Sanna keskittyy bilettämiseen - Krista johtaa Suome koronan vastaisessa taistelussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei tule uni, joten heitin sulle muutaman kyssärin.
Vastailepas näihin jokaiseen, varsinkin viimeiseen:

1) Valitat ettemme koskaan muutu. Mutta kuinka paljon sä itse olet tullut vastaan rokotevastaisten ajattelussa? Tuo on aika vahvasti sanottu: "Eivät muuta mielipidettään mistään, ikinä eikä missään."

2) Kerro, miksi rokotettu porukka ei käytä iltariennoissa maskeja? Baariväki, pikkujouluväki, Nokia areenan maskittomat.
Nimimerkillä ainut maskillinen firman illanistujaisissa - mä, rokottamaton. Ympärillä SATOJA maskittomia. Siinä kysyttiin kanttia.

3) Kerro, miksi lievää omikronia vastaan pitäisi rokottaa? Briteissä kuollut 1 ihminen omikroniin? Pitääkö flunssaa ja tavismahatautia vastaan rokottaa?

Älä hauku, vaan vastaa näihin kysymyksiin.
Vierailija kehoitti minua olemaan ruokkimatta "trolleja". Sinä varmaan kuulut hänen luokittelussaan tuohon kategoriaan, mutta kommentoin silti. Tässä siis iltapalaa trollille:

1. Olet yleensä aina painottanut sitä, että et muuta mielipiteitäsi. Ei siis pidä loukaantua, jos vierailija sinua uskoo.
  2. On kunnioitettavaa, että käytät maskia vaikka ympäristö ei niin tekisi. Samoin toimin minäkin. Tuolla baariporukalla ja sinulla on yhteinen ongelma: te molemmat näette maskit ja rokotteet vaihtoehtoina, mitä ne eivät ole. Ne täydentävät toisiaan.
  3. Nopeasti leviävää koronavarianttia vastaan pitää rokottaa, koska se ajaa alas yhteiskunnan toimintoja vaikka olisi muita versioita lievempi. Toisin kuin yleensä kuvitellaan, tarttuvampi versio on pahempi ongelma epidemian torjunnan kannalta kuin vaarallisempi mutta vähemmän tarttuva versio. Ja jos niitä lievästi sairastavia on paljon, jokainen heistä toimii mahdollisena kasvatusalustana uudelle versiolle. Mitä enemmän virusta kantavia, sitä todennäköisemmin syntyy uusi versio - nykytilanteessa siis lähes varmasti.

Tiedätkö miten monesta syystä ja usein ihmiset piikittävät ihan itse itseään. Rokotteen tuikkaaminen olkavarteen ei ole mitään rakettitiedettä ja käytännössä sen pystyy tekemään jokainen, jolla on kädet ja sormet?
Rokote laitetaan lihakseen. Sitä ei ihmiset itse tee. Ihon alle lähihoitajakin saa pistää kuten kouluttamatonkin itselleen. Mutta rokotuksen yhteydessä täytyy olla varautunut vakavaan allergiseen reaktioon. Apteekistahan saa lääkärin reseptillä hakea hepatiittipiikit, influennsapiikit ym mutta ei niitä silti saa itse laittaa

Jos sä sanot meitä ääliöiksi, niin mä sanon nyt niinkuin mä susta ajattelen.

Sä olet fiksoitunut, jumettunut persoona, autisti tai asperger. Todennäköisesti ns.koulutettu versio autistista - heitä voi olla yliopistomaailmassakin.

Ja jos sä toivot meitä kolmikkoa pois, niin voin sanoa että olet palstan ilkein persoona, en ole koskaan 10 vuoden aikana nähnyt yhtä v-mäistä, ja täällä on pyörinyt satoja palstalaisia.
Oletko ylpeä saavutuksestasi?

Mä käytän rokotettuihin työkavereihin verrattuna maskia varmaan 5 kertaa enemmän. En rieku yöelämässä, poikkeuksena nuo firman illanistujaiset syksyllä jossa nupotin maskin kera, ajankohtana kun meidän kunnassa oli koronakartalla 45-60 koronaan sairastunutta (1,5 vuoden ajalta).
Älä tule mulle mussuttamaan maskittomuudesta.

Ja kaiken lisäksi olet tyhmä. Olen ollut viimeisen 3 kk aikana junissa 4 kertaa. Siellä on ollut maskiPAKKO. Ainoat jotka lipesi 2 reissulla siitä, oli ulk_kikset.
Pidän ilomielin siellä maskia.
Ja se on kunnon maski, aina FFP2 tai 3.
Tässä hyvä esimerkki jörjen valosta!
10 vuotta palstalla on surkea saavutus.

Yhteistyössä