Sannan hallitus kurjistaa jo keskituloisten arkea – ”Itkettää ja kurkkua kuristaa”

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ap:n otsikot ovat typeriä ja kärjistäviä.
1800-luvulla elimme nälkävuosia.
Jos vähänkin viitsii tutustua maamme historiaan tajuaa, että ei ihan vähästä kannata itkeä ja parkua.
Mikä laulaen tulee se viheltäen menee…
Onneksi Hornetit lensivät sen verran kaempana etten pelästynyt. Ei kaikkia tiedotuksia tule seurattua. Jostain luin listan ylilennoista jälkikäteen.
 
vierailija
Ap:n otsikot ovat typeriä ja kärjistäviä.
1800-luvulla elimme nälkävuosia.
Jos vähänkin viitsii tutustua maamme historiaan tajuaa, että ei ihan vähästä kannata itkeä ja parkua.
Mikä laulaen tulee se viheltäen menee…
Onneksi Hornetit lensivät sen verran kaempana etten pelästynyt. Ei kaikkia tiedotuksia tule seurattua. Jostain luin listan ylilennoista jälkikäteen.
Sittenkö vasta saa valittaa kun tilanne on sama kuin 1800-luvun nälkävuosina?
 
  • Tykkää
Reactions: Echo ja AivanSama
vierailija
”Sittenkö vasta saa valittaa kun tilanne on sama kuin 1800-luvun nälkävuosina?”

Tuskin silloinkaan on aihetta itkuun.
Tälle palstalle on pesiytynyt urpoa porukkaa vakionikkiö Echo lainaten urpoilusta. Urpot Leppänen ja Lahtinen tuskin heristelevät korviaan lepopaikoissaan nimen mainitsemisesta.
Itkut eivät auta markkinoilla on vanha sanonta.
Suomi on ylipainoista kansaa. Voin henkisesti pahoin seuratessani uutisointia suomalaisten joulukinkun syömisestä. Pakanallinen bakkanaali, jolla ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa.
Ilosta itkeminen on minun heiniä.
Elämässä voi iloita siitäkin ettei tarvitse mussuttaa pähkähulluja elintarvikkeita.
 
vierailija
”Sittenkö vasta saa valittaa kun tilanne on sama kuin 1800-luvun nälkävuosina?”

Tuskin silloinkaan on aihetta itkuun.
Tälle palstalle on pesiytynyt urpoa porukkaa vakionikkiö Echo lainaten urpoilusta. Urpot Leppänen ja Lahtinen tuskin heristelevät korviaan lepopaikoissaan nimen mainitsemisesta.
Itkut eivät auta markkinoilla on vanha sanonta.
Suomi on ylipainoista kansaa. Voin henkisesti pahoin seuratessani uutisointia suomalaisten joulukinkun syömisestä. Pakanallinen bakkanaali, jolla ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa.
Ilosta itkeminen on minun heiniä.
Elämässä voi iloita siitäkin ettei tarvitse mussuttaa pähkähulluja elintarvikkeita.
Vaikka puoli miljoonaa suomalaista kuolisi nälkään, kuten nälkävuosina, ei ole syytä itkuun?
 
vierailija
Nälkään kuolleiden muistoksi on pystytetty muistomerkkejä. Irlantilainen historioitsija Andrew G. Newby jäljitti Suomen muistomerkkejä ja löysi niitä vuonna 2017 julkaistun tutkimuksensa mukaan 79 kappaletta.[1][2]

Minulle riittää muistelu haustausmaalla nälkäänkuolleiden patsaan edustalla edesmenneiden vanhempieni kanssa kauan sitten. He olivat kuulleet paljon tarinoita nälkäänkuolleista ihmisistä.
Olet jankuttaja keskustelujana kuten persut yleensä.
Ihmisiä ei pidä pelotella vaan keksiä luovia ratkaisuja.
Helsingissä on paljon avustustahoja. En usko, että tänä talvena kaduilla makaa nälkäänkuolleita.
Veikkaan että persujen vaaliteemat kokevat surkean perslaskun.
 
vierailija
Mites luulet hallituspuolueiden vaaliteemojen purevan pitkän, kylmän, pimeän, inflaation, palkan laskevan ostovoiman ja sähkökatkoja sisältäneen talven loppumetreillä?
Ihan hyvin. Mainostoimistojen ideanikkarit keksivät uusia ja raikkaita kampanjoita.
Kävelin kauppareissun jälkeen lumisateessa.
Täällä ei säöstetä sähkössä. Yhden omakotitalon pihassa iso kuusi on koristeltu täyteen jouluvaloja.
Uusi taloyhtiö on saatu valmiiksi ja piha oli täynnä punaisia muuttoautoja. Sama firma jota olen aikoinaan itsekin käyttänyt pariin otteeseen.
Täytyy nostaa hattua yrittäjille. Aikataulut menivät nappiin ja perheet pääsevät jouluksi uusiin koteihin.
Uskokaa hyvään tulevaisuuteen. Unelmilla on siivet jotka kantavat.
 
Ihan hyvin. Mainostoimistojen ideanikkarit keksivät uusia ja raikkaita kampanjoita.
Kävelin kauppareissun jälkeen lumisateessa.
Täällä ei säöstetä sähkössä. Yhden omakotitalon pihassa iso kuusi on koristeltu täyteen jouluvaloja.
Uusi taloyhtiö on saatu valmiiksi ja piha oli täynnä punaisia muuttoautoja. Sama firma jota olen aikoinaan itsekin käyttänyt pariin otteeseen.
Täytyy nostaa hattua yrittäjille. Aikataulut menivät nappiin ja perheet pääsevät jouluksi uusiin koteihin.
Uskokaa hyvään tulevaisuuteen. Unelmilla on siivet jotka kantavat.
Voiko olla pahemmin pihalla tulevasta kriisitalvesta? Asiantuntijat povaavat jopa 90-luvun talousahdinkoa, mutta Alepan mielestä hyvin pärjätään, vaikka elinkustannukset nousevat huimaa vauhtia. Huh huh.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Sinuun näköjään uppoaa kaikki mitä mainostoimistot keksivät vaIehdeIIa.
Ihan hyvin. Mainostoimistojen ideanikkarit keksivät uusia ja raikkaita kampanjoita.
Kävelin kauppareissun jälkeen lumisateessa.
Täällä ei säöstetä sähkössä. Yhden omakotitalon pihassa iso kuusi on koristeltu täyteen jouluvaloja.
Uusi taloyhtiö on saatu valmiiksi ja piha oli täynnä punaisia muuttoautoja. Sama firma jota olen aikoinaan itsekin käyttänyt pariin otteeseen.
Täytyy nostaa hattua yrittäjille. Aikataulut menivät nappiin ja perheet pääsevät jouluksi uusiin koteihin.
Uskokaa hyvään tulevaisuuteen. Unelmilla on siivet jotka kantavat.
 
vierailija
”Voiko olla pahemmin pihalla tulevasta kriisitalvesta? Asiantuntijat povaavat jopa 90-luvun talousahdinkoa, mutta Alepan mielestä hyvin pärjätään, vaikka elinkustannukset nousevat huimaa vauhtia. Huh huh”

Tämän palstan palikoilla on jatkuva kriisi päällä ja housut ovat aina kintuissa.
Ehkä olette pullamössöporukkaa, joka ei ole elämässään edes yhtä kriisinpoikasta kokenut.
Katsokaa tämän iltainen A-studio. Odessassa synnytetään sairaalan kellareissa.
Sillä jos missä pukkaa pientä kriisinpoikasta.
Olette ulisijoita, joiden kustannuksella on kiva naureskella. Olette hyvää matskua stand-up-koomikoille. Katsoin Youtubesta Ismo Leikolan vitsailua suomalaisten puhetyylistä.
Aina joku muu on syyllinen asioihin. Koko elämä hurahti eikä persoonaprominillä minä ollut kertaakaan käyttöä.
 
vierailija
”Voiko olla pahemmin pihalla tulevasta kriisitalvesta? Asiantuntijat povaavat jopa 90-luvun talousahdinkoa, mutta Alepan mielestä hyvin pärjätään, vaikka elinkustannukset nousevat huimaa vauhtia. Huh huh”

Tämän palstan palikoilla on jatkuva kriisi päällä ja housut ovat aina kintuissa.
Ehkä olette pullamössöporukkaa, joka ei ole elämässään edes yhtä kriisinpoikasta kokenut.
Katsokaa tämän iltainen A-studio. Odessassa synnytetään sairaalan kellareissa.
Sillä jos missä pukkaa pientä kriisinpoikasta.
Olette ulisijoita, joiden kustannuksella on kiva naureskella. Olette hyvää matskua stand-up-koomikoille. Katsoin Youtubesta Ismo Leikolan vitsailua suomalaisten puhetyylistä.
Aina joku muu on syyllinen asioihin. Koko elämä hurahti eikä persoonaprominillä minä ollut kertaakaan käyttöä.
Sä olet varmaan syntynyt saunassa.
 
”Voiko olla pahemmin pihalla tulevasta kriisitalvesta? Asiantuntijat povaavat jopa 90-luvun talousahdinkoa, mutta Alepan mielestä hyvin pärjätään, vaikka elinkustannukset nousevat huimaa vauhtia. Huh huh”

Tämän palstan palikoilla on jatkuva kriisi päällä ja housut ovat aina kintuissa.
Ehkä olette pullamössöporukkaa, joka ei ole elämässään edes yhtä kriisinpoikasta kokenut.
Katsokaa tämän iltainen A-studio. Odessassa synnytetään sairaalan kellareissa.
Sillä jos missä pukkaa pientä kriisinpoikasta.
Olette ulisijoita, joiden kustannuksella on kiva naureskella. Olette hyvää matskua stand-up-koomikoille. Katsoin Youtubesta Ismo Leikolan vitsailua suomalaisten puhetyylistä.
Aina joku muu on syyllinen asioihin. Koko elämä hurahti eikä persoonaprominillä minä ollut kertaakaan käyttöä.
Se, että Ukrainassa on sota, ei tarkoita, että elämä ei jatkuisi muualla tai että muualla ei olisi vaikeaa. Minun perheelläni ei ole hätää, mutta tunnen suurta empatiaa sellaisia perheitä kohtaan, joiden elinkustannukset nousevat liian suuriksi. He eivät ole mitään palikoita, vaan lapsiperheitä, vanhuksia, yksinäisiä.

Sinä olet säälittävä, hieman yksinäiseltä vaikuttava ihminen. Ilman empatiaa. Huono kotikasvatus näkyy ja kuuluu kauaksi.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Se, että Ukrainassa on sota, ei tarkoita, että elämä ei jatkuisi muualla tai että muualla ei olisi vaikeaa. Minun perheelläni ei ole hätää, mutta tunnen suurta empatiaa sellaisia perheitä kohtaan, joiden elinkustannukset nousevat liian suuriksi. He eivät ole mitään palikoita, vaan lapsiperheitä, vanhuksia, yksinäisiä.

Sinä olet säälittävä, hieman yksinäiseltä vaikuttava ihminen. Ilman empatiaa. Huono kotikasvatus näkyy ja kuuluu kauaksi.
(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Palstapesu
vierailija
Mikä ihmeen päähänpinttymä vaivaa tämän palstan kahta rekisteröitynyttä kirjoittajaa?He ovat jatkuvasti kimpussani kuin takiaiset. Olen saanut molemmista kirjoittajista erittäin ikävän vaikutelman ja pysyttelen heistä erossa. Reilu hajurako tekee kaikille osapuolille hyvää.
Jos kotitaustani teitä kiinnostaa niin voi elämän kevät. En enää viitsisi palata menneisiin.
Rauha vanhempieni sieluille. Ei 9 lapsen kasvatus toisesta masilmansodasta traumatisoituneina aina herkkua ollut. Työteliäitä ja körttiseuroissa ahkerasti käyviä inhmisiä, joila oli savolainen huumorintaju vallitsevina luonteenpiirteinä.
Saatte vapaasti pilkata ja ivata juuriani joista olen aina ollut erittäin ylpeä.
Tämä palsta on hiljainen ja kärttyinen. Luen mieluinen palstan vanhoja ketjuja. Niissä meno vaikuttaa suhtkoht normaalilta keskustelulta.
Olen valinnut osani elää yksin. Seuraan huvittuneena ihmisiä joille tämä elämäntapa on kauhistus. Eroja tulee ja menee. Kirjoitusteni tarkoitus ei ole saada lukijoita kehräämään kuin kissa. Asioita pitää katsoa monelta kantilta.
Joku lukija varmaan tuntee sukulaiseni. Kaksi sisaruksistani on ollut melko paljon julkisuudessa. En minäkään sina ole muistanut ja jaksanut pitää kynttilääni vakan alla.
 

Yhteistyössä