S
sama
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:sattumoisi tunnetaan tää uusmies paremmin kun ex eli eikös tän lapsen sit pitäs muistuttaa meidän silmissä ihan uudeltamieheltä...... ja niinkun kirjoitin nää miehet ei oo yhtään saman näköisiä.. ja kyllä joo miehet miettii tommoisia asioita.. ei nekään niin tyhmiä ole. tosin ei mun mies tätä kommentiaan kaverilleen sanonut suoraan, vaan mulle.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Uskomatonta... Siis miehesi on sanonut, että lapsi ei ole yhtään isänsä näköinen? Katsooko miehet muka tuollaista asiaa ja jopa vielä kommentoivat sitä? Aika vaikea kuvitella.
Ja tuota lapsen ulkonäköä sun ihan turha tuijottaa. Sanotaanhan adoptiovanhemmillekin usein, että lapsi on ihan isänsä/äitinsä näköinen. Siis sellaiset vieraat, jotka ei tiedä että lapsi ei ole biologisesti vanhempien oma. Tällä yritän sanoa sitä, että yleensä sitä näkee mitä tahtoo. Usein olen myös huomannut, että ihmiset jotka miettii kumman näköinen lapsi on niin se on aina sen näköinen kumman vanhemman tuntee paremmin eli jostain lapsuudesta asti niin se vauvakin näyttää sitten siltä tutummalta osapuolelta.
Minusta tuo lapsen ulkonäön töllötys onmuuten typerää. Eilisessä Eskossa ja Maritnassakin mua oikeen vaivaannutti se miten pohdittiin, että kenen leuka ja kenen silmät ja kenen poskipäät ja plaaaplaaaplaa... eiköhän ne oo ihan sen lapsen omat ja omannäköiset.
Ap saa aikamoisen sopan aikaan, jos nyt menee tuollaista asiaa ruotimaan eteenpäin, koska asia ei hänelle kuulu. Mieti sitämielipahaa mikä aiheuttaisit tälle lapsen isälle.
Siis miehesi ei tiedä mitään tapahtuneesta, mutta tuli silti pohtineeksi muuten vaan, että lapsi ei muistuta isäänsä? Kai miehesi tietää, että lapsi voi myös muistuttaa äitiään tai vaikka isoäitiään?
Sinun tapauksessasi minä olen sitä mieltä, että sinä näet siinä lapsessa mitä sinä tahdot nähdä. Tuijotat ja tuijotat niin kyllä siinä rupee kuka tahansa muistuttamaan joltain osin jotain tiettyä ihmistä.
Lopeta jo. Asia ei kuulu sinulle pätkänvertaa. Jos olisit ollut huolestunut lapsen ja isän tulevaisuudesta niin olisit ottanut asian heidän kanssaan välittömästi puheeksi etkä odotellut raskausaikaa ja nyt viel änäin pitkälle, kun lapsi on jo maailmassa. Hanki oma elämä ja anna muiden elää omaansa.