Sami Garamin leipäohje, paistinpannulla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heavyfreak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Heavyfreak

Aktiivinen jäsen
17.07.2005
15 106
2
36
Tätä on täällä kyselty ja pariin otteeseen tästä juteltu että oli vitsi, satuin huomaamaan niin pakkohan tää oli tänne laittaa :)

Tv-kokki Sami Garam kävi BB Extran vieraana 11.9. Mies neuvoi kotikatsojille herkullisen leivän ohjeen, ja tarkkaa leivontaohjetta on kyselty nettitoimitukselta moneen otteeseen. Tässä se tulee!
BB-leipä

5 dl kädenlämpöistä vettä
1 hiiva
2 tl suolaa
n. 1 kg vehnäjauhoja
4 rkl oliiviöljyä

Murenna hiiva veteen suuressa kulhossa ja mausta se suolalla. Vaivaa sekaan jauhot ja jätä nousemaan noin tunniksi. Lämmitä paistinpannulla öljyä ja nosta siihen parin sentin paksuinen taikinakiekko. Pidä pannun lämpö asteikon keskivaiheilla. Paista kunnes leipä näyttää kypsältä puoliväliin asti ja käännä se sitten. Paista kypsäksi. Kannen käyttäminen varmistaa leivän kypsymisen.

Linkki ohjeeseen on tässä http://www.bigbrother.fi/bigbrother2008/erikoisuutinen.shtml?712401

Onhan tuo sen verran mielenkiintoinen että täytynee kokeilla :D

Anteeksi tyhmä kysymys, mutta mikä tuossa on niin ihmeellistä ja mielenkiintoista...? Mun pienet aivoni eivät oikein kykene käsittämään. Ihan normaali leipäohje. Vai oonko mä missannut jotain oleellista...?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Anteeksi tyhmä kysymys, mutta mikä tuossa on niin ihmeellistä ja mielenkiintoista...? Mun pienet aivoni eivät oikein kykene käsittämään. Ihan normaali leipäohje. Vai oonko mä missannut jotain oleellista...?

No täällä oli lähinnä keskustelua siitä kun tuo on tehty paistinpannulla että oliko ihan oikee juttu ja leivänteko vai vitsi..

Yhteistyössä