Sanoin kuulemma ekan sanani puolivuotiaana!!

Lueskelin tuossa vauvakirjaani ja äiti oli sinne merkinnyt ensimmäisen sanani, joka oli "äiti" puolenvuoden iässä. Ihmettelinkin kun äiti viime käynnillään puheli, että pian se alkaa jo puhumaan (mun vauva 4kk).

Olenko nyt tyhjästä hämmästynyt? Minkä ikäisiä teidän tietämät nuorimmat ymmärrettävien sanojen sanojat on olleet?

gg
mun huuteli ihan selvää äitiä puoli vuotiaana pari viikkoa, mutta sit se hävis eikä tullu ku 1,5v seuraavan kerran. mutta noin 11kk iässä alkoi muuta jutella, yksittäisiä sanoja, anna, pallo, emma, auto, kukka, kakka yms.

Alkuperäinen kirjoittaja gg:
mun huuteli ihan selvää äitiä puoli vuotiaana pari viikkoa, mutta sit se hävis eikä tullu ku 1,5v seuraavan kerran. mutta noin 11kk iässä alkoi muuta jutella, yksittäisiä sanoja, anna, pallo, emma, auto, kukka, kakka yms.
Mulla kuulemma sanat vaan alko tuosta sit pikkuhiljaa lisääntyyn.
Ymmärrystä vailla todennäköisesti kuitenkin noita toistelin.

mama
niin ovatko ne sitten oikeasti sanoja vaiko vain tavuja peräkkäin... en usko, että 5kk tai 6kk sanoo vielä tarkoituksenmukaisia sanoja..kyllä ne ensimmäiset oikeat sanat tulevat siinä lähempänä 1v..siihen asti ne on vain tavuja ja sanojen hakemista.

Munkin poika sanoi ihan selvästi äiti 6kk iässä. Enkä ollut ainoa, jonka sen kuuli. Katsoi vielä minuun niin sanoessaan. Luulin ensin kuulleeni ihan omiani, mutta poika toisti sen kohta uudelleen. Sit oli jo pakko uskoa :D

ov
Meidänkin poika (6kk vanha) sanoi tänään isoäidilleen, että "Minulla on korvatulehdus vasemmassa korvassa ja siihen sattuu", kun isoäiti kysyi, että miksi poika oli niin kiukkuinen.

Meil sanoi tyttö "äiti" 6-8kk iässä. Sanoi sen siis useamman kerran ja muutkin kuulivat kuin minä :D En kuvitellut omiani. Siitä huolimatta sanat jäivät jalkojen alle ja puhe käynnistyi vasta 1v7kk iässä.

ov
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Heti kun vauva sai päänsä ulos emättimestäni, niin hän kysyi, että "Äiti, koska me sitten päästään täältä kotiin"?
Meidän vauva jutteli minun, isänsä ja sisarustensa kanssa monen viikon ajan ennen syntymäänsä ollessaan vielä kohdussani. Ensimmäiset sanansa hän sanoi jo kun olin raskausviikolla 12 ja 3v isoveli heitti minua pikkuautolla mahaan, niin vauva huusi mahastani, että "Auts, päähän sattui".

mun eka lapsi puhui 8 kk ikäisenä äiti äiti äiti ja sen kyllä kuuli ihan jokainen ja muistaakin. sitten lähti kävelemään heti perään ja äiti unohtui vaikka oli sen jo sanonut varmaan tuhat kertaa :)

Yhteistyössä