Salaatin, tillin ja persiljan kasvatus. Auttakaa tyhmää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Jos siis nyt istutan niitä viljelylaatikkoon niin kylvetäänkö siemenet ohjeen mukaan esim. parin sentein välein? Siis yksi siemen parin sentin välein vai laitanko niitä riviin ja harvennan sitten kun on pieniä taimia? Ja voiko niitä ylipäätään nyt vielä edes istuttaa? Asutaan siis Etelä-Suomessa.

Kuten sanottu ohuena nauhana sopivin välein. Omat viime vuonna istutetut ruohosipulit nousi jo ja on pitkiä varsia. viime kesänä ei vielä tehnyt isoja. Jos yrttejä ostat niin ruokakaupan yrttipurkki maahan. esim. timjami kasvaa isoksi ja itse tykkään.

Mä laitoin salaattia joskus reilu viikko sitten terassille isoon ruukkuun, ihan vaan ripottelin siemenistä osan sinne ruukkuun.
Ruohosipulia laitoin sellaisiin ryppäisiin niinkuin ohjeessa oli.
Taimia näkyy jo :D

[QUOTE="haah";26196407]teinkähän väärin: tein pitkän vaon viljelylaatikkoon ja ripottelin sinne siemeniä. Kun alkavat itämään, kitken osan pois ja parhaimmat jätän kasvamaan.[/QUOTE]

Kyllä ne kasvaa aika sumpussakin ja itse en ole koskaan kitkenyt osaa pois ja hyvin ne on kasvaneet.

Kertokaas, miksi mun yrteistä kasvaa vain sirkkalehdet ja sen jälkeen ne ei kasva enää yhtään! Olen laittanut siemenen 2cm välein harvakseltaan. Yrttimulta käytössä, kastelen tarpeeksi ja valoa on, muttei ne perkeleet kasva ikinä! Olen monet kerrat pistänyt nuo uudestaan itämään.

Nyt tossa purkissa on:
1 rucola, ei ole kasvanut moneen viikkoon yhtään kun sirkkalehdet tuli esiin. :(
Timjamia oli muutama pieni, ei näy enää!
Meiramia on 1, josta noussut 3 sirkkalehteä samasta kohdasta.
Tillejä oli 3 ja kaikki kasvoi yli 5cm mittaiseksi ja sitten ne lässähti ja kuoli.
1 ruohosipulin varsi pilkistää mullasta...

MITÄ MÄ TEEN VÄÄRIN?

Kesäkukista kasvaa vieressä aito elämänlanka, kiinanasteri ja punainen päivänkakkara.

Kertokaas, miksi mun yrteistä kasvaa vain sirkkalehdet ja sen jälkeen ne ei kasva enää yhtään! Olen laittanut siemenen 2cm välein harvakseltaan. Yrttimulta käytössä, kastelen tarpeeksi ja valoa on, muttei ne perkeleet kasva ikinä! Olen monet kerrat pistänyt nuo uudestaan itämään.

Nyt tossa purkissa on:
1 rucola, ei ole kasvanut moneen viikkoon yhtään kun sirkkalehdet tuli esiin. :(
Timjamia oli muutama pieni, ei näy enää!
Meiramia on 1, josta noussut 3 sirkkalehteä samasta kohdasta.
Tillejä oli 3 ja kaikki kasvoi yli 5cm mittaiseksi ja sitten ne lässähti ja kuoli.
1 ruohosipulin varsi pilkistää mullasta...

MITÄ MÄ TEEN VÄÄRIN?

Kesäkukista kasvaa vieressä aito elämänlanka, kiinanasteri ja punainen päivänkakkara.

Oletko istuttanut aina samaan multaan tai samasta pussista olevaan multaan? Mullassa voi olla taimipolte-niminen sienitauti. Se tauti säilyy myös kuolleissa kasvinosissa.

Vaikuttaa siltä että siemenet kasvaa omalla ravinteellaan. Tämän jälkeen sitä pitäisi saada maasta tai kasteluvedestä. Yritä ensikerralla aloittaa lannoitus sirkkalehtivaiheen jälkeen!

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä