Vieras
Onpa postikuluissa eroja! Äitiyspakkauksen kestovaippasettiä (4+1 vaippaa) myyvät pyytävät kuluina 2,20-8,50. Mikähän on todellinen postitus hinta?
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:Tuntuu että jotkut ihan tahallaan rahastavat noissa postikuluissa.
Ite möin ä-pakkauksen vaipan (-06 pakkauksesta), ja meni 1,60 postareilla koko setti.
Parhaat pyyti postikuluja samasta vaipasta yli 6e![]()
Jos mä en tietäs postikuluja (siis osais punnita myymääni tuotetta oikein, mikä nyt ei pitäs niin hirveen hankalaa olla), niin mainitsisin kyllä sitten postikulujen kohdalla että palautan ylimääräiset kulut. Mutta kaikki ei näin tee ja musta se on epäreilua.
En koskaan huuda mitään missä haiskahtaa postikulut vaan huijaukselta (jos ei ole erikseen mainittu).
Ja osa lisää myös pakkauskulut, siitä käytetystä kirjekuoresta ja minuutista aikaa mikä meni pakatessa...Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:Siis nehän ei ole postituskulut vaan toimituskulut.
Mun mielestä toimituskulut sisältää pakkausmateriaalin, postimaksun ja esim. matkakulut.Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:Ja osa lisää myös pakkauskulut, siitä käytetystä kirjekuoresta ja minuutista aikaa mikä meni pakatessa...Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:Siis nehän ei ole postituskulut vaan toimituskulut.
Meillä kans tosi usein näin. Mun mielest jokaisella postin työntekijällä pitäis olla täysin samat säännöt ku muillakin. Tai siis tarkoitan et kaikkien pitäis ottaa sama hinta kaikilta. Se on kurjaa ku luulee et maksaaki 1.60 ja sit se onki maksikirje sen postitädin mielest.. :SAlkuperäinen kirjoittaja hannamaria:riippuu tädistä. Siis kuka postissa on. Ainakaan täällä ei voi yhtään tietää, meneekö vaippa kirjeenä, maksikirjeenä vai pakettina, jos yks tietty täti on tiskillä. Siksi kannattaa punnita ja mitata ja pakata tuote itse, ja jos on varma että menee kirjeenä, ostaa merkit ja laittaa keltaseen laatikkoon.
Täällä se "maksikirjetäti" heittää kirjeen sinne testiluukun suuntaan ja jos ei ihan osu niin "tää on liian iso ku ei mahu"
Selvä juttu.Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:Mun mielestä toimituskulut sisältää pakkausmateriaalin, postimaksun ja esim. matkakulut.Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:Ja osa lisää myös pakkauskulut, siitä käytetystä kirjekuoresta ja minuutista aikaa mikä meni pakatessa...Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:Siis nehän ei ole postituskulut vaan toimituskulut.
Mä en oikeesti ymmärrä, että joku jaksaa vahtoo jostain postituskuluista, kun siellä oikeesti puhutaan toimituskulusita. Kaksi täysin eri asiaa. Mutta en minäkään ymmärrä, jos euroja liikaa pyydetään kuluja, mutta on yleensä joku 20-50 senttiä enemmän siihen mitä olen arvioinut. Että mulle huonolla tuurilla voin loppujen lopuksi jäädä kuluissa 'tappiolle'.Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:Selvä juttu.Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:Mun mielestä toimituskulut sisältää pakkausmateriaalin, postimaksun ja esim. matkakulut.Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:Ja osa lisää myös pakkauskulut, siitä käytetystä kirjekuoresta ja minuutista aikaa mikä meni pakatessa...Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:Siis nehän ei ole postituskulut vaan toimituskulut.
Mut tää on just se näkemysero.
Musta ne matkakulut ja käytetyt kirjekuoret ei ole sen arvoisia että niistä nyt useita euroja pitäs maksaa.
Postiin ne voi viedä kauppareissulla ja useimmille tulee kotiin kirjekuoria, jne..
Eri asia sitten jos toimitettava tavara tarvii jotain erikois pakkauksia.
Mut esim. nuo ap:n mainitsemat vaipat menee ihan muovipussissa litistettynä ja vaikka verohallinnon kirjekuoressa![]()
No mikset sä sitten punnitse niitä tavaroita, niin tiedät tarkan painon ja voit pyytää sitten sen summan. Ja ne muut kulut. Etpä jäis sitten ainakaan tappiolle.Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:Mä en oikeesti ymmärrä, että joku jaksaa vahtoo jostain postituskuluista, kun siellä oikeesti puhutaan toimituskulusita. Kaksi täysin eri asiaa. Mutta en minäkään ymmärrä, jos euroja liikaa pyydetään kuluja, mutta on yleensä joku 20-50 senttiä enemmän siihen mitä olen arvioinut. Että mulle huonolla tuurilla voin loppujen lopuksi jäädä kuluissa 'tappiolle'.Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:Selvä juttu.Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:Mun mielestä toimituskulut sisältää pakkausmateriaalin, postimaksun ja esim. matkakulut.Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:Ja osa lisää myös pakkauskulut, siitä käytetystä kirjekuoresta ja minuutista aikaa mikä meni pakatessa...Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:Siis nehän ei ole postituskulut vaan toimituskulut.
Musta ne matkakulut ja käytetyt kirjekuoret ei ole sen arvoisia että niistä nyt useita euroja pitäs maksaa.
Postiin ne voi viedä kauppareissulla ja useimmille tulee kotiin kirjekuoria, jne..
Mut esim. nuo ap:n mainitsemat vaipat menee ihan muovipussissa litistettynä ja vaikka verohallinnon kirjekuoressa![]()
Juurikin niin. Maksakoon ne ken haluavat, kaikelle löytyy varmasti ostajat. Ite jätän väliin ne suurimmat kulupyynnöt, jos hintaero on noinkin suuri kuin tässä tapauksessa.Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:Jää vaan multa huutamatta ne kohteet, joissa kulut on ihan älyttömiä verrattuna siihen mitä ne vois olla, jos ne kunnolla pakkais. Kyllä nekin varmaan huutaa silti, että ei kai siinä mitään ongelmaa ole.
Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:Mä en oikeesti ymmärrä, että joku jaksaa vahtoo jostain postituskuluista, kun siellä oikeesti puhutaan toimituskulusita. Kaksi täysin eri asiaa. Mutta en minäkään ymmärrä, jos euroja liikaa pyydetään kuluja, mutta on yleensä joku 20-50 senttiä enemmän siihen mitä olen arvioinut. Että mulle huonolla tuurilla voin loppujen lopuksi jäädä kuluissa 'tappiolle'.Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:Selvä juttu.Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:Mun mielestä toimituskulut sisältää pakkausmateriaalin, postimaksun ja esim. matkakulut.Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:Ja osa lisää myös pakkauskulut, siitä käytetystä kirjekuoresta ja minuutista aikaa mikä meni pakatessa...Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:Siis nehän ei ole postituskulut vaan toimituskulut.
Kuulostaa ihan kohtuulliselta. Tässä alkuperäisessä tapauksessa pakkaamis ym kulut postikulujen lisäksi on useita euroja... Postin veloitus 1,60 (tai 3,20) ja pyydetään 8,50. Ylimääräistä siis 5,30-6,90.Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:Vois olla ihan kohtuullista lisätä vaikka 0,50-1 e muita kuluja niin ei jää ainakaan tappiolle. Tuskin kenenkään budjetti kaatuu yhteen euroon?
Kaupallinen yhteistyö: Storytel