J
"Jonna"
Vieras
Minulla on hyvä ystävä, joka on työttömänä ja etsii työtä, lähes mitä tahansa. On koulutettu ja tekevä ihminen. Hän on ollut työttömänä nyt puolisen vuotta. Hänen papereillaan ja hakemuksillaan pääsee lähes aina haastatteluun, mutta siihen tyssääkin tie. Hän on siisti, pukeutuu asiallisesti, käyttäytyy hyvin ja tekee hyvän vaikutelman. Mutta. Hän on ylipainoinen sillä tavalla, että liikakilot kerääntyvät vyötärön seudulle. Rehellisesti sanoen hän näyttää siltä, kuin olisi raskaana viikoilla 20-30. Useampikin ihminen on minulta kysynyt milloin heidän vauvansa syntyy tms. No, hän ei ole raskaana. Mutta koska työhaastattelussa ei voida kysyä raskaudesta ja hän toisaalta näyttää ilmiselvästi olevan pitkällä raskaana, häntä ei palkata. Hän itse ei tiedosta tätä, tietää toki olevansa ylipainoinen mutta ei huomaa millainen vaikutelma hänestä katsojalle tulee.
Pitäisikö kertoa? En halua, minusta sellaisen sanominen olisi törkeää. Mutta kun hän taas kerran kertoo miten haastattelu meni hyvin ja sitten ei kuulunut mitään tai tuli kielteinen päätös, eikä käsitä mistä tämä johtuu kerta toisen jälkeen, tulee mieleen että tahallani pimitän häneltä tiedon. Mitä minun mielestänne pitäisi tehdä, vai pitäisikö mitään?
Pitäisikö kertoa? En halua, minusta sellaisen sanominen olisi törkeää. Mutta kun hän taas kerran kertoo miten haastattelu meni hyvin ja sitten ei kuulunut mitään tai tuli kielteinen päätös, eikä käsitä mistä tämä johtuu kerta toisen jälkeen, tulee mieleen että tahallani pimitän häneltä tiedon. Mitä minun mielestänne pitäisi tehdä, vai pitäisikö mitään?