, niin paljon kun mahdollista.

No kaupassa käydäänkin viikonloppuisin ja mä tein jo kauheen pitkän kaiken kattavan listankin :D
On mun yksi ystävä lupautunut jo tänne ja miehen veli tietty, mut oon kauheen huono vaivaamaan ketään :whistle:
Kyl mä aika hyvin olen nyt kaiken organisoinut, jännittää vaan silti :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja nykyään aina harmaana!:
no se on pärjättävä. Onko sulla esin isää joka vois hädän hetkellä tulla kuskamaan?

Juuh no kyllä noita on paljonkin kavereita jotka kaupassakin kävisivät, ei siinä huolta :)
Ja kyydit sairaalaan ja muut on nekin jo mietitty.
Eniten ehkä pelkään ettei mies ehdi synnytykseen kun tää vauveli on jo laskeutunut aikoja sitten ja paikat ihan valmiina jo..
Vaikka mä sanoin sille kyllä ettei sillä niin väliä ole jos ei ehdi, ei jää paljosta paitsi ja syntyy se ilman sitäkin! :D

No kaupassa käydäänkin viikonloppuisin ja mä tein jo kauheen pitkän kaiken kattavan listankin :D
On mun yksi ystävä lupautunut jo tänne ja miehen veli tietty, mut oon kauheen huono vaivaamaan ketään :whistle:
Kyl mä aika hyvin olen nyt kaiken organisoinut, jännittää vaan silti :snotty:

Muistatie et vaivaa ketään... Sie vaan otat tarjottua apua vastaan vauvasi terveyden ja oman jaksamisesi takia.
Ja ajattele niin, että miehelläsikin on "parempi olo", kun tietää, että sie oot "turvassa".

Mie tiiän, ettei oo mukavaa olla "toisten ristinä", mutta luota siihen, että sit kun on aika, niin sie saat oman mahdollisuutesi tarjota omaa apuasi tarvitseville, niinkun korvaukseksi.

Ja muista, että mitä enemmän sie ressaat ja jänskätät, niin sitä kurjempi olo sulla on. Rennosti vaan... kaikki apu vastaan ottaen. Kuukausi on ihan lyhyt aika, oikeesti :hug:

Muistatie et vaivaa ketään... Sie vaan otat tarjottua apua vastaan vauvasi terveyden ja oman jaksamisesi takia.
Ja ajattele niin, että miehelläsikin on "parempi olo", kun tietää, että sie oot "turvassa".

Mie tiiän, ettei oo mukavaa olla "toisten ristinä", mutta luota siihen, että sit kun on aika, niin sie saat oman mahdollisuutesi tarjota omaa apuasi tarvitseville, niinkun korvaukseksi.

Ja muista, että mitä enemmän sie ressaat ja jänskätät, niin sitä kurjempi olo sulla on. Rennosti vaan... kaikki apu vastaan ottaen. Kuukausi on ihan lyhyt aika, oikeesti :hug:

No niin se on, mun tarvii vaan kuulla sitä välillä etten ala enempää stressaamaan :D :ashamed:
Tässä olotilassa tarvitsen kauheesti vakuutteluja :saint: :hug:

No niin se on, mun tarvii vaan kuulla sitä välillä etten ala enempää stressaamaan :D :ashamed:

Ei sitä makaamisohjetta huvikseen anneta. Ota vaan kaikki apu vastaan minkä saat. Neuvolasta voit vaikka saada perhetyöntekijänkin tekemään jotain kotitöitä. Eihän se välttämättä mukavalle tunnu ja mieluummin sitä monesti jotkut asiat tekee itse, kuin antaa toisen tehdä. Mutta se on pientä, kun sen tekee vauvan vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja tundra:

Ei sitä makaamisohjetta huvikseen anneta. Ota vaan kaikki apu vastaan minkä saat. Neuvolasta voit vaikka saada perhetyöntekijänkin tekemään jotain kotitöitä. Eihän se välttämättä mukavalle tunnu ja mieluummin sitä monesti jotkut asiat tekee itse, kuin antaa toisen tehdä. Mutta se on pientä, kun sen tekee vauvan vuoksi. [/quote]

No mä mietin et ei meillä sillei mitään suurempia siivoilujakaan tarvii tehdä..
Kyl mä imuroimaan pystyn ja mies saa pestä lattiat viikonloppuisin ja tehdä isommat hommat..
Tiskit menee koneessa eikä toi pyykin pesu kauheesti vaadi..
ja tosiaan on pari kaveria jo lupautunut auttamaankin et ei tässä pitäisi olla mitään miksi en pärjäisi.
Mulla on vaan perus surkee olo kun mies lähtee kun ei olla erossa oltu sitten inttiaikojen, onneksi nyt voi iltaisinkin kotiin tulla jos jaksaa ja haluaa, mä kyllä sanoin ei kun tota matkaa on sen verran ja tulee kauheen kalliiksi saati et sen pitäs lähteä aamulla kauheen aikaisn ajamaan takaisin sitten..

Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
Mä vannon ja vakuutan rakas ystävä että kaikki menee ihan hyvin... Kun vaan muistat pyytää sitä apua kun tarttet... Harmi kun asutaan niin kaukana, muuten oisin tullu sun luo :hug:

No mul ois toi miehen veli ja sitten toinen naapuri jotka on lupautuneet meille :)
Mä en vaan tiedä riittääkö mun hermot kun tulee yliannostus tiettyjä ihmisiä :whistle:
neiti on tomerasti ilmoittanut auttavansa, huoneensakkin kuulemma siivoaa mukisematta ja petaa sänkynsä :D

Minä olen ollut viime kesästä asti viikot yksin kuuden lapsen kanssa. Mies reissutöissä, käy lauantaipäivän kotosalla (todella pitkä matka sinne missä ne työt on) Hyvin on pärjätty, asenteella et ei se koko ikää kestä tämäkään homma. Mulla oli nuorimmainen reilu puolivuotias kun mies ne työt aloitti joten odotusajan tuskia ja ihan vastasyntynyttä ei ollut silloin hoidettavana.

Onko kunnassanne mitään perhetyön tekijää tai kodinhoitaja systeemiä? Neuvolasta voisit saada lapun jos näitä apuja ei saa ilman terveyden hoitajan suositusta. Meidän kunnassa on aivan ihania kodinhoitajia ja olenkin tarvinut heidän apuaan paljon. Meillä on erityislapsi joka vaatii paljon hoitoa ja sairaalassa käyntejä hänen kanssaan on usiampia kuukaudessa.

Tsemppiä ja koitahan ottaa rennosti. Eskarilaisenkin voi ottaa kotiin jos hänen kuljettamisensa on raskasta. Opettajan kanssa voi sopia. Paitsi jos eskari on lapselle kaikki kaikessa :) Niinkuin meillä!

Mä vannon ja vakuutan rakas ystävä että kaikki menee ihan hyvin... Kun vaan muistat pyytää sitä apua kun tarttet... Harmi kun asutaan niin kaukana, muuten oisin tullu sun luo :hug:

No mul ois toi miehen veli ja sitten toinen naapuri jotka on lupautuneet meille :)
Mä en vaan tiedä riittääkö mun hermot kun tulee yliannostus tiettyjä ihmisiä :whistle:
neiti on tomerasti ilmoittanut auttavansa, huoneensakkin kuulemma siivoaa mukisematta ja petaa sänkynsä :D

No hyvä että niitä auttajia riittää... Eihän niitten teillä tartte asua ;) Pistät ne vaan kauppareissuille menemään ja mielellään tietty omin rahoin ;) :whistle: Neiti varmaan osaakin nuo hommat mainiosti :)

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Minä olen ollut viime kesästä asti viikot yksin kuuden lapsen kanssa. Mies reissutöissä, käy lauantaipäivän kotosalla (todella pitkä matka sinne missä ne työt on) Hyvin on pärjätty, asenteella et ei se koko ikää kestä tämäkään homma. Mulla oli nuorimmainen reilu puolivuotias kun mies ne työt aloitti joten odotusajan tuskia ja ihan vastasyntynyttä ei ollut silloin hoidettavana.

Onko kunnassanne mitään perhetyön tekijää tai kodinhoitaja systeemiä? Neuvolasta voisit saada lapun jos näitä apuja ei saa ilman terveyden hoitajan suositusta. Meidän kunnassa on aivan ihania kodinhoitajia ja olenkin tarvinut heidän apuaan paljon. Meillä on erityislapsi joka vaatii paljon hoitoa ja sairaalassa käyntejä hänen kanssaan on usiampia kuukaudessa.

Tsemppiä ja koitahan ottaa rennosti. Eskarilaisenkin voi ottaa kotiin jos hänen kuljettamisensa on raskasta. Opettajan kanssa voi sopia. Paitsi jos eskari on lapselle kaikki kaikessa :) Niinkuin meillä!

Ei ei en luovu eskarista :D
Siis meillä eskari ihan tossa vieressä muutenkin ja tosi tärkeä neidille!
Saa toi pikku herrakin aikasemmin nousta, yleensä herää 9 maissa, nyt sitten 7 jälkeen :)
En mä noita kodinhoitajia halua, meillä on tosi laaja kaveripiiri ja iso osa asuu näissä samoissa taloissa et se helpottaa ja riittää! :saint:

meillä tulee neidille nyt ristipurentaa helpottamaan tonne suuhen sellaiset rautojen tapaiset, ja tottakai kaikki 10 aikaa about on just tällä kuulle :whistle:
Meinasin iskältä kysyä jos lainaisi auton mulle kuukaudeksi, mä kuitenkin voin sitä tarpeen vaatiessa kaupassa käytellä kun ei se muuhun autoa tarvitse.

No hyvä että niitä auttajia riittää... Eihän niitten teillä tartte asua ;) Pistät ne vaan kauppareissuille menemään ja mielellään tietty omin rahoin ;) :whistle: Neiti varmaan osaakin nuo hommat mainiosti :)

No me käydäään miehen kanssa vkonloppuna kaupassa ja ostetaan kaikki tarpeellinen, maito voi olla ainoo mitä pitäs hakea, mies tulee sitten perjantaina jo kuitenkin kotiin :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Sudenkorento:
Helppoa ei välttämättä tuu olemaan, mutta pärjäät varmasti.

No kyllä mä uskon et mä pärjään.
Eniten ehkä nyt pelottaa ettei mies ehdi sinne synnytykseen..
Toisaalta kun ootin poikaakin niin sanottiin et tulee nopea synntys, mikä kesti sitten 10h :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Kuukauden pärjää vaikka hampaat irvessä! Ei varmaan elämän helpoin ja mukavin kuukausi, mutta kyllä sä pärjäät!!

Ja viikonloput on kuiteski täällä :heart:
Ja tosiaan iltaisinkin pääsisi mutta se ois jo aika vaikeeta et enköhän mä nyt itsekseni täällä pärjää illat.
Pelottaa noi supistukset kun niitä nyt tosiaan on ollut, ei niin paljon nyt kun olen malttanut lepäillä mut hitostako mä tiiän sit et koska ne on niitä oikeita supistuksia kun sanoin miehelle et laitan heti viestin kun tuntuu et lähtö tulee et ehtii ajella sitten rauhakseen tänne..

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Pärjäät sä :hug:
Mun mies on 28 päivää poissa ja siitä on jo 10 menny, kyllä siitä selviää, jos se hyödyttää perhettä.

No joo, hyvin mä tosiaan lastenkin kanssa pärjäsin eron jälkeen ja sitten kun tapasin tän nykyisen ja oli intissä ekan puoli vuotta ni kyllähän siihenkin tottui ja hienosti tää menis jos ei tätä mahaa olisi ja menee vaikka onkin!
Mä vaan onnistun aina murehtimaan kaikkea mahdollista :ashamed: :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Pärjäät sä :hug:
Mun mies on 28 päivää poissa ja siitä on jo 10 menny, kyllä siitä selviää, jos se hyödyttää perhettä.

No joo, hyvin mä tosiaan lastenkin kanssa pärjäsin eron jälkeen ja sitten kun tapasin tän nykyisen ja oli intissä ekan puoli vuotta ni kyllähän siihenkin tottui ja hienosti tää menis jos ei tätä mahaa olisi ja menee vaikka onkin!
Mä vaan onnistun aina murehtimaan kaikkea mahdollista :ashamed: :xmas:

Niin ja mun ehdotus tää oli alunperinkin kun tuli tieto et nyt ois toi kurssi.
Suraavasta kun ei tiedä ja jos ei nyt menisi niin silloin menisi ylennykset ja muutkin haaveet siinä sivussa ja se on niin paljon tehnyt töitä tän eteen etten mitenkään vois antaa sen olla menemättä.
Vakuuttelen vaan et kyl mä pärjään ja tuun sitten tänne mankumaan etten pärjää :D

Yhteistyössä