Salillakävijöille kysymys?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pläski"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pläski"

Vieras
Heips, olen tässä jokunen aika sitten liittynyt elixiaan, ja en ole aiemminn siis juurikaan liikuntaa harrastanut saati salilla käynyt koskaan.

Minulla kuitenkin huomenissa elixian personal trainerille, kun se kerran kuuluu "hintaan". Mutta nyt tosiaanki pitäs miettii joku tavoite, jonka mukaan ne saliohjelman tekeväT?

Millainen sen tavoitteen tuleee olla, voisitteko antaa kokemattomalle liikkujalle vinkkejä?

Niin mieti sitä miksi liityit sinne? Kai siihen oli syy?
Painonpudotustavoite?
Lisää lihaskunoa?
Ongelma-alueet? Vatsa? Reidet? Peppu?
Vai haluatko paljon voimaa käsiin, jalkoihin?
Yleiskunnon kohotus?

Eli siis mitä sun tavotteena on? ihan näinkin yksinkertainen kysymys. :-) Miksi olet aloittanut kuntosalilla käynnin? Haluatko laihtua, kiinteytyä vai onko esimerkiksi massankasvatus tavoitteena enemmänkin? :-P Hän kysyy myös varmasti ongelmakohdistasi, jos sellaisia siis on... Tottakai ei voi ajatella, että vatsa on ongelmakohta ja sitten sitä vain reenaillaan ja niin saadaan pyykkilauta. ei ei! mutta personal trainer osaa varmasti neuvoa sinua todella hyvin! ;-) ja muista, että pelkkä liikunta ei auta. myös ruokavalion on oltava kunnossa! :-)

Siis, minulle sanottiiin kun kävin tutustumassa saliin että kuuluu kaksi pt tapaamista ja ekalle tapaamiselle tulee miettiä tavoite, kunnollinen sellainen. Mikään peruskunnon kohottaminen ei kelpaa:/.

Liityin siis ihan kiinteyttääkseni itseäni, mutta olen lähinnä xyclingissä käynyt. Ja salillakäyminen aina ollut mulle siiri kynnyskysymys, joten koululiikuntatunneilla viimeksi edes poikennut salilla!

niin ja vielä, eikai ne tee sellaista ohjelmaa (jos nyt vaikka sanoisin että vatsa? jos edes sellainen sopii tavoitteeks??) jossa mun täytyy tehä makuullaan niitä vatsalihasliikkeitä, sellaiseen kun en kykene :D

No tässä tuli jo vastauksia, eli kerrot ihan rehellisesti että haluatko polttaa rasvaa, kasvattaa lihaksia jne., ja onko joitain tiettyjä alueita (vatsa, takapuoli...) joihin haluaisit kiinnittää erityisesti huomiota. Ei ne nyt sen kummempia voi olettaa, vaikka olisivatkin sanoneet ettei se peruskunnon kohottaminen riitä tavoitteeksi. Ja jos haluat laihtua, niin ilmoita joku kilomäärä sinne.

[QUOTE="pläski";26089141]niin ja vielä, eikai ne tee sellaista ohjelmaa (jos nyt vaikka sanoisin että vatsa? jos edes sellainen sopii tavoitteeks??) jossa mun täytyy tehä makuullaan niitä vatsalihasliikkeitä, sellaiseen kun en kykene :D[/QUOTE]

No saleilla on yleensä myös vatsalihaskoneita, joissa voi säätää vastusta niin pieneksi, että kuka tahansa ikinä treenaamaton pystyy tekemään vaikka kuinka monta toistoa.

No voisiko tavoitteena olla vaikka että mahdut kahta numeroa pienempään vaatekokoon? Jos vaikka tällä hetkellä vaatekoko 44 niin tavoitteena mahtua kokoon 40 puolen vuoden päästä.

[QUOTE="vieras";26089232]No voisiko tavoitteena olla vaikka että mahdut kahta numeroa pienempään vaatekokoon? Jos vaikka tällä hetkellä vaatekoko 44 niin tavoitteena mahtua kokoon 40 puolen vuoden päästä.[/QUOTE]

Kyllä, ja eiköhän se PT myös neuvo ruokavalio asioissakin.

Yhteistyössä