Sammas ja kipeät rinnanpäät: NEUVOJA KAIVATAAN

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ekakertalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ekakertalainen

Vieras
Hei!

Mulla on sammas siis iskenyt rinnanpäihin ja ne on aivan älyttömän kipeät imettäessä sekä myös hiukan muulloinkin. Kotikonsteilla ei vaiva helpottanut. Aloitin nyt Mycostatin -kuurin ja toivottavasti vaiva sillä hoituu.

Onko muilla kokemuksia, miten sammas paranee rinnoista? Ootteko voinut sitten jatkaa imetystä? Itse haluaisin kovasti imettää ja maitoa riittää, mutta en jaksa tätä kipua enää kauaa... Miten olette lääkettä rintoihin laittanut, että ootte sammaksen saaneet paranemaan? Mulle neuvolasta sanottiin, että 4x/päivä ja muutoin voi käyttää Bepantheniä.

Toivottavasti edes joku on tästä parantunut! Antaisi vähän toivoa itsellekin, että kyllä tästä selvitään...

Mä hoidin puolukkamehulla. ja muistathan samalla hoitaa vauvan suun tai sulla on ihan heti kohta uudestaan se sammas.
ELi muutama tippa puolukkamehua vauvansuuhun. Ja ilmeet on näkemisen arvoisia ;)

Mulla ei auttanut sammakseen mikään muu kuin lääke, Daktarinkohan sen nimi oli. Piti laittaa rintojen lisäksi myös vauvan kieleen/suuhun, koska sammas tarttuu toisesta toiseen. Parissa päivässä muistaakseni helpotti, eikä vaiva uusinut. Kipu on kyllä inhottava, toivottavasti alkaa sulla jo helpottaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmemaan Liisa:
Mulla ei auttanut sammakseen mikään muu kuin lääke, Daktarinkohan sen nimi oli. Piti laittaa rintojen lisäksi myös vauvan kieleen/suuhun, koska sammas tarttuu toisesta toiseen. Parissa päivässä muistaakseni helpotti, eikä vaiva uusinut. Kipu on kyllä inhottava, toivottavasti alkaa sulla jo helpottaa!

Mulla ihan sama juttu. Vauvan sammas tarttui rinnanpäihin ja tuota daktarinia laitettiin myös rinnanpäihin. Auttoi kanssa parissa päivässä.
Kipu oli todella kamala, aivan selkärankaan asti viilsi, kun imetin. Aattelin, että lopetan siihen paikkaan koko touhun, mutta onneksi parantui nopsaan, kun syy selvisi.
Imetys onnistui hyvin tuon jälkeen hetken aikaan, kunnes vauva kieltätyi rinnasta mun antibioottikuurin jälkeen 3kk ikäisenä, muta tämä ei liittynyt enää tuohon hiivatulehdukseen.

Yhteistyössä