Sammas ja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Puolukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Puolukka

Vieras
Haittaako jos puolukka on sokeroitua? Mulla ois kotitekoista mehua pakastettuna ja myös pakastettua itsetehtyä hilloa joissa molemmissa sokeria. Voiko käyttää? Vauva on 2 kk ikäinen

Sammas ""syö"" sokeria. Poistetaan happamalla. Eli sokeriton mehu. Ja jos sulla on vauva rintaruokinnalla niin suosittelen hoitamaan ajoissa kunnolla pois. Mulla on nyt tarttunut jo rintoihin ja tosi vaikea saada pois.

Sitruunamehua voit käyttää myös sitä ainakin saa ihan pullossa kaupasta. Pullokin on sitruunan muotoinen. Puolukkaa voit ostaa palastealtaasta, survot mössöksi ja uitat lusikan tai sormen siinä ja sitten suuhun. Loput puolukat vaikka rahkapiirakkaan. ;)

Kannattaa pyytää jo hyvissä ajoin neuvolasta resepti Daktarin-geelille. Me läträttiin yli kuukausi sitruunamehun, puolukan ja vichyveden kanssa, sammas ei lähtenyt millään.
Neuvolasta ei jostain syystä haluttu heti antaa reseptiä, käskettiin vaan käyttää kotikonsteja. Tyhmää mun mielestä, sammas paheni koko ajan ja tarttui mun rintoihinkin. Järkevämpää olis mun mielestä ollut heti laittaa sitä geeliä...
On tosin aika pahanmakuista, meidän poika ei ainakaan tykkää yhtään. Ja sotkee älyttömästi varsinkin jos sitä joutuu rintoihinkin levittämään.
Kuitenkin sammas lähti sillä yhdessä päivässä, eli tehokasta oli! (toki jatkoin silti kuurin loppuun)

Yhteistyössä