Sanoisitko kerhon tädille tästä ja jos sanoisit niin miten...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiekuva kana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kiekuva kana

Aktiivinen jäsen
13.09.2010
1 798
0
36
Meidän 4v poika oppi kesällä päiväkuivaksi ja nyt on kyllä tullut reilusti takapakkia, vahinkoja tulee. Osittain varmaan ummetuksenkin vuoksi.

Nyt on kaksi kertaa käynyt vahinko kerhossa. Ensimmäisellä kertaa kun menin hakemaan lasta niin toinen tädeistä tuli juuri avaamaan ovea meille vanhemille ja sanoi ihan kovaan ääneen että "just tuli pissa housuun "Martille" mutta ei suostu poika vaihtaan housuja".

Toisella kertaa se vahinko oli käynyt jo aiemmin ja kun hain poikaa niin samainen täti kyseli toiselta kovaan ääneen että missäs "Martin" pissapyykki on.

Sinäänsähän se nyt ei ole maata kaatava asia, joskaan se nyt ei muille kuulu että pojalle vahinko tuli. Ja toiseksi kun jo pienetkin lapset osaa olla niin ilkeitä..

Ja itse lastenhoitajanakin teen töitä ja koen että tuolla tavalla ei ole sopivaa noita asioita kailottaa..

Mutta miten siitä sanon tädille vai sanonko?

Ja kyllä, seuraavalla kerralla poika on vaipan kanssa kerhossa.

En mä kyllä vaippaa enää laittaisi. Takapakki on varmasti vaan ohimenevä vaihe.

Ehkä tädit kerhossa voisi muistuttaa pissalla käymisestä tiheään tahtiin nyt, kun pojalla on menossa tällainen taantumisvaihe?

Jos kiusaamista pelkää, niin olen kyllä varma siitä, että 4 v lapset ei niinkään kiinnitä huomiota siihen jos jollain tulee pissavahinko (se ei kuitenkaan ole kovinkaan harvinainen juttu), mutta jos joku huomaa että pojalla on vaippa niin siitä saattaa jotkut jo repiäkin huumoria.

itse olen kerhotäti ja neuvoisin kyllä sanomaan asiasta reippaasti...laita varavaatteet reppuun ja muovipussi ja sovit vaikka että laittavat mahdolliset pissaset vaatteet reppuun,että huomaat kyllä että vahinko on käynyt kun tyhjennät repun..ettei erikseen tarvitse sanoa.

Voihan olla, että kerhossa on niin paljon touhua, ettei malta mennä vessaan tai sanomaan hädästä kerhotädille.

Voisit pyytää kerhotätiä, että käyttäisi "Marttia" vaikka puolivälissä kerhoa vessassa.

Kerro kuivaksiopettelusta kerhotädille ja sopikaa, että muistuttaa poikaa vessakäynnistä. Jos vahinko käy, niin kaikessa hiljaisuudessa voi vauhtaa kuivat päälle .
Ihan mielenkiinnosta: Onko pojalla joku erityinen syy miksi nyt vasta päiväkuiva?

Minäkin epäilen tuota, että uudessa paikassa on niin paljon muuta, että unohtuu. koska se ei ole mikään iso juttu eikä mitenkään noloa, en ymmärrä miksi siitä pitäisi supista. Se supiseminen ja "ssalailuhan" siitä juuri noloa tekeekin ja ennemmin lapset alkaa kiusata silloin, kun huomaavat aikuisten puhuvan asiasta supisten (aina on pienet korvat paikalla). Pistät vain lapsellesi varavaatteet mukaan ja annat asian olla.

Kyllä mä voisin siitä mainita.
Ja pyytää heiltä myös, jos vaikka kehottaisivat poikaa käymään pissalla välillä.
Ei mun mielestäni noista asioista tarvi huudella, vaikka muut kuinka olisivat vahingon huomanneetkin.

Viimeksi muokattu:
Oppi vasta kesällä kuivaksi..no en mä tiedä miksi. Kun vaan oppi. Nyt lääkäri meinasi että ummetus vaikuttaa siihen oppimiseen, kun ei sekään toimi kunnolla niin ei voi kuivaksikaan oppia.
Poika ei itse koe vaippaa pahana. Jos mä en nyt sit laita vaippaa ens kerralla.

Vaipan kanssa se ei opi kokonaan kuivaksi. Munkin poika aina pissasi vaippaan ja viela nykyaan kysyy onko vaippa paalla vai kun sen tietaa ettei saa pissata alushousuihin.

Miten olisi harjoitteluhousut? Meillä nyt sellaiset käytössä. :) On siis kuin alushousut mutta niissä on kosteussuoja mikä estää ulompien vaatekerrosten kastumisen. Housut on kuitenkin märän tuntuiset niin että ne varmaan tarvisi silti vaihtaa, mutta riittäisi vaan alkkarien vaihto.

[QUOTE="Lissu";22224086]Miten olisi harjoitteluhousut? Meillä nyt sellaiset käytössä. :) On siis kuin alushousut mutta niissä on kosteussuoja mikä estää ulompien vaatekerrosten kastumisen. Housut on kuitenkin märän tuntuiset niin että ne varmaan tarvisi silti vaihtaa, mutta riittäisi vaan alkkarien vaihto.[/QUOTE]

Mistä oot hankkinut? :)

Täältä tilasin viimeksi:
http://www.mussukat.fi/tuotteet.html?id=70/
näitä en ole vielä käytössä kokeillut. Ovat kuitenkin ohuita. Miinuspuoli että pitää pestä 20 asteessa.

Täältä tilasin aiemmin:
http://www.sampsukka.com/tuotteet.html?id=65/136
muuten hyviksi koettuja, mutta paksuja. Saa pestä 40 asteessa.

Yhteistyössä