Sanna Marin haluaa nostaa kuntaveroa progressiiviseksi

vierailija
Jos lähdetään tälle linjalle, niin ei kannata kouluttautua ja päätyä sitä kautta hyville palkoille, ettei vaan joudu nettomaksajaksi. Ihminen on niin hedonistinen ettei vapaaehtoisesti hakeudu töihin jos saa rahan vähemmällä tai tekemättä yhtään mitään. Jos saman kulhollisen riisiä saa vähemmälläkin niin miksi vaivautua uurastamaan.
 
vierailija
Hyvä jos pystyy ostamaan asunnon Helsingistä.
Työkaverini tienaa yli 4000 kuukaudessa ja sai juuri pakit kun haki asuntolainaa. Olisi halunnut ostaa uudisasunnon Helsingistä. Kaksion. Oli liian kallis yhdelle ihmiselle, vaikka lähiöön rakentuukin. Samassa talossa asuu varmaan tulevaisuudessa maahanmuuttajia veronmaksajien kustantamalla vuokralla.
 
vierailija
Työkaverini tienaa yli 4000 kuukaudessa ja sai juuri pakit kun haki asuntolainaa. Olisi halunnut ostaa uudisasunnon Helsingistä. Kaksion. Oli liian kallis yhdelle ihmiselle, vaikka lähiöön rakentuukin. Samassa talossa asuu varmaan tulevaisuudessa maahanmuuttajia veronmaksajien kustantamalla vuokralla.
No onneksi kaverisi ei saanut lainaa jos siitä oli mamulähiö tullut. Oliko kaverillasi tarpeeksi säästöjä?
 
vierailija
Työkaverini tienaa yli 4000 kuukaudessa ja sai juuri pakit kun haki asuntolainaa. Olisi halunnut ostaa uudisasunnon Helsingistä. Kaksion. Oli liian kallis yhdelle ihmiselle, vaikka lähiöön rakentuukin. Samassa talossa asuu varmaan tulevaisuudessa maahanmuuttajia veronmaksajien kustantamalla vuokralla.
Mä pystyin 80-luvulla ostamaan asunnon Helsingistä hyvältä alueelta ja maksoin lainaa pois jopa opiskeluaikana. Kummalliseksi mennyt Hgin asuntojen hinnat.
 
vierailija
No onneksi kaverisi ei saanut lainaa jos siitä oli mamulähiö tullut. Oliko kaverillasi tarpeeksi säästöjä?
Oli, mutta asunto oli liian kallis. Ilmeisesti itse asumisensa maksavien on tyydyttävä 1970-luvun taloihin ja uudisrakennukset naurettavilla neliöhinnoillaan on varattu muille. Siinä ei tietenkään ole mitään vikaa, että liian isoa lainaa ei myönnetä. Mutta ei siinä asunnossa pitäisi kyllä asumistuellakaan asua.
 
vierailija
Oli, mutta asunto oli liian kallis. Ilmeisesti itse asumisensa maksavien on tyydyttävä 1970-luvun taloihin ja uudisrakennukset naurettavilla neliöhinnoillaan on varattu muille. Siinä ei tietenkään ole mitään vikaa, että liian isoa lainaa ei myönnetä. Mutta ei siinä asunnossa pitäisi kyllä asumistuellakaan asua.
Stadissa asutaan veronmaksajien piikkiin jopa Krunikassa ja se tuntuu kovin kummalliselta.
 
vierailija
Oli, mutta asunto oli liian kallis. Ilmeisesti itse asumisensa maksavien on tyydyttävä 1970-luvun taloihin ja uudisrakennukset naurettavilla neliöhinnoillaan on varattu muille. Siinä ei tietenkään ole mitään vikaa, että liian isoa lainaa ei myönnetä. Mutta ei siinä asunnossa pitäisi kyllä asumistuellakaan asua.
Nytkö se on jo faktaa että mamut asuu siellä tukien avulla? Onko se rakennus vielä edes valmis
 
vierailija
Nytkö se on jo faktaa että mamut asuu siellä tukien avulla? Onko se rakennus vielä edes valmis
Helsingissä on n. 325 000 ruokakuntaa ja asumistukea saa n. 72 000 ruokakuntaa eli 22 prosenttia. Muuttovoitto on koostunut jo vuosia vieraskielisistä ja heitä onkin kaikista helsinkiläisistä jo yli 16,5 prosenttia. Mutta Helsingin lähiöissä osuus on suurempi. Luokkaa 20 prosenttia. Ulkomaalaistaustaiset ovat useammin pienituloisia ja elävät tukien varassa.

Näillä taustatiedoilla on varsin todennäköistä, että siinä rakennuksessa tulee asumaan mamuja tukien avulla. On suorastaan hyvin epätodennäköistä, että siinä asuisi pelkkiä suomalaisia ja käytännössä mahdotonta, että kaikki asujat maksaisivat asumisensa itse koska Helsingissä valmistuvista asunnoista n. 50 prosenttia myydään sijoittajille ja ne menevät siis vuokra-asunnoiksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Palstapesu

Yhteistyössä