salisyylihappo 2.0%

kosmetologilta ostettu tuote joka on epäpuhtaaseen ihoon tarkoitettu, eli kyllä vaan. Tiesi kyllä että olen raskaana. mutta kun rupesin tarkasteleen purkkia huomasin tuon aineosan. Olen joteski tosi epäileväinen...jäiköhän kosmetologilta toi jotenkin huomaamatta..

Jos googletat salisyylihappo raskauden aikana, niin saat aika monta linkkiä, et muutkin on kysyny asiaa. Ehkä ne vastaukset rauhottaa sun mielen. Tai sitten jos edelleen oot mietteliäs, niin soita maanantaina neuvolaan ja tarkista asia. Tsemppiä!

Suosittelen soittamaan teratologiseen tietopalveluun ja kysymään sieltä, niin mäkin tein, kun netissä sanottiin, että voisi käyttää glykolihappoa ihan rauhassa, mutta teratologisessapa sanottiin, ettei suositella käytettäväksi raskauden aikana.

Enkunkielisillä sivuilla kielletään myös tuo salisyylihappo, linkkejä löytyy hakemalla salicylic acid pregnancy, tässä yksi linkki, jossa sanotaan, että salisyylihappo on no-no raskaudessa:

http://www.babycenter.com/0_safe-skin-care-during-pregnancy_1490031.bc

Itselleni tuli ihan uskomaton akne raskausaikana, ainoa raskauden aikana sallittu finnivoide, jonka tiedän, ja jota siis itse käytän on Skinoren, jota saa Suomessa vain reseptillä.

Yhteistyössä