Sallitteko opiskelijoiden tulla äitiysneuvolassa sivustaseuraajiksi/avustajiksi?

  • Viestiketjun aloittaja juu-u
  • Ensimmäinen viesti
juu-u
Mä ajattelin ennen että totta kai annan ku täytyyhän heidän saada kokemusta! Mutta eipäs sit tänää innostanutkaan ku opiskelijana olikin miespuolinen puolituttu lukiotoveri ja kyseessä lääkärineuvola gynekologisinetutkimuksineen.
Juu, tulevaa työtäänhän varten ne siinä harjottelee... Mutta silti.
Ärsyttää kylläkin ku kieltäydyin, olen kai itsekin tulevaisuudessa samanlaisessa tilanteessa opiskelijana...
 
No meillä täällä ei kysytä, kun sinne menee siellä saattaa olla opiskelija paikalla joka "hoitaa homman". Mutta ei mulla kertaakaan oo käyny niin että opiskelija olis ollu lääkärinvastaaotolla jossa vielä tsekataan alakertaan... Jos niin kävis sais tulla mutta jos olis tollain puoli tuttu ni sit varmaan mäkin kieltäytyisin. :|
 
Kyllä mun hoitoon ja tutkimuksiin on aina saaneet opiskelijatkin osallistua. Ainoaastan alatiesynnysten aikana en ole antanut sisätutkimusta paljon harjoitella... :D Mutta raskausaikana äitiyspolilla mieslääkäriopiskelija teki alapäätutkimuksen.
 
Muutaman kerran on ollu opiskelija äitiysneuvolassa, ja aina on kyllä lupa kysytty saako olla. Tosin ihan vaan niillä kerroilla kun ei oo ollu sisätutkimusta tai ultraa. Eikä mulla ole vielä tähän asti ollu mitään sitä vastaan, tuntemattomia ihmisiä olleet kaikki.
 
Boogyman
Yleensä annan olla mukana ja hoitojakin annan tehdä. Mutta nyt viimeksi ei kun olin hoidossa ja raskaus on tehnyt niin herkäksi, että henkilö joka normaalisti hoidon antaa niin sekin sattuu hirveästi...joten tyttö sai vain katsella.
 
vieras
Totta kai sallin. Mutta sen verran vaadin, että pitää esitellä kuka on vaikka kuinka olisi opiskelija. Hiljaiset nurkassa seisojat passitan pois, ovat väärällä alalla.
 
Meillä päin neuvolassa tuntuu olevan joka kerta joku kätilö/terveydenhoitaja opiskelija joka tekee "tutkimukset". Ei siinä paljoa kysellä että käykö. Oma terveydenhoitaja tulee yleensä loppuvaiheessa siihen pyörähtään että oliko kaikki ok?

Lupauduin meneen tuossa kandineuvolaan, se oli mahdolisuus päästä kolmanteen ilmaiseen ultraan =) Kyllä mulle tottakai sanottiin että siellä on opiskelijoita mukana mutta vähän kyllä järkytyin kun niitä olikin neljä! Ja yksi vielä tosi nuori poika! Äkkiä kaverin kanssa laskeskeltiinkin että nuorimmillaanhan ne voi olla "vasta" n.22vee Meinasin sanoa että ei sittenkään. No yksi niistä lääkärin lisäksi vain tutki muut seuras vierestä. Oli siinä kiva olla jalat levällään... huoh!

Täytyy kyllä todeta että sisätutkimusta tehdessä huomas kyllä selvän eron kandin ja lääkärin tutkimuksella, auts! :)
 
kohtalotoveri
Alkuperäinen kirjoittaja juu-u:
Mä ajattelin ennen että totta kai annan ku täytyyhän heidän saada kokemusta! Mutta eipäs sit tänää innostanutkaan ku opiskelijana olikin miespuolinen puolituttu lukiotoveri ja kyseessä lääkärineuvola gynekologisinetutkimuksineen.
Juu, tulevaa työtäänhän varten ne siinä harjottelee... Mutta silti.
Ärsyttää kylläkin ku kieltäydyin, olen kai itsekin tulevaisuudessa samanlaisessa tilanteessa opiskelijana...
Samassa tilanteessa olessani.Minä kieltäydyin kun se miestuttu heitää aina niin ihanan kaksmielistä juttua ja irstailee. Ei mitenkään kiva tilanne...vielä kun se on sellanen hölö että varmaan heitää sitten sen tutuille,että oli silläkin sellainen revohka että... että en kyllä anna tulla tutkiin MUN alakertaa sen ihmisen ja vielä vähemmän annan tulla synnytykseen.
 

Yhteistyössä