V
vierailija
Vieras
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8da077fb-47a3-4346-bbe6-2b5e3689ad34
Nimimerkki Lucatirin kommentti tiivistää asian aika hyvin:
Sastamalalainen Sanna haluaa tavata rakkaat gerbiilinsä, mutta hän ei ole saanut yhteyttä ex-mieheensä viime vuoden elokuun jälkeen.
Kaksi oikeusastetta on jo hylännyt Sannan vaatimukset, koska avioeroasian yhteydessä ei voi vaatia eläimen tapaamisoikeutta. Se ei kuulu avioliittolakiin. Lapsen tapaaminen kuuluu.
– Halusin kuusi kertaa vuodessa tapaamiset gerbiilien kanssa. Teimme erotilanteessa tästä kirjallisen ositussopimuksen, Sanna kertoo.
Nimimerkki Lucatirin kommentti tiivistää asian aika hyvin:
Henkilökohtaisesti epäilen, että Sanna vain haluaa stalkata ex-miestään ja gerbiilit tarjoavat siihen hyvän keppihevosen. Tai hyvän ja hyvän. Valitettavasti ovat niin lyhytikäisiä, että jos meinaa vainota ukkoa vuosikymmeniä, niin kovin pitkään ei voi rottia käyttää verukkeena.Mittää väärää ei oo tehny. Mies vaa lakkas vastaamatta satoihin puheluihini gerbiileistäni. En viittinyt mennä kotirauhaa häirittemään, mut raastupaan vein ja hoviinkin vielä valitin. Miksi joudun maksamaan rahaa siitä, että olen käyttänyt hyvinvointivaltion oikeuspalveluja tyhjänpäiväiseen oikeusprosessiin rakkaiden elukoideni vuoksi jotka kuolveat noin vuoden päästä eivätkä edes tiedä kuka olen koska niillä on herneen kokoiset aivot? Minulle ne ovat kuin lapsia miten niitä voidaan kohdella kuin omaisuutta eikä kuten lasta vaikkeivat ihmisoikeuksia omaakkaan, koska eivät ole ihmisiä! Ai miksikö annoin mieheni ne omaisuuden jaon yhteydessä ylipäätänsä viedä? Turhiako sä kyselet ehkä se mies ne on omilla rahoillaan ostanut ja itsekkin niitä rakastanut joku saattaisi väittää, mutta paskapuhetta.