samaan ruokaan siirtyminen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nipsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nipsu

Jäsen
30.05.2004
316
0
16
HEIPPA!!!
Kertokaa kokeneemmat miten ois järkevin siirtyä vanhempien kanssa samaan ruokaan... Mulla poika 10kk ja olen suunitellut että alkaisin antamaan hänelle samaa ruokaa mitä itse syömme,eli siis miten mauste puoli ja jos esim.teen makaronilaatikon niin voinko maustaa sen normaalisti ja syöttää sitä sitten myös lapselle???

Vastatkaa please!!!! :)

Onnea matkaan, ja ennen kaikkea KÄRSIVÄLLISYYTTÄ! Olen raivon ja itkun sekaisin tuntein keräillyt rakkaudella valmistamiani ruokia pitkin lattioita kun herralle ei kelpaa.. :laugh:

Muutama viikko meni, mutta nyt poika 1.1v syö päiväruoalla lähes aina samaa kuin mekin. Suolan käyttöä olen vähentänyt, muuten maustan normaalisti. Meillä tepsi se, että koitin syödä ite samaan aikaan muksun kanssa. Poika kiinnostui mun lautasesta, ja kun tajusi syövänsä samaa kuin äitikin, niin johan maistui.. :D

Kyllä meillä silti vieläkin ruoka lentää!! :laugh:

Syömme yhdessä koko perhe ruokapöydän ääressä kun isi tulee töistä. Maustan ruoan normaalisti (normaalisti maustan aika miedosti), mutta jätän resepteistä suolan pois neuvolan suosituksesta, koska yleensä joka reseptissä on jotakin muuta missä jo paljon suolaa (esim. liemikuutiot, ketsuppi yms). Myös leivässä paljon suolaa ja kun sitä syö joka atearialla niin ei siinä ruoassa niin suolaa tarvitakaan. Isäntä kyllä lisää omaan annokseensa suolaa, mutta itse en ole kaivannut.

Poika 1v 2kk syö jo aika hyvin itse lähinnä käsin. Lusikalla suuhun menee ehkä jopa 60 % ruoasta. Osa menee tietysti pöydälle ja lattialle. Kun olen oman lautaseni tyhjentänyt alan toisella lusikalla avustamaan poitsua. Näin meillä on hyvin sujunut.

Meillä tyttö siirtyi samaan ruokaan meidän kanssa sillä tavoin että ensin laitoin purkkiruuan sekaan meidän ruokaa ja annoin hänen maistaa ruokia myös minun lautaseltani ja sitten kun huomasin että ruuat alkaa maistua siirryin kokonaan meidän muiden ruokiin.kovin tulisia ruokia en suosittele koska maha voi mennä sekaisin ja suolaa hillitysti.

Yhteistyössä